Categories
ללא קטגוריה

בלוג הבישול של נעמה מהודו!!

נעמה הרו משתפת אותנו בחוויותיה הקולינריות ממסעה בהודו במהלך מסעה 2013-2014

יום שישי באנדמן- באי האוולוק. אני כאן כבר שבוע וחצי ועוזבת ביום ראשון בחזרה להודו. כל השבוע אני מחפשת מסעדה שיש לה תנור רגיל ולא תנור אבן כדי שאוכל להכין חלות לארוחת שישי. אתמול בערב אכלתי במסעדת אנג׳ו קוקו ושאלתי את סינג שהוא הבעלים איזה תנור יש לו ואם אני יכולה להכין חלות לארוחת שישי. הוא ישר קרא לי לקום ולבוא אחריו. הוא לקח אותי לראות את התנור שיש להם- זה נראה כמו תנור אבן (לפיצה). הוא הראה לי את הלחמים שהם מכינים שם כל יום ואמר שהם שולחים את הלחם שלהם לכל המסעדות באי כך שהם יודעים איך לאפות לחמים שתופחים בתנור אבן. שאלתי אותו אם זו בעיה שאני אבוא להכין חלות והוא ענה "בכיף! תשתמשי בכל המצרכים שאת צריכה!".

כל מה שעבר לי בראש זה – "סוף סוף אני הולכת ללוש בצק אחרי כמעט חודשיים להכין ולהריח חלות לארוחת שישי! איזה כיף!!!".

אני בפעולה!

 


עם סינג ואביה לתגבור

 

 

 

 

ההתמכרות שלי להכנת חלות התחילה בצבא. הייתי תצפיתנית במוצב בודד וחוץ מארוחת שישי כשקיבלנו אוכל מוכן מהבסיס לידינו, לא היינו באמת מרגישים שזו שבת. אז כדי להרגיש את השבת התחלתי להכין חלות. גדלתי בבית דתי שבכל יום שישי כל המשפחה מבשלת במטבח. זה מתחיל כשאתה ילד קטן, אתה מקלף את הירקות שצריך ולאט לאט עם הגיל אתה מתחיל גם להכין תבשילים. הדבר האחרון שאמא שלי היתה מכינה זה חלות, כדי שיהיה אחלה ריח של חלות בכניסת השבת. 

חלות אמיתיות תוצרת הודו!  אי אפשר להעביר את הריח בתמונה

אז ככה הייתי עושה גם במוצב. בהתחלה זה היה באמת רק בשביל הריח ואז זה נהיה פרוייקט. התחלתי לבצע ניסיויים עם המתכון עד שהגעתי לחלה "הפסיכית" ( כך גולנצ׳יק שתפס אצלינו קו קרא לחלה)- חלה עם שום ועוד תבלין שהייתי מחליפה ביניהם- אורגנו, בזיליקום, זעתר. הוא אמר שזה כל כך טעים שזה פסיכי! 

איזה כיף שאני הולכת ללוש בצק היום!!! 

הגעתי למסעדה וישבתי עם אחד הטבחים על המתכון. סינג אמר שהוא רוצה 40 חלות אישיות. הם מארגנים לי את כל המצרכים ואז אנחנו נכין את הבצק ביחד. מתכון אחד של "פסיכי" (אורגנו ושום) ומתכון אחד רגיל שממנו נכין גם כמה חלות מתוקות עם קינמון וסוכר. 

גם פיצה הולך באנדמן!

סיימנו להכין את הבצקים. עכשיו צריך להמתין כדי שהבצק יתפח. בזמן שהבצק תופח קפצתי לחוף כדי לאסוף בנות שרוצות לעשות איתי הפרשת חלה ולעזור בעיצוב החלות. על הדרך גם אספתי שמות של אנשים לרפואה, נישואין וילדים, אם כבר יש לך מעמד לברך בואו נעשה את זה גם בשביל אחרים. 

 

 

 


על נעמה הרו:    אם תפגשו את הבחורה המקסימה ומפוצצת האנרגיות הזו משוטטת בהודו נא למסור דש מהמערכת כאן בארץ.  נעמה מבצעת משימות מיוחדות בעורף האויב במטבחים הודים 😉 ואנחנו מצפים לפוסטים הבאים שלה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *