Categories
ללא קטגוריה

הודו לסטלנים תאילנד לערסים ?

האם תאילנד היא רק לערסים והודו רק לסטלנים? מה שונה בין הטיולים במדינות האלו במחיר, באוכלוסיה המטיילת ובאוירה בטיול. והכי חשוב- האם כדאי לשלב בין הודו לתאילנד? ומה לגבי המיתוס "מתחילים בג'יפה של הודו ומסיימים בפינוק בחופי תאילנד"? על כל זאת ועוד במאמר הבא אותו כתבתי לאחר שנים של שיחות עם מטיילים וחוויות אישיות שלי ב-2 המדינות. 

 אח… תאילנד תאילנד… גן עדן על פני אדמות.  מי עדיין לא היה בתאילנד? ומי היה 10 פעמים? החופים המדהימים, הבילויים, הפאבים, הדיסקוטקים,  הבחורות היפות, השייקים האקזוטים, השופינג, המסאג'ים…. כולנו מכירים את המדינה הזאת. וכאן המקום שלנו, ח ובבי הודו באתר של הודו,לדבר קצת על ההבדלים שבין הטיולים למדינות הללו. 

 

 
welcome to Thailand! צילום: דני אברהמי
 
 
אין ספק, לאחר ששאלנו מטיילים רבים על ההבדל, שתאילנד היא  גן עדן ומפותחת יותר מהודו. מדובר בחופשה אקזוטית וחלומית. הודו מצד שני, היא פחות חופשת תענוגות, ויותר מסע. המסע הוא גם במובן הפיזי שכן שטחה של הודו הוא גדול ואנשים עוברים בה טיול פשוט ארוך, וגם במובן הרוחני והנפשי – מסע בהודו, מעבר לטיול הגאוגרפי המדהים, הוא מסע פנימי.
 
כן זה נכון, בהודו ניתקל בהרבה יותר הפסקות חשמל, רכבות ואוטובוסים שלא נגמרים, הרפתקאות, תעלולים ושאר תקלות במדינת everything is possilbe.  חדרי הגסט האוסים הממוצעים הם הרפתקה בשלל גוונים ואין להשוות אותם לרמה של גסט האוסים הפאר בתאילנד (להוציא את הקאו-סאן בעל ההיצע העלוב למדי של חדרים).  דווקא משום כך  ה-"מפונקים" יפנו מראש לתאילנד  ומי שמחפש הרפתקה מהאגדות, בשטח, כמו פעם – יפנה להודו. משם גם אפשר להבדיל בין סוגי המטיילים. מטיילים רבים שואלים אותי על התאמתם להודו ומעידים על עצמם שהם מפונקים. אני עונה להם שאם הם רוצים לעבור משהו פנימי ולהתגבר על הפינוק – שיפנו להודו להרפתקה רוחנית. אם הם מחפשים רק פאן – תאילנד זה המקום.  
 
 
משמאל רחוב הקאו-סאן בבנגקוק- לא הגסט האוסים הכי משובחים בתאילנד
מימין:  פירות שונים ברחוב,  לכולם טעם של ליצ'י.
צילומים:  דני אברהמי
                                
 
בליינות? האם להביא בגדי יציאה להודו?
 
אז זהו, שלא… בדרך כלל אלו שיביאו ג'ינס ובגדים יפים להודו ישלחו אותם בחזרה מיד או שינסו ללבוש אותם וייראו בולטים בשטח ולאחר כמה הסתלבטויות יורידו אותם. בהודו בדרך כלל לא יוצאים לפאבים ולדיסקוטקים, זהו טיול רוחני יותר בו מבלים יותר זמן בשיחות עם אנשים, במשחקי קלפים, בלקרוא ספרים, לפעמים לאור נרות עקב הפסקות החשמל. האנרגיות הן מאוד שונות. 
 
לעיתים ניתקל במקרים חריגים (שהרי מה שאני אומר הוא הכללה סטטיסטית): טיול לתאילנד יכול גם הוא להיות רוחני, זו מדינה בודהיסטית אחרי הכל והרבה יותר מהודו. קיימים קורסים רוחניים של ויפאסנה ובודהיזם בתאילנד למי שמחפש אותם במנזרים וג'ונגלים נידחים. מצד שני בהודו תוכלו למצוא את עצמכם במוקד בליינות בדרך כלל רק בגואה או ברובע מפותח של עשירים בעיר גדולה (בנות, תהיו מוכנות להודים הנובורישים שיזמינו אתכן לדרינק). עם זאת מדובר במקרים חריגים ולא במיין סטרים של התיירות למדינות האלו. 
 
 
תאילנד לערסים ?  הודו לסטלנים ? 
  
מבחינת אופי המטיילים הריני להימנע מהכללות. לגבי השאלה לאיפה הולכים הערסים – אז אקדים ואומר שאני לא מחלק את האנשים לאלו שהם ערסים ואלו שהם לא… אני מאמין שבכולנו קיים ערס קטן. יש כאלו שהערס מפותח בהם יותר ויש כאלו שפחות…. בכל מקרה "מפונקים",  "ערסים" ושאר סוגי סטיגמות, אם הבנתם את הרעיון ככל הנראה יפנו יותר לתאילנד ואם יגיעו להודו ישרצו במקומות ספורים ביותר כמו קאסול ובמיוחד גואה – שהיא אמנם מדינה בהודו,  אך אני קורא לה מובלעת של תאילנד בתוך הודו….. עבדכם הנאמן הכותב שורות אלו הוא לעיתים ערס לא קטן ונהנה מכל רגע מתאילנד… לאחר 3 פעמים שהייתי בה, אני מקווה שיהיו עוד ביקורים רבים.        
 
 

לגבי סמים וסטלנות באופן כללי, כידוע לנו הודו מקושרת סטיגמטית לסמים ולסטלנות ולא בהכרח בצדק. שהרי סמים אפשר למצוא בלונדון, תאילנד, ניו-יורק,  תל אביב והודו. עבדכם הנאמן הואשם לא אחת בדעה קדומה על כך שהוא סטלן ולו רק משום שהוא מגלגל סיגריות מטבק ופתח אתר על הודו, בעוד שהמציאות שונה ביותר. אז כן, בהודו הכל זול: לינה, אוכל, תחבורה ומן הסתם גם סמים, ואמנם בהודו אנשים אחרי צבא מתפרקים מהמסגרות במדינה מהאגדות וככל הנראה תראו אנשים מעשנים ג'וינטים סביבכם, אך מטיילים רבים לא עושים זאת.   לאלו המביעים חשש לנסוע להודו מכיוון שהם לא מעשנים אני אומר: סעו. אם לא תרצו לא תעשנו. זה כמו בכל מקום רק אולי פחות חבוי מבתל אביב. אחוז גבוה של מטיילים לא נוגע בזה. 

 
האם כדאי להתחיל עם הודו ולסיים בתאילנד ? 

באופן כללי הטיול להודו והטיול לתאילנד מאד שונים במהותם ובאנרגיה שלהם, לכן אני אישית ממליץ לא לערבב ביניהם. מנסיון, אנשים שניסו לערבב בין הטיולים לא אהבו את העירבוב. אלו שהתחילו מתאילנד והגיעו להודו אמרו "מה זה הג'יפה הזו?" ולעיתים ברחו מהר.  אלו שהתחילו עם הודו ולאחר מכן הגיעו אל תאילנד אמרו "מה זה האנרגיות המגעילות האלו? אחרי האנרגיות המקסימות של הודו פה בתאילנד מלא ערסים, בלייני וכוחני כזה. אפילו התאילנדים יותר אגרסיבים מההודים".
 
לכן אני הייתי מנצל חופשה של חודשים ארוכים לטיול כמו הודו כדי למצות אותה באמת ולעבור את התהליכים השונים שהיא טומנת בחובה. תאילנד היא חופשת נופש, טיול שאפשר לשמור לכשיהיה לך שבועיים חופש, ואם אתה אחרי צבא ויש לך זמן פנוי – הקדש אותם להודו ועוד שנה שנתיים כשתהיה סטודנט – צא לחופשה קצרה יותר בכיף בתאילנד. 
 
 
 
חופים,  מימין לשמאל: (1)אום ביץ', קרנטקה, הודו  (2) גואה, הודו  (3) קופנגן, תאילנד 
צילומים: דני אברהמי
 
                                       
מחירים
 
כן, הודו הרבה יותר זולה.  פי 2-3 מתאילנד. וזה בדוק. אם לא מכלילים טיסות, עלות של טיול בתת היבשת הודו כיום נע בין 400 דולר למתכלבים ל-600 דולר למתפנקים לחודש אולי אפילו קצת יותר. טיול לתאילנד עולה 1000 דולר אם התחפשת לגמרי עם פשפשים ו-1500 דולר עד 2000 הוא מחיר נורמלי לחודש. ואם התאהבת בתאילנדיות, כמו שאמר לי חבר חובב תאילנד פעם, תהיה מוכן להוציא עוד הרבה כסף. זה פשוט טיול יקר ומפותח יותר. הנופים יפים גם שם וגם שם (אולי החופים בתאילנד קצת יותר יפים (100) מהחופים של הודו (95)).
 
לסיכום
 
אנחנו אוהבים את תאילנד וגם את הודו אך יש הבדלים גדולים באנרגיות בין הטיולים וכדאי להכיר אותן לפני. החל מהמחיר, הבגדים שאתה לובש, צורת הבילוי והאוכלוסיה שתפגוש.
 
אני חושב שתאילנד היא חופשה מדהימה, הודו היא מסע מדהים.
 
 
 
 
על הכותב:
דני אברהמי,  מהנדס הייטק ויוזם האתר hodu.co.il
מרצה, כותב, ומכין מטיילים להודו מזה למעלה מעשור
 
 
 
למי שרוצה לשמור על קשר ו/או למעוניינים בייעוץ בתשלום להודו ונפאל – זהו דף הייעוצים של דני

 

מעוניינים לכתוב לאתר ? כיתבו לנו

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *