Categories
ללא קטגוריה

איך למצוא גסט האוס טוב? מטיילים ממליצים

כל אחד יודע, שיום ארוך צריך שיסתיים על כרית נוחה, במיטה חמימה, סביב קירות שנעימים לעין, וכמובן שמים חמים עוזר כפליים (זה לא דיון על פריווילגיה), אבל לא תמיד זה המצב ולפעמים, כשאנחנו מגיעים להודו, אין לנו בכלל מושג איך לחפש את החדר המושלם שבו נעביר את הזמן הזה. אז איך עושים את זה? איגדנו עבורכם את הטיפים הכי שווים ממטיילים מביני עניין - כך אומרים, לחיפוש הגסטהאוס הנכון

בואו נודה בכך, יש ימים בהם מבלים שעות בחדר בהודו. אם המרפסת טובה, והכל נעים, אז לאן לרוץ? והאמת, גם אם היה לנו יום ארוך בחוץ, נשמח להגיע לחדר מברך פנים. נרצה שינה טובה  ושלווה, בטח שלא יבוא לנו להתגרד למחרת בגלל פשפשים, לגלות שהמים בברז חומים, או שאם ננסה לחבר משהו לחשמל אז יתחיל לנו מופע זיקוקים. לשם כך, נשאף למצוא את המקום שירגיש לנו הכי מתאים מכל הבחינות. 

 

"נשמח להגיע לחדר מברך פנים". צילום: רשף סקלי

 

מידע מקדים

אי וודאות זה משהו שמפחיד את כולנו ולכן כדי לדעת נוכל לשאול אנשים אחרים, ותודות לעידן הדיגיטלי – נוכל גם לחפש מידע באמצעות האינטרנט. מחקרים "מדעיים" מוכיחים שחיפוש גסטהאוס על סמך מידע מקדים יכול לקצר את זמן החיפוש ואת רמת התסכול (שיכולה להיווצר בעקבות החיפוש) פי כמה וכמה. לנו, כישראלים, יש גם את הפריווילגיה של להגיע ל'בית חב"ד' או ל'בית היהודי' ומשם להתגלגל, וזה מכיוון שהם ממוקמים בסביבה בה שוהים הרבה ישראלים, כפי שרון אטיה מאילת עשתה: "מחפשת לפי חברים, המלצות. או פשוט ללכת לחפש גסטהאוס ליד בית חב"ד. כי תמיד יהיו שם הרבה ישראלים. עד עכשיו זה עזר לנו: הלכנו לבית חב"ד במנאלי ומשם לקחו אותנו לגסטהאוס הכי טוב שם."

לעומתם, יש את אלה שאי וודאות דווקא מרגשת אותם והולכים על הלא צפוי, וגם לזה יש מספר פנים וצבעים.

"אני שואג: 'I Need Room!' ומגיעות אליך הצעות" כפי ששמעון שבייב, מגן יבנה מספר, לעומתו, יהודה גוטמן מבית שמש מספר שכשהוא מגיע ב-5 בבוקר "תמיד יש את הקטע שאתה מסתובב בקאסול, בבגסו, ורואה 2 אנשים בלי מוצ'ילה,  שואל אותם 'סליחה איפה אתם ישנים?' ולפי זה הולך."

יש כאלה שלא מסתמכים על דעת המטיילים והאתרים, ומסתמכים על המלצות נהגי הריקשות, כפי שלינוי בן שושן מאילת מספרת: "איפה שהמונית מורידה אותי – אני צריכה שהחדר יהיה אסטטי ונקי, לא מטונף למדי."

 

"אני שואג: 'I Need Room!' ומגיעות אליך הצעות"

רון אטיה ושמעון לבייב. צילום: רון אטיה

 

הדרך השניה היא ללכת בעצמך ולחפש אחר המקום שהכי מתאים לצרכים שלך, עם או בלי מידע קודם, לפי תקציב ואיכות החדר, מה שמצריך סקר שוק כפי שדנה מָגוֹר, מירושלים עשתה: "הולכת לפי מחיר קודם כל. לא הולכת על 2000 רופי כי אני לא בטיול הזה פשוט. אבל גם לא הכי זול". יש גם את אלה שמסתמכים על התחושה: "סומך על החושים. מגיע למקום חדש, מתחיל ללכת" מספר ליאור שרעבי מאילת, ומוסיף גם טיפ של אלופים: "אין טיפים בהודו. כל מה שתתכנן לא יקרה, כל מה שתחשוב שתעשה לא יקרה. אני נחמד –  זה הטיפ שלי, ככה הכל בא אלי".

 

"אני נחמד –  זה הטיפ שלי, ככה הכל בא אלי". ליאור שרעבי. צילום: ליאב נוי

 

בחירת חדר

לכל אחד ואחת יש את סדרי העדיפויות שלהם לבחירת חדר. אורי מיטלמן מבית שמש משתף: "אני מחפש מזרון טוב על המיטה, שירותים בלי סתימה, ומרפסת להתפנק זה חשוב",

ליאור שרעבי: "פותח מים חמים, רואה את העוצמה והחום, ולפי זה  מחליט".

דנה מגור: "שואלת ישראלים כמה עולה – מה הטווח, יש שירותים, יש מיטה, ונקי. שהשירותים יעבדו, כבר קרה לי שהשירותים לא עבדו", וכמובן שיש עוד דברים ששווה להסתכל עליהם בחדר, כמו: איך הריח בחדר, אם יש יצורים מהלכים מעל ומתחת למזרון, אם יש סורגים לחלונות, ועוד.

 

צילום: רשף סקלי

 

בהודו יש מלא מקומות יפים והרבה אנשים מעניינים, אבל אם החדר לא תואם את הווייב שלכם אז זה עלול להשפיע לכם על הכל. חשוב להיות מודעים ולהנות מחדר שבסופו של דבר כיף לשהות בו ולהנות מהמסע שלכם. בהצלחה!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *