Categories
ללא קטגוריה

“ארט בר”- ריח חדש בדלהי

מוזיקאים, תערוכות, סטריט ארט, בתי קפה ועוד שלל ביטויים אומנותיים- מעטרים את שכונת "האוס קאז וילג'" בדלהי. יש המשווים אותה לשכונת פלורנטין התל אביבית. בימים אלה נפתח שם בר אומנות חדש אותו עיצבה שירה הורנשטיין יחד עם אמנים מקומיים.

מאת: נטלי גניס 

שירה הורנשטיין, 23, מחיפה, היא תרמילאית מדופלמת שנמצאת כבר חצי שנה בהודו. אך פרט לטיילנות היא גם עמלה בזמן האחרון על הקמתו של בר אומנות חדש בשם "ארט בר" שייפתח בקרוב בדלהי, באזור בוהמייני הולך ומתפתח שרבים טוענים שהוא האיזור ה"מגניב" ביותר בהודו.

"אני נמצאת כרגע באיזור שנקרא HAUZ KHAS VILLAGE'' , שממוקם בדרום דלהי. זה מקום שהודים יוצאים אליו, יש שם ברים ברמה מאוד מאוד גבוהה. ממש מזכיר לי את דרום תל אביב כזה, איזור יפו.. יש כאן אמנים, סטריט ארט, מעצבים. יש אירועים רבים. האיזור התחיל להתפתח לפני מספר שנים והוא בצמיחה מטורפת"

על החיבור ל"ארט בר" מספרת שירה: "פגשתי אמן מקומי, דרך חבר קרוב שהוא מעצב גרפי עם שם גדול. הוא מעצב פה את רוב בתי הקפה והמסעדות. קוראים לו אשווני אגרוואל (Ashwani Aggarwal). הוא בן 23 והוא אחד מהאמנים הכי גדולים פה. הוא קיבל פרויקט- לעצב את הבר הזה, בקונספט של אומנות. הוא אדם ממש עסוק, אנחנו עובדים כל הזמן. אני לא ישנתי כבר שבוע."

הבר החדש נבנה כגלריה מתחלפת שנותנת הזדמנות לאמנים צעירים, הודים וזרים, להציג ולמכור את האומנות שלהם ומעניק גם במה למוזיקאים צעירים שבאים להופיע שם.

 

"אנחנו עובדים כל הזמן". שירה ואשווני

 

"המקום עכשיו בבניה. אתמול היתה מסיבת השקה VIP לחברים ועוד שבועיים פותחים לקהל הרחב."

אז האם אפשר לומר שה"ארט בר" הוא מעוז ה"היפסטרים" ההודי?

"אל תגידי את זה, זה נורא! אני לא אוהבת את התיוגים האלה, אני לא יודעת אם מה שקורה פה הוא 'היפסטרי' אבל הוא בטוח טוב. ההודים כאן מתלבשים אחרת, יש פה הודים מאד עשירים. חלקם באים לדפוק ת'ראש ולהתחיל עם בחורות אבל אם תגידי להם בישירות לעזוב אותך אז הם יכבדו ויעזבו."

 

"אני לא יודעת אם מה שקורה פה הוא 'היפסטרי". קיר אומנותי ב"ארט בר"

 

אומנות בכל פינה

 

אז מי הקהל שמגיע לשם?

"המון סטודנטים. כל מי שגר פה הוא צעיר או סטודנט, מעין פלורנטין כזה."

מה לגבי בחורות?

"יש גם בחורות. הבחורות שיוצאות לכאן מתלבשות בסגנון מערבי לגמרי, מכנסונים קצרים, גופיות קטנטנות, הכי מערבי, אבל הן עדיין הודיות.."

ספרי עוד על האיזור

"יש כאן פארק גדול ("פארק האיילים"),  מבנים ישנים, מסעדות הודיות ומערביות- איטלקיות צרפתיות, אוכל ברמה מטורפת. יקר פה, את לא יוצאת כאן ממסעדה או חנות עם פחות מ- 1000 רופי. בגסט האוסים החדרים עולים 2000 רופי מינימום, אבל החדרים הכי נקיים. מדהים ושקט פה. אין פה  ישראלים. בעיקר אירופאים ומשפחות. שמעתי רק סיפורי מעשיות על ישראלים פה אבל לא ראיתי אף אחד.."

 

אוכל מערבי ב"האוס קאז וילג'"

 

היא ממשיכה לתאר את ההודים שמגיעים לשם: "ההודים כאן הם ממעמד מאד גבוה. רק עשירים שבאים לבזבז. אני מוכרת כאן לולו לשיער ב1000 רופי."

נחזור לבר

"מה שאני עשיתי בבר בתכל'ס זה מאד פשוט. אני עושה כל מיני דברים עם צמר אז הפרוייקט הראשון שעשיתי היה לקחת אופניים וללפף אותם בצמר. באזור של העשירים כאן- אופניים זה 'לואו קאסט'. כולם פה עצלנים, קילומטר ברגל זה הרבה בשבילם. הם גם מתים על כל הצבעים, הקישוטים. רציתי שיגידו 'וואו אלה אופניים שהייתי רוצה לרכב עליהם. אני רוצה להראות אותם ברחוב, אני רוצה לשים את זה בבית, אני רוצה את זה.'

ומוסיפה: "האופניים הם רעיון שלי ושל האומן הזה שאני עובדת איתו. אנחנו עובדים על רעיונות ביחד, אבל המשמעות היא משמעות שלי. הוא רצה מישהו שמתעסק בצמר."

 

"אופניים זה 'לואו קאסט'"

 

מה עוד עיצבתם?

"אני סורגת עם הידיים, בלי מסרגות, אז מה שאני עושה זה ממלאה קיר בצמר, מעין רשת כזאת, או עמוד אנחנו לא בטוחים עדיין איך זה יראה.. אם מישהי תבוא ותרצה למכור תכשיטים היא תוכל להציג את זה על זה. עוד משהו, אם יהיה לנו זמן, זה לצייר על קיר אישה, ואז האישה תצוייר עד המותניים ובמותניים היא תיפסק ונחבר חתיכה של מוט ברזל ממנה יצא בד שיפול למטה שזה יראה כאילו זה חצאית. הציור הופך לבד פתאום."

איך מגיבים לזה שאת ישראלית?

"מאד רגיל. אין התרגשות ואני מתה על זה. לוקחים אותי מאד ברצינות, שבהתחלה זה הפחיד אותי אבל זה דירבן אותי ככה שבא לי לסיים את זה ולעשות את זה עד הסוף ואני מקדישה לזה כל מה שצריך. זה מקום של עשירים. אני לא יודעת אם ישראלים יאהבו את המקום הזה אבל שיבינו שפה באים לבזבז כסף וישראלים לא אוהבים לבזבז. פה זה לא מקום שמתקחים, זה מקום אחר שצריך לכבד אותו. אני לא רוצה להביא לפה את כל ה'ישראליאדה'. לפעמים אני מתביישת להגיד שאני ישראלית כי יש דעה קדומה שהמון ישראלים הביאו איתם.

כמה כבר תעלה שם בירה?

"אין לי שמץ. יש בירות לא הודיות, מחו"ל, שאני מניחה שיעלו בין 300 ל-700 רופי, אבל הדיבור כאן זה הקוקטיילים. קוקטיילים יותר זולים. זה נע בין 300 ל-500 רופי ומכינים כאן קוקטיילים שחבל על הזמן, דברים מגניבים. יש מקום נוסף שנקראה "דה סושייל" , המקום מפורסם בקוקטיילים שלו ובאוכל המגניב. מומלץ!".

 

" הדיבור כאן זה הקוקטיילים". קוקטייל באיזור "האוס קאז וילג'"

 

ה"ארט בר" ייפתח בעוד כשבועיים. פרט אליו ניתן למצוא באיזור ה- HAUZ KHAS VILLAGE'' חנויות מעצבים רבות, מסעדות מיוחדות ועוד צורות שונות של הסצינה האלטרנטיבית המקומית על שלל גווניה האומנותיים. מרבית המטיילים הישראלים מעבירים את זמנם בפהרגאנג' אך אם רק ירצו יוכלו לתת קפיצה אל עבר איזורים נוספים, דומים יותר למה שהם מכירים בבית.

*פרטים נוספים בכתבתנו דלהי למתקדמים

 

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *