Categories
ללא קטגוריה

ארוע התרמה למען אנשי נפאל

רעידת האדמה בנפאל גרמה נזקים אדירים למיליוני בני אדם. אנשים רבים איבדו את משפחתם ורכוש רב ניזוק. רבים עדיין ישנים באוויר הפתוח מחשש לקריסת בתיהם על ראשיהם.

סיון גוטמן (33), מחיפה, החליטה להרתם לעזרתם ומארגנת אירוע התרמה מחר (ה-29.5.15), בתל אביב, בהשתתפות אמנים רבים.

אתם מוזמנים לעשות מעשה טוב ולהגיע!

 

ודאי שמעתם על רעידת האדמה הגדולה שאירעה בנפאל ב25.4, וגרמה להרס כבד. אחרי הרעידה הגדולה, היו עשרות רעידות משנה, והיו ימים בהם בכל שעה האדמה רועדת. בעקבות הרעידות התרחשו מפולות שלגים, מפולות סלעים וקריסות אדמה, שינויים דרסטיים בתוואי נהרות נחלים ואגמים, וכפרים שלמים פשוט נמחקו. אחרי הרעידה הראשונה העולם כולו שלח צוותי חילוץ וסיוע וכל הנפאלים התגייסו לעזרת אחיהם.

ואז, בדיוק ביום בו משלחת הסיוע הישראלית חזרה לארץ, הגיעה הרעידה החזקה הנוספת ב-12.5 שהביאה לעוד אבדות בנפש ופגיעה קשה ברכוש, וגרמה שוב לחרדות ולפגיעה קשה במוראל. מרחוק קשה לדמיין את ההרגשה הזאת – אין לאן לברוח, אין את מי להאשים, אין לדעת מתי זה יגיע… וכל זה במדינה ענייה שהתשתיות שלה רעועות מאוד ורוב תושביה חיים בדלות. הפגיעה באתרים היסטוריים בעמק קטמנדו, אתרים בעלי חשיבות לאומית אומנותית ודתית שכה יקרים לנפאלים והם מקור גאוותם, גם היא פגעה קשות בנפשם ובמצב רוחם של אנשי העמק (למרות שהנזקים ברוב האתרים לא גדולים כל כך ובהחלט יש עדיין מבנים מקסימים ששווה לבקר בהם).

 

פגיעות רבות בנפש וברכוש. (בתמונה: ההרס בכפר 'Lisancu' שבמחוז 'Sindupalchol' )

 

יש עדיין צורך בהמון סיוע, כדי לעזור לנפאל להשתקם ולאנשיה לבנות את בתיהם וחייהם מחדש. אנחנו נמצאים בקשר עם תושבים בנפאל שפעילים בחלוקת מזון, אוהלים, ביגוד וחומרי בנייה, עורכים פעילויות לילדים שעברו טראומה נוראית ולרבים מהם אין להם כרגע שום מסגרת, והכי דחוף, כיוון שעונת הגשמים בפתח – פועלים להקמת מבנים ארעיים בכפרים שנהרסו בשילוב עם יוזמות תעסוקה שיעזרו לאנשים לעמוד שוב על הרגליים – עם הפנים קדימה!

 

כיצד נוצר האירוע?

אני מדריכת טיולים בתת היבשת ההודית ומחוברת בנפשי לאנשיה ולתרבותה. את הטיול האחרון שלי הדרכתי בנפאל וחזרתי לארץ פחות מחודש לפני הרעידה. בדרך כלל אני לא כל כך מחוברת לחדשות אבל ביום של רעידת האדמה הראשונה הפיד שלי בפייסבוק התמלא בדיווחים מנפאל ואנשים התקשרו לוודא שאני מעודכנת. לקח לי זמן לקלוט את מימדי האסון ולוודא שכל מכריי שרדו אותו. כשהנושא החל לרדת מהכותרות אני המשכתי להיחשף לתמונות ולסיפורים קורעי לב ולקריאות לעזרה. ההתגייסות והסיוע של האנשים בנפאל זה לזה וחוסר הכניעה לייאוש, למרות התנאים הבלתי אפשריים היו מרגשים ומעוררי השראה. הרגשתי שמחובתי לעשות משהו ולא ידעתי איך אוכל לעזור. בשיחה עם ידיד נפאלי, אמן שהוא גם די ג'יי ויוצר מוזיקה, הוא סיפר לי שהוא נוסע לנגן בכמה מסיבות התרמה ואז הבנתי שזה הכיוון שהכי מתאים לי – אירוע שמחבר אנשים מוסיקה ותרבות ויהיה גם מקור להנאה עם ערך מוסף. מאז יצא לי לראות כמה פרסומים לאירועים דומים שמארגנות קהילות ואנשים פרטיים בארץ ובמקומות שונים בעולם וזה מדהים בעיני להיות חלק מזה. אני ואחותי מפיקות את האירוע, ראיתי בזה הזדמנות לעשות משהו במשותף שיהיה משמעותי לשתינו וגם לאחרים.

 

מחוברת לאנשים ולתרבות. בכפר 'קלופני' ממערב לאנפורנה

 

הקשר האישי

אני ואחותי אוהבות לשמוח ולשמח אנשים, אנחנו לא מפיקות אירועים מקצועיות ובכל זאת עם המון עזרה ותמיכה שקיבלנו מסביב ובזמן מאוד קצר הצלחנו להרים את הפרויקט הזה. גם אמא שלנו התגייסה ועזרה עם קשרים ורעיונות בגיוס האמנים ובפרסום האירוע כך שזה ממש פרויקט משפחתי.

חשבנו איך אפשר לפנות לכמה שיותר קהלים. אנחנו יותר מחוברות לאנשים מהסצינה של המוסיקה האלקטרונית, הפסטיבלים והטראנס, אבל אמא שלנו היא בליינית פעילה באירועים של שירה בציבור, שירי ארץ ישראל וכדומה. היא קישרה אותנו לאבי אופק, שהסכים להגיע ולעשות לנו "קבלת שבת ירושלמית". כך יוצא שכנראה בפעם הראשונה בהיסטוריה יופיעו על במה אחת זמר של שירי ארץ ישראל ואמנים שיוצרים טראנס פסיכדלי. אני מאמינה שזה ימשוך חוץ מאת החברים של אמא שלי גם את קהל המטיילים שיצאו איתי ועם מדריכים אחרים לטיולים מאורגנים במזרח והאמת שגם אני מתה על השירים האלה.

 

"ממש פרויקט משפחתי." סיון עם אמא ואחותה

 

אז מה בתוכנית?

יש התגייסות מרשימה של אמנים מסגנונות שונים ומרחבי הארץ. יופיעו גם נאווה וולקר שהשתתפה ב"כוכב הבא"- נערה ירושלמית עם קול מרגש שתשיר גרסאות כיסוי לשירים אהובים, אביב טל והלהקה מגיעים אלינו מחיפה ויתנו לנו קאברים של פולק בלוז ורוקנרול ואולי גם יפנקו אותנו בקצת חומר מקורי. ניר קורן והוואייק מגיעים מהצפון הרחוק עם סיטאר חשמלי וכלי נשיפה, בסגנון המיוחד שלהם שמשלב מוסיקה אתנית ורוק, וסווייר התל אביביים יקפיצו אותנו עם קאנטרי-רוקנרול בועט. אחרי כל הטוב הזה נמשיך במסיבה גרובית עם DJ Nadav, מופע של נועה זולו – אמנית דיג'רידו מהמובילות בעולם שתנגן יחד עם DJ Indiana סט של טרייבל-טראנס, ונמשיך לרקוד עם Organic soup שהם הרכב מוביל בסצינת הטראנס שעושים פולאון מלודי ובדיוק הוציאו EP חדש. ולסיום לב Psygineer "מהנדס הפסיי" שהוא חבר טוב ודי ג'יי בחסד יסגור לנו את הערב עם האנרגיות הכי גבוהות שיש.

 

נועה זולו- אמנית דיג'ירידו מהמובילות בעולם, תופיע באירוע

 

חוץ מהפן המוזיקלי יהיה עוד תוכן אמנותי – במקום יש חצר מוצלת ומפנקת ויהיו בה פינות מדליקות עם איפור אומנותי וציורי גוף, פיסול בזכוכית מעל נר, צייר שממשיך ציורים, תמונות מיניאטוריות ועוד הפתעות יצירתיות – הכל נולד מתוך התגייסות של אנשים שרצו לתת מעצמם ולעזור. הרבה מהרעיונות האלו הם באווירת המידברן – אירוע הברנינג-מן הישראלי שהתקיים בסוף השבוע האחרון בנגב וזכה להרבה כותרות (ובצדק!), בו המשתתפים יוצרים את התוכן למשתתפים אחרים וגם חלק משיתופי הפעולה נולדו שם.

עזרו לנו המון חברים בדרך בפניות לאמנים, ברעיונות, בגרפיקה, בפרסום. האירוע למעשה מופק בשיתוף פעולה של הרבה אנשים עם רצון טוב, ואנחנו רק מרכזות אותו. קיבלנו הרבה הודעות תמיכה גם מאנשים שלא יוכלו להשתתף וזה מעודד ונעים.

 

"התגייסות אמנים מרשימה." ניר קורן עם הסיטאר החשמלי

 

לאן ילך הכסף?

אנחנו שומעים שוב ושוב שהכספים שנתרמים לארגונים הגדולים לא תמיד מגיעים ליעדם, שכספי הסיוע פוסחים על כפרים שקשה להגיע אליהם וכדומה. לכן מטרתנו היא לבחור מספר כפרים מאזורים מרוחקים לפי המלצת הקולגות שלנו בנפאל שעוסקים בתיירות למעלה מ-20 שנה ומקושרים היטב לאורכה ולרוחבה. ככל שייאסף יותר כסף נוכל לתמוך ביותר כפרים. ידידינו בנפאל בשיתוף פעולה עם הקהילות המקומיות מבררים את הצרכים הדחופים ביותר של התושבים, רוכשים, אוספים מתנדבים ויוצאים לחלק את חבילות הסיוע כך שהכסף יגיע ישירות לאנשים שהכי זקוקים לו. בראש סדר העדיפויות הקמת מבנים ארעיים בטרם יכו גשמי המונסון.

 

לאירוע ההתרמה בפייסבוק

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *