Categories
ללא קטגוריה

הביאו לכם את הודו לארץ

מתגעגעים להודו, נכון?? רוצים להיזכר במראות, בצלילים ובחוויות? הנה הזדמנות מצויינת לחוות את הודו ממש בלב תל-אביב כי יש  שני פסטיבלי סרטים ותערוכת צילומים מדהימה בסינמטק ת''א (רח' שפירנצק 2) שקורים ממש בימים אלה. שימו לב לזה:

ישן ומצויין

הפסטיבל הראשון הוא פסטיבל "רטרוספקטיבה של סטיאג'יט ריי" שיתקיים בסינמטק ת''א בין התאריכים 24-31/07/2016. סטיאג'יט ריי הוא מגדולי הבמאים של המאה ה-20, והפסטיבל מאורגן בסיוע של שגרירות הודו בישראל.

 

                                            

סתם זרקתי על עצמי משהו

בפסטיב יוצג בכל יום סרט אחר מיצירות המופת של הבמאי האגדי של הודו, החל משנות החמישים ועד לשנות התשעים. סטיאג'יט ריי היה סופר, משורר, מאייר, מלחין, מעצב גרפי, תסריטאי ובמאי מוערך בקנה מידה עולמי. כבמאי הוא ביים שלושים ושבעה סרטים, בהם סרטים עלילתיים, סרטים דוקומנטריים וסרטים קצרים, וזכה ב-11 פרסים בינלאומיים, ביניהם פרס המסמך האנושי הטוב ביותר בפסטיבל קאן ופרס אוסקר לשם כבוד על מפעל חיים.
בפסטיבל תוכלו לצפות בין השאר בכל שלושת סרטי טרילוגיית אפו המוערכת של ריי (הכוללת את "פאתר פאנצ'אלי", "הבלתי מנוצח" ו"עולמו של אפו") ובסרטים נוספים של ריי מתקופות מאוחרות יותר.

 

הצד הרוחני

הפסטיבל השני הוא סופ''ש קולנוע בודהיסטי שייערך בין התאריכים 29-30/07/2016 בסינמטק ת''א. הפסטיבל יכלול, לצד החוויה הקולנועית של צפייה במגוון סרטים בנושא בודהיזם, דיונים והרצאות אודות התורה הבודהיסטית שיועברו ע''י מורים הלומדים ומלמדים בודהיזם במסגרות אקדמיות ואחרות בישראל. אז אם אתם בעניין רוחניות, סופ"ש בודהיסטי מתאים לכם כמו כפפה ליד – זאת הזדמנות למסע של גילוי והתנסות בדרך המעניקה כלים להעמקת האושר בחיים, להתבוננות לתוך עצמנו וקבלת תובנות על חיינו.

לשני הפסטיבלים רצוי להזמין כרטיסים מראש באתר הסינמטק, בטלפון או באתר האינטרנט.

 

              

'אני אמכור לך את רחוב טבריה בתמורה למיין בזאר.' סופ"ש בוהיזם בסינמטק. 
תמונה: סינמטק ת"א

החלק האומנותי

במקביל לשני פסטיבלי הסרטים תתקיים תערוכת הצילומים "סאפנה"– חלום בשפת הסנסקריט העתיקה וגם שמה ההינדי של הצלמת. זוהי תערוכת יחיד מדהימה של אגמית חרוש- צלמת, אמנית ומטפלת ברפואה סינית, בשיתוף פעולה עם שגרירות הודו בישראל.

התערוכה מציגה כ-25 צילומים משמונה טיולים שונים של אגמית בין השנים 2002-2016 ובייחוד מהטיול האחרון ומפסטיבל ההולי בפושקר: החג המדהים בו כל הקאסטות וכל תושבי הודו- נוצרים, מוסלמים והינדים- שווים זה לזה ורוקדים יחדיו, חווייה המעצימה את התקווה והאהבה. נחילי אדם מגיעים בהמוניהם לטבול בנהר, לחגוג, לאכול עם המשפחות, להניח פרחים כמנחות לאל ולשתות טהנדי- מי מריחואנה. ילדים ערים עם הוריהם כל הלילה ומגיעים מכל רחבי הודו לחגוג בורינדבן.

בואו ולראות את הודו דרך ליבה ועדשת מצלמתה של אגמית.

כל התמונות בתערוכה מוצעות למכירה, והיא תוצג במבואת הסינמטק בין התאריכים 20-30/7/16 ותהיה פתוחה לקהל בכל שעות הפעילות (ימים א- ה 10:00-24:00, יום שבת: 11:00-24:00 ) – הכניסה חופשית וללא תשלום!

 

                 

 הולי, פושקר. צילום: אגמית חרוש

דיברתי עם אגמית, כי תודו שעם שם כזה אי אפשר שלא להסתקרן. 

מתי התחיל סיפור האהבה שלך עם הודו?

המסע שלי להודו התחיל בילדות, אז ביקשתי מההורים ללכת למסעדה הודית לכבוד יום ההולדת, שנה אחרי שנה בלי להבין מהיכן האהבה הזאת הגיעה, לאט לאט חלחלו הטעמים, התבלינים, הצלילים ורקמו בתוכי אהבה שהתפרצה ביום אחד עם טיול ארוך ולא מתוכנן ,רק אני והמצלמה.

ומאיפה השם סאפנה?

באור ראשון מוקדם, על שפת האגם בפושקר, בחום הקיץ הלוהט של ראג'אסטן, הגורו, המורה הרוחני שלי הניח לצווארי שרשרת פרחי טגטס כתומים, צייר לי טיקה אדומה בין העיניים, פרש בפניי את מפת האסטרולוגיה עמוסת השרבוטים עליה עבד לא מעט והכריז על השם ההינדי החדש שלי בטקס אישי ומרגש,"סאפנה"- חלום.

 

     

מצלמה היא אהבה גדולה בלתי נפרדת ממהותי. אגמית חרוש 

ובתערוכה את מחברת את שתי אהבות חייך?

מגיל צעיר התחלתי לצלם. מצלמה, על כל גלגוליה, היא אהבה גדולה בלתי נפרדת ממהותי. את המסעות הרבים שלי בעולם בכלל, ובמזרח ובהודו בפרט, אני עושה לבד. דרך הצילום אני מביעה את הרגשות שלי, את החוויות שלי ומוצאת בהם סוג של תרפיה וכתיבת מסע. זה תחביב שהעמקתי בלימוד מקצועי בבית ספר לצילום.

התערוכה "חלום" היא הגשמה והזדמנות לשתף את המבקרים בקסם של הודו ובחגיגה הפרטית שלי שהופכת בימים אלו למסיבה גדולה.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *