Categories
ללא קטגוריה

הדמיון האינסופי בין הודו ליוגה

עבור ארז שחר, בן 32 ממושב אודים, הודו היא ה'אמא הרוחנית' האולטימטיבית. "אתה בא איתי לשיעור יוגה?" שאל אותו חבר קרוב במהלך המסע בהודו. והיום, כיום, בחלוף חמש שנים, הוא מבין שהשאלה הזאת שינתה לו את החיים

כתיבה: אלעזר בן לולו | עריכה: סיגל קריב

כשיצא ארז בגיל 27 למסע בהודו על אופנוע, יוגה לא הייתה ברשימה שלו מבחינת חוויות שחשב שיחפש להתנסות בהן ביבשת הקסומה. למען האמת – עד אותו רגע הוא היה בטוח שיוגה זה "משהו של בנות". "לא סתם הודו נחשבת ל'אמא הרוחנית' של רבים מאיתנו", הוא מספר ומוסיף, "היא מעודדת אותך לצאת מאזור הנוחות שלך, להתנסות בדברים שאולי אף פעם לא היית מודע לקיומם – ופשוט להתמסר ל'מה שיש' באותו רגע".

 

פשוט להתמסר למה שיש באותו רגע. צילום: אירה חסטילוב

 

אז הוא החליט להתמסר, ובלי לחשוב יותר מדי – התנסה בשיעור יוגה.  "השיעור התקיים בתוך צריף, פחון מתכת קטן וצפוף בבאגסו, דראמסללה", הוא נזכר.  "אני לא זוכר איך קראו למורה, אך מה שאני כן זוכר – זה את הריח העז והלא נעים (ואני עדין בתיאור) שנידף מהגוף שלו, במיוחד ברגעים שהוא התקרב כדי לתקן תנוחות ששהינו בהן.  החוויה הראשונה שלי עם תרגול היוגה לא הייתה הכי קלה לעיכול בהתחשב בעובדה שרוב השיעור אתה מתמקד בלנשום עמוק".

החוויה הזאת הייתה יכולה להיות הראשונה והאחרונה שלו בהיכרות עם עולם היוגה, אך לשמחתו כעבור כמה ימים, אחרי שעבר לדראמקוט – בחר שוב לתרגל, הפעם במקום אחר. "מהשיעור הזה כבר יצאתי בנאדם שונה, הרגשתי שחוויתי התנסות מאוד עמוקה עם עולם שהרגיש אינסופי כבר מתחילת הדרך, במילים אחרות – התחושה הייתה כמו להסכים להיכנס למים רדודים של ים, ולגלות שהאוקיינוס האינסופי רק ממתין להתגלות, ככל שאתמסר יותר ויותר אל הרוח ואל הגלים".

 

״יצאתי בנאדם שונה״. צילום: אירה חסטילוב

 

במהלך המסע שלו בהודו המשיך לתרגל לפעמים יותר ולפעמים פחות, אך התרגול תמיד היה נוכח שם, "כמו מנגינת רקע, פסקול שמלווה את ההתפתחות והצמיחה שלי אל הבנאדם החדש שהפכתי להיות", כך הוא מתאר בציוריות רבה. וזה בדיוק מה שהוא אוהב ביוגה, ובהודו. "הדמיון ביניהן הוא אינסופי – שתיהן קוראות לך להשליך את כל העבר שלך, להתמקד ברגע ההווה. לאפשר לעצמך להתמסר אל תוך משהו שהוא גדול ממך, להיזכר במהות העמוקה ביותר שלך, לצאת מההתניות וההרגלים שאספת לעצמך בדרך, ומתוך הוויתור על הכול – אתה מוצא את עצמך מחדש".

ארז הפך באופן הטבעי לו, למורה מופלא ליוגה. אתם מוזמנים לבוא לשיעור יוגה אצלו בתל אביבלפרטים 

ארז מעביר שיעורי יוגה. צילום: אירה חסטילוב

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *