Categories
ללא קטגוריה

בואו להנות מחגיגה הודית

"דרך המשי" הפעם מציגים:"חגיגה הודית"! זהו מופע רביעי בסדרת מופעי מוזיקת עולם להעשרה והנאה, המתקיימים אחת לחודש. המופע הפעם, נתן לנו הזדמנות לשמוע את המפיקה שלו, אורית סוכרי, לספר לנו על עצמה כרקדנית מקצועית – ועל כל מי שהולך להביא לנו את הצלילים, הצבעים והתנועות ההודיות – בערב שני הקרוב במרכז סוזן דלל. הולך להיות מיוחד ומרגש!

 

אורית סוכרי, המפיקה. צילום: אביב פרץ

 

הכול התחיל עבורי בגיל 18 בהודו עם  גלויה אחת שעוררה זיכרון וריח של רחוב בפושקאר. בגלויה הייתה תמונה של נשים הודיות רוקדות עם תנועת יד ש….ידעתי אותה. ידעתי בדיוק מה הן עושות! כאילו עשיתי אותה בעבר- מפרק כף היד הוקפא לתמונה אך עבורי ידעתי את התנועה. כאילו שרקדתי כבר כך בעבר. הרגשתי חלק מהנשים בפושקאר. עבדתי איתן בעבודת בניין, ובעבודות צביעה במפעל ובקטיף הפרחים במדבר ונזכרתי, שאני יודעת לרקוד את זה גם. במשך השנים למדתי את הריקוד הרג'אסטאני הצועני של שבט הקלביליה ממדבריות רג'אסטאן והייתי רוקדת בסלון כזוכרת הכל ומריחה כל פעם מחדש את הריח של האגם והצלילים של ההליכה במדבר. הודו כמה שאת טובה.  נסעתי אלייך יותר מידי צעירה ובעקבותייך כל החלטותיי השתנו… בגיל 19 כבר התחתנתי וחייתי בטבע כפי שהבטחתי לעצמי שם. איפה שהג'יפסיות חיות. כך גם אני .. ג'יפסית אמיתית.

 

ג'יפסית אמיתית. צילום: אביב פרץ

 

אז לאחר הרבה שנים שאני מרגישה חובה להביא את הקול הג'יפסי , העממי והמסורתי של כל התרבויות שנשבתי בהן – כאן, אלינו, אל תוך סצנת האומנות בארץ. אני כבר 18 שנה חוקרת את העמים הנוודים של דרך המשי ממערב סין ועד המגרב – ורוקדת, רוקדת, רוקדת. לאחרונה נהייתי גם מפיקה של אירועי מוזיקת עולם ומחול חובק עולם ויצרתי את הסידרה "דרך המשי" – במרכז "ענבל" בסוזן דלל. מדובר בסידרה של מופעי מוזיקה ומחול מדרך המשי. סידרה של מופעים להעשרה והנאה אחת לחודש. היה לנו מופע בלקני- צועני, מופע ים תיכוני, מופע מתרבות לוב ובקרוב מפליגים למופע הרביעי ב…הודו! – המופע יתקיים ביום שני הקרוב. לפני המופע תערך סדנאת מאסטר קלאס אקסלוסיבית עם גורו שאמה בהטה. הסדנא מיועדת לרקדניות מתחילות ומותאמת בדיוק לחשיפה וטעימה קלאסית ועכשווית לרקדנים מרקעי מחול שונים ומגוונים. הסדנא תכלול אימונים של מחול קטאק מסורתי ועכשווי הכולל אימון מקצבים, מודרות, ומנחיי גוף ונושאים האופיניים לאלים ולאלות ההודיים.

 

אמנית בינלאומית ומאסטרית מהמוערכות ומהמובילות בקטאק כיום בהודו.  גורו שאמה בהטה.

ואז, המופע. במופע תהיה להקת קטאק מהודו, עם הכראוגרפית ההודית שאמה בהטה –  גורו שאמה בהטה היא מאסטרית מהמוערכות ומהמובילות בקטאק כיום בהודו.  הם יעשו מופע מחול מושקע ועשיר של המאסטרית עם רקדניות הלהקה. זהו מופע המביא את מחול הקטאק בפירוש מסורתי ועכשווי .

 

 

עוד תופיע, ליאורה יצחק  – הזמרת שהביאה את סגנון הבוליבוד לרדיו הישראלי, היא שרה חומרים מקוריים בעברית מתוך אלבומה העתיד לצאת . לאחר שמונה שנים בהם למדה בהודו אצל הפנדיטים הכי מוכרים בהודו ועבדה בתעשיית הבוליבוד , חזרה לארץ וממשיכה לייצר חומרים אוטנתיים . מופע אישי ואינטימי, גם אני אתלווה אליה לריקוד.

 

ליאורה יצחק, זמרת סגנון בוליווד

 

במופע נוכל להכיר ולרקוד ותוכלו לראות בין השאר גם את הריקוד שלי של שבט הקלביליה על הבמה. המופע בחסות השגרירות ההודית בישראל ומפעל המוזיקה של חן צימבליסטה.

לחיי מוזיקה ומחול חובק עולם! נתראה בקרוב!

כל הפרטים :

מחיר כרטיס: ₪75
יום שני הקרוב 27/3 בשעה 21:00
תאטרון מחול ענבל – מרכז אתני רב תחומי בסוזן דלל , ת"א.
רכישת כרטיסים למופע לחצו כאן

רכישת כרטיסים לסדנא לחצו כאן
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *