Categories
ללא קטגוריה

הודו בעיני המטייל

מטיילים ישראלים רבים משקפים את חוויתם הייחודית בהודו דרך עדשת המצלמה, תנועת המכחול ועוד רבות הן הדרכים. בסוף שבוע הקרוב תתקיים מזה שנה רביעית, תערוכת צילום ואמנות בפלורנטין, בשם "הודו בעיני המטייל"  - תערוכה המשקפת את חווית המטייל הישראלי. מתחילים ביום חמישי ה-23.2 בשעה 20:00, ומציגים לאורך כל הסוף שבוע. הכניסה חופשית!  

בארבע שנים האחרונות, מדי פברואר, מתקיימת תערוכה שנתית בנושא הודו בעיני המטייל. עד שנה זו, הציגו מעל ל-80 מטיילים את עבודותיהם.

לפני כחמש שנים, אלי בירנבאום, שיזם תוכנית מיוחדת למשיחיים (יהודים המאמינים בברית החדשה) אחרי צבא בשם "מסע", הבחין בנסיעתו השנתית להודו במצלמות הרבות המשוטטות להן ברחבי ההימאליה וחופי הודו – התכשיטים, השרטוטים, האוכל הציורים שיש בהודו, כולם מהווים מקור להשראת המטיילים היוצרים. בחזרתו לארץ, אלי חשב איך הוא להביא את כל חווית היצירה הזאת לעיני הציבור הרחב.

 

צילום: רותם דעי

כך נולד הרעיון לתערוכה "הודו בעיני המטייל", סוף שבוע שלם שמביא את חווית היצירה והטיול לתוך שכונת פלורנטין בתל אביב. אלי גייס לפרויקט את אשתו שושנה, שהיא ה-ארט דיירקטור של החלל הרב תכליתי "אוריאל 23", וכן את דניאל סתוי, רכזת "מסע" בהווה. בכל שנה, הם מנצלים את נסיעתם עם תוכנית "מסע" להודו, לגייס ולרתום צלמים וציירים חדשים.

השנה, בתערוכה הרביעית, ישתתפו 22 צלמים וציירת אחת, שביקרו בהודו בתקופות שונות ובאזורים אחרים.

 

מתוך התערוכה : ציורה של ירדן דרשן

 

בתערוכה הראשונה, אלי פגש טבח בשם רועי און, שמיד הציע להקים דוכן אוכל הודי בזמן התערוכה. היום, אותו טבח פתח בעצמו מסעדה הודית בשדרות, ומגיע לתערוכה עם המטעמים של המסעדה החדשה.

לין מיטשל, בעלת "מאמא-לינה" מטבח טבעוני אורגני, תגיע ביום שישי עם מטעמים הודיים מהליין המצליח "בא לי טאלי" של שכונת פלורנטין.

 

"מאמא-לינה"

אלי בירנבאום: ״אני נרגש לראות את הפרויקט הזה ממשיך לרקום עור וגידים. יצירה ואומנות הם חלק מכל מסע ומבטאים דברים שמילים לא יכולות לתאר. הרבה פעמים כשחושבים על נסיעה להודו, חושבים על חוויות של מסיבות וסמים, אבל התערוכה שלנו מבטאת את החוויה של המטייל, בצד האמנותי, של הנופים והאנשים שפוגשים בדרך. זוהי הזדמנות לכל אחד לראות את הודו בעיני המטייל. בגלריית "אוריאל 23", גאים לארח את המטיילים כל שנה״ .

 

צילום: מקסים דינשטיין

דניאל סתוי: "כבר מספר חודשים אנחנו עובדים על התערוכה מבחינה רעיונית וביצועית בהמון התרגשות. טיילתי בהודו פעמיים ואני עדיין נדהמת ממנה. התערוכה משקפת זוויות ראייה שונות של מטיילים שונים, דרך עדשת המצלמה והמכחול, ויוצרת תמונה רחבה יותר של הודו בעיני המטייל."

ניצן ארגוב, צלמת המשתתפת בתערוכה אומרת: "אם היו שואלים אותי לפני שנה איפה אהיה בדיוק בשנה הבאה, כנראה שלא הייתי מנחשת שאשתתף בתערוכה ואציג את התמונות שלי, שעבורי מייצגות אלפי מילים ותחושות. לפני חצי שנה ארזתי את עצמי והחלטתי לטוס אל המקום שחלמתי על דמותו שנים, שייחלתי לו. 

אי שם בהודו גיליתי את הרגש שמתעורר כשתופסים מבט מבויש, חיוך ענק של אדם שלא צריך הרבה כדי להיות מאושר, הר מושלג באמצע מדבר, צבעים שצועקים בקולי קולות ופשטות שאין לתארה במילים."

 

צילום: גל ארבל

 

מתוך חווייתו של הצלם תום לנדאו, המשתתף בתערוכה השנה: "להסתכל על הודו דרך העדשה מאפשר לי להסתכל מהצד על סיטואציות ולראות את היופי והייחוד שבהן, גם כשהן רגילות יחסית. כמו כן, להסתובב בהודו עם מצלמה הופך אותי למרכז העניינים. כולם מתעניינים, רוצים להצטלם. המצלמה מקרבת אותי לאנשים."

הפתיחה הערב, יום חמישי 23.2, בשעה 20:00, הכניסה חופשית לכולם!

התערוכה מתקיימת במהלך כל הסופ"ש 23-25 בפברואר:

שעות הפתיחה:

חמישי 23.2 – 20:00-00:00

שישי 24.2 – 11:00-15:00

מוצ"ש 25.2 – 20:00-00:00

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *