Categories
ללא קטגוריה

האיש עם הדיג’

איש השעה שלנו בפינת המוזיקה נקרא גבריאל (גבי) קמחי. הוא גר ביהוד וחגג זה עתה יום הולדת 26. הוא מוכר בזכות התחביב המעניין שלו: נגינה מקצועית על דיג'. הוא נחשף אליו כאשר היה בן 17 והיום הוא כבר אגדה. הוא מספר על המסע שלו למציאת הדיג' המושלם, על המוזיקה ועל התוכניות לעתיד

הדידג'רידו (או הדיג', בשפה מדוברת) הוא כלי נגינה קדום ואף טוענים שהוא מן הכלים העתיקים ביותר בעולם. באופן מסורתי, הוא מיוצר מענף של אקליפטוס שטרמיטים כרסמו את החלק הפנימי שלו. רבים טועים לחשוב שהדיג' הגיע מהודו, כשבעצם הכלי התגלגל לתת היבשת לאחר שתיירים היפים מאוסטרליה ואירופה שבו בקסמיהם כמה הודים מוכשרים. בשנים שלאחר מכן, ביססו את מעמדם בהודו,  כ-3 יצרני דיג' מקומיים: בולו בדראמסלה, נירו בפושקר ומוקש ברישיקש. 

ביקשנו מגבי לספר לנו על התהליך שהוא עבר בחיפוש הדיג' המושלם.

"בעקבות התעניינותי בכלי, טסתי אחרי הצבא לטיול הגדול בהודו, במסע למצוא את אותם יצרנים ידועים, לעבוד איתם ולשאוב מהם השראה." מספר גבי, "הכי חיכיתי לפגוש את מוקש. בעצם אפשר לומר שבזכותו ענף הדיג' בארץ התרחב והגיע לתודעה של המון אנשים."

 

עם מוקש היצרן בסדנה שלו

 

יומן מסע

גבי התחיל את מסעו בצפון והגיע לדראמסלה. הוא פגש את בולו בשדרה הראשית בבאגסו ולאחר שזה הראה לו את בית המלאכה שלו, ישבו שניהם והתחילו לנגן בספונטניות ברחוב. "מלא אנשים עצרו ופשוט נדהמו. זה היה רגע קסום ואני זוכר ששמעתי לראשונה התלחששויות בעברית ''הוא ישראלי הוא ישראלי''. משם הבנתי שהולך להיות לי מסע מדהים עם הדיג'."  בנקודה זו החלטתי שאני הולך לבנות דיג' משלי עם בולו וכך היה ובאותו זמן כבר הייתי "האיש עם הדיג' " בקרב הישראלים.

גבי ממשיך לצבור ידע ונסיון ופוגש את כל שאר המייקרים שרצה. דווקא במפגש מקרי ברישיקש, הוא מוצא חנות קטנה שמחזיקה דיג' טלסקופי. "ראיתי שם דיג' מיוחד וספציפי מאוד במראה שלו. אני מכיר את העיצוב שלו כי הוא דיג' טלסקופי שידעתי שרק מישהו אחד בעולם מייצר והוא בכלל מצרפת. פגשתי אותו לפני בפסטיבל דיג'ים בארץ ואני זוכר שממש רציתי לרכוש לי אחד כזה. הייחוד שלו הוא שאפשר לשנות איתו תוים. בדיג' רגיל יש טון אחד ובדיג' הטלסקופי יש כמה טונים שונים, כך שאפשר ממש להופיע איתו וליצור עניין."  אחרי התלבטויות רבות, הוא קונה את הדיג' כמתנת יום הולדת לעצמו וממשיך לנגן ולטייל.

 

"משם הבנתי שהולך להיות לי מסע מדהים עם הדיג'". דואט רחוב עם חבר

 

החלום והתגשמותו

היעד הבא הוא היה גואה שבדרום הודו. "המשכנו לגואה למקום שהכי חיכיתי להגיע אליו כל הטיול. לדרום, לעצי הקוקוס, לים, ולכל האקזוטיות הזאת. בגואה כבר באמת הרבה אנשים הכירו אותי והיו כמה מסיבות שהופעתי בהן עם הדיג'.  אלה היו ההופעות הראשונות שלי עם הדיג'סלייד הטלסקופי ואנשים ממש התלהבו ונהנו ממנו. כבר לא מדובר בג'אמים אלה ממש בהופעות הראשונות בחיי! התרגשתי נורא".

"היום אני יודע, שהחזון שלי הוא לפתוח בית מלאכה בארמבול. אין מקום מתאים משם לבית מלאכה וחנות דידג'ים. במידה והחזון הזה לא ייצא לפועל, אני בטוח שעוד אחזור להודו לסיבוב הופעות ואפיץ את המוזיקה של הכלי המדהים הזה למקומות שעוד לא מכירים אותו".

 

גבי בהופעה בקאסול

 

החיים והדיג' בארץ

אחרי הטיול המעמיק והמלמד גבי חוזר מלא השראה לארץ. "חזרתי עם דרייב מטורף! ידעתי שאני הולך ללמוד מוזיקה ולעשות את זה יותר ברצינות ומקצועיות. הרמתי טלפון ליורם סיוון, מנהל מרכז הדיג'רידו בהרצליה והמייקר דיג'ים הכי ותיק ומנוסה בארץ. שאלתי אותו אם הוא צריך עובדים בבית המלאכה שלו והוא אמר שכן. מאז ועד היום אני עובד אצלו ובונה את הדיג'ים הטובים בארץ! אני גם בדיוק מתחיל את הסמסטר האחרון שלי בלימודי המוזיקה ושואף להמשיך להתפתח ולהגיע לחלום הגדול שהוא להיות המפיק של עצמי. ליצור מוזיקה מיוחדת בשילוב עם הדיג' ואין סוף לדרך הזאת שהיא מדהימה וממש יוצאת דופן."

 

"חזרתי עם דרייב מטורף". בבית המאלכה בהרצליה

 

ולפינאלה האומנותי..קבלו את גבי בקטע דיג' בניחוח מסאלה!

 

דף הפייסבוק של גבי למי שמעוניין ליצור קשר ולהתעדכן

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *