Categories
ללא קטגוריה

הודו על אופנוע: יתרונות וחסרונות

"אופנוע זה אהבה אבל צריך לבוא מוכן לזה" מספר לנו שקד צדוק שטייל על אופנוע ברחבי הודו. היתרונות לכך רבים אך קניית אופנוע מצריכה מחשבה, הנה כל הפרטים שיעזרו לכם להחליט

מאת: דנה ששו

טיול על אופנוע בהודו הוא תופעה נפוצה שרק הולכת וגוברת בקרב מטיילים ישראלים. חלק מגיעים וקונים בלהט הרגע וחלק מחליטים עוד מהארץ שיקנו מיד עם הגעתם. דיברנו עם כמה מטיילים שטיילו על אופנועי אנפילד ברחבי הודו: שקד צדוק (24) מכפר סאלד, תומר שוהם (23) מראשון לציון, אופיר וולף גינסברג (22) מהרצליה, אורטל יוסף (28) מיהוד ודויד דוידוב (23) מראשון לציון.

יתרונות:

חוסר תלות בתחבורה ציבורית: אין צורך בהזמנת כרטיס אוטובוס או רכבת. אם יש לך אופנוע תוכל להחליט ברגע אחד לעזוב מקום מסויים. הרגשת חוסר תלות זו קוסמת למטיילים רבים. " הדבר המרכזי שאני לקחתי מזה זה את החופש האמיתי שאני לא תלוי באף אחד, נוסע לאן שרוצה מתי שרוצה ועוצר איפה שרוצה." אומר דויד דוידוב (23) שטייל במשך 4 חודשים על אופנוע.

 

"לא תלוי באף אחד". דויד דוידוב 

 

נופי הודו במלוא הדרם: בנסיעות על אופנוע תוכלו לחוות את הנופים של הודו באופן ישיר ללא מתווכים בין הרים, חופים, ג'ונגלים ומדבריות. שקד שטייל חמישה חודשים על אופנוע ברחבי הודו מספר על אחת החוויות שעבר: "תארו לכם שאתם נוסעים על רכס צר ומשני הצדדים שלכם יש עמקים עוצמתיים ברמות אחרות. החיוך לא יורד מהפנים כל הנסיעה"  גם אופיר, שטיילה שלושה חודשים עם בן זוגה בדרום הודו מסכימה ואומרת "להודו יש נופים בלתי יאומנים להציע. כשעוברים מעיר לעיר אפשר לראות כמה הנוף שמשתנה משקף לך בדיוק לאן הגעת ומה הוויב של המקום."

 

"הנוף שמשתנה משקף לך בדיוק לאן הגעת". אופיר וולף גינסברג

 

רוצים לטוס להודו עם קבוצה לא שגרתית?

 

היכרות עם הודו הלא מתויירת: בנסיעות על אופנוע קרוב לוודאי שתגיעו למקומות לא מתויירים ואולי אף מקומות בהם התושבים לא ראו תייר מימיהם. חוייה זו עוצמתית מאוד מכיוון שבדרך כלל רוב המקומות בהם נתקלים תיירים בהודו הם מקומות מתויירים והתושבים מורגלים בתיירים. "עוצרים בכפרים קטנים נטולי תיירים עם כפריים נחמדים שתמיד שמחים לתת צאי ומאכלים מקומיים." מספרת אופיר.

 

חסרונות:

סיכוני בטיחות– מי מאיתנו שהיה בהודו לא פגש מטיילים עם פציעות אופנוע. ישראלים לא מורגלים לכבישים בהודו, גם מפני שנוסעים בצד שמאל וגם מפני שתרבות הנהיגה ההודית מאוד שונה. מטיילים רבים אף נוהגים ללא קסדה! אנו ממליצים מאוד לקנות קסדה בטיחותית ואף מגני גוף. תומר טייל על אופנוע במשך שלושה חודשים ומספר לנו על תאונות שעבר: "לי היו שתי תאונות על אופנוע בהודו ועוד מלא כמעטים. הראשונה הייתה בפושקר כשעוד הייתי חסר נסיון- אוטובוס חתך אותי והחלקתי. השניה הייתה באום ביץ' כשנכנסו בי חזיתית. בסוף הכל היה בסדר אבל צריך מאוד להיזהר."  דבר נוסף שקורה הוא כוויות- אגזוז האנפילד חשוף ויכול להיות חם מאוד אחרי נסיעה, אז אם בטעות נצמדים אליו נוצרת כוויה שיכולה להיות לא נעימה. 

 

"היו לי שתי תאונות על האופנוע אז צריך להיזהר". תומר שוהם 

 

מכירת האופנוע– לעיתים מכירת האופנוע יכולה להיות בעייתית וישנם מטיילים אשר נאלצים למכור אותו גם בהפסד. אורטל שטיילה עם בן זוגה שישה חודשים מצפון עד דרום מספרת לנו: "חיפשנו קונה לאופנוע במשך כחודש ואפילו שקלנו למכור אותו למוסך בשלב מסוים, שזוהי האופציה האחרונה כי הם משלמים בערך חצי מחיר. בסוף היה לנו מזל אבל אני מכירה אחרים שהפסידו עליו לא מעט כסף."

 

"חיפשנו קונה במשך כחודש". אורטל יוסף 

 

טיפולים- בטיול על אופנוע סביר להניח שתתקלו בבעיות טכניות ותזדקקו לטיפולים רבים אשר יכולים להגיע לסכומים גבוהים ולא תמיד אפשר לסמוך על המכונאים שלא יעבדו עליכם. רוב האופנועים אותם קונים התיירים משומשים ועברו ידיים רבות לכן לא פעם מתקלקלים. "רוב הבעיות מגיעות מבלאי שקורה בגלל מצב הכבישים, המשקל שהאופנוע נושא והמרחקים שהוא עובר– האנפילד לא בנוי לזה", מספר לנו שקד. "צריך לדאוג לו אם רוצים שהוא ידאג לך. זה לא לקנות ולנסוע."

 

"צריך לדאוג לו אם רוצים שהוא ידאג לך". שקד צדוק

 

נסיעות ארוכות היכולות לייגע– הודו היא תת יבשת ענקית ולעיתים תצטרכו לנסוע מרחקים ארוכים, אף של כמה מאות קילומטרים עד ליעדכם. היו מוכנים לנסיעות ארוכות שלעיתים מעייפות מאוד. אופיר מספרת לנו :"נסענו ממונאר לורקלה ביום אחד, כ- 600 ק"מ. הדרך לקרלה מדהימה אבל הדרכים לא סלולות, יש המון במפרים שהקפיצו לנו את האופנוע עם כל התיקים החום כבד מאוד. נכנסנו לייאוש גדול- הזמן עובר והמרחק עוד גדול מאוד .כל כך רציתי להגיע לחופים אבל פשוט לא יכולתי יותר ואחרי 500 ק"מ נשברתי. ירדתי מהאופנוע והתחלתי לבכות."

אז לסיכום: טיול על אופנוע הוא בהחלט חווייתי ומיוחד אך הקפידו לקחת בחשבון את כל הנתונים לפני שמחליטים!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *