Categories
ללא קטגוריה

הויזות להודו משתנות!

לא,  הודו עדיין לא מבטלת את הצורך בויזה,  אך נותנת הקלות משמעותיות שייכנסו לתוקף בקרוב. והויזה תהיה לנו זולה מתמיד!

מאת:  דני אברהמי

 

מזה כ-30 שנה אנו הישראלים פוקדים את הודו ללא הרף. חלקנו ביקר בה פעם אחת, ואחרים חוזרים אליה פעמים רבות. הערכות מצביעות על כך שלמעלה ממיליון ישראלים היו בהודו, והמספרים השנתיים גדלים בהדרגה והגיעו אשתקד לכ-70,000 ישראלים, מה שצפוי לגדול בשנת 2019, במיוחד לאור חידוש הטיסות הישירות לדלהי של חברת AIR INDIA וכניסת ארקיע למעגל הטיסות הישירות להודו. הטיסות החדשות מצטרפות לטיסות המסורתיות של חברת אלעל שמפעילה שנים רבות קו ישיר למומבאי, כך שכמות חברות התעופה המפעילות טיסה ישירה בין ישראל להודו עלה בתקופת זמן קצרה ל-3!

אמנם אנו הישראלים חושבים כי אנו מהווים את עיקר התיירות להודו אך אין זה נכון כלל ועיקר – אנו מהווים בסה"כ 1-2% מהתיירות להודו. עם זאת, זמן השהייה בכל ביקור בהודו גדול יותר בקרב ישראלים מאשר תיירים מארצות אחרות. למתעניינים ניתן לראות הרצאת וידאו בנושא זה שנתן דני אברהמי בסמינר משרד התיירות ההודי בתל אביב בשנת 2015.

ממשלת הודו מעוניינת לקדם את התיירות אל תת היבשת, אך מכיוון שהודו היא מדינה בירוקרטית, עדיין נחוצה ויזת כניסה אליה (בדומה לארה"ב, קנדה ומדינות נוספות). הצורך בויזה מונע מממשלת הודו קידום התיירות אליה. 

מי מאיתנו שמטייל בהודו לאורך השנים זוכר את הצורך להוציא ויזה, שהייתה ניתנת ל-12 חודשים בלבד בתוך הדרכון ומונפקת בשגרירות הודו בתל אביב. לפני כעשור הוחמרו התנאים וניתנו ויזות ל-6 חודשים בלבד תוך כדי שמירה על תקופות צינון בין הביקורים. לפני כ-5 שנים החלו הקלות – בוטל הצורך בתקופת הצינון והוויזות חזרו להיות ל-12 חודשים.

 

https://hodu.co.il/sites/default/files/uploaded_files/images/mendy_visa%20001.jpg

הויזה להודו המסורתית הניתנת בדרכון על ידי נציגויות הודו בעול.  צילום: צוות האתר

 

לפני כ-3 שנים חלה מהפכה מבית היוצר של משרד החוץ ההודי כאשר הודו החלה להנפיק אישורי כניסה אלקטרונים להודו שמקנים את הזכות לנחות בהודו ולקבל ויזה בכניסה. בלשון העם נהוג לקרוא לוויזה מסוג זה "ויזה אלקטרונית". הוויזה מונפקת על ידי משרד החוץ ההודי ישירות, באמצעות אתר אינטרנט ייעודי להנפקה. רפורמה זו גרמה לשינוי דרמטי במספר התיירים היוצאים להודו, בייחוד לטיולים קצרים, והעלתה את כמות התיירים העולמית אל הודו שהייתה לפני עשור כ-2-4 מיליון תיירים בשנה, לעשרות מיליוני תיירים השנה. הוויזות האלקטרוניות החלו כוויזות ל-30 יום, עלו ל-60 יום ולאחרונה ניתנות ל-12 חודשים עם כניסות מרובות.

 

 

https://hodu.co.il/sites/default/files/uploaded_files/images/image010(4).jpg

ויזה 'במקום' בשדה התעופה הבינ"ל בקרלה. צילום: צוות האתר

 

הבעיה העיקרית שעומדת כיום בפני ממשלת הודו היא עדיין מחסום התשלום – ממשלת הודו גובה כ-80$ עמלת הוצאה לוויזה, דבר אשר הרתיע תיירים רבים עדיין מלפרוץ את המחסום ולהחליט לטייל בתת היבשת.   

 

כעת, ממשלת הודו קיבלה החלטה להקלות נוספות בתחום הוויזה האלקטרונית! אמנם עדיין נדרשת ויזה וקיימת עמלת הוצאה, אך התשלום יבוצע בהתאם לאורך הטיול! כלומר – מי שמטייל בהודו פחות מחודש יחסוך משמעותית!!!

 

התעריפים הצפויים הינם:

·         לביקור של חודש בהודו בעונה החמה (אפריל עד יוני) – 10$ בלבד

·         לביקור של חודש בהודו בשאר השנה – 25$

·         ויזה אלקטרונית לשנה – לטיול ארוך או מספר נסיעות של שנה – 40$

·         בשורה משמחת למכורי הודו המגיעים לביקורים חוזרים כחלק מהווי חייהם (ויש רבים כאלו בארץ) – ויזה ל-5 שנים – 80$.

יש לציין כי אלו דמי העמלה הישירים ולא כוללים את עמלת העבודה של הגופים השונים המסייעים להוצאת ויזה בישראל, שלא תמיד פשוטה עבור המשתמש הרגיל באתר האינטרנט. אף על פי כן, עדיין מדובר בקיצוץ מסיבי בהוצאה ומטרת ממשלת הודו היא להגדיל את התיירות הכללית אך להפחית לכל אדם באופן אינדיבידואלי את דמי הוויזה המשולמים.

נתונים אלו מוערכים בלבד ויש לציין שלא ננקב מועד תחילת הרפורמה המדוברת, אך היא אושרה ממשלתית ואנו מחכים לראות אותה בפועל עולה לאוויר באתר האינטרנט של משרד החוץ ההודי בתקופה הקרובה. לכל הרוצים להוציא וויזה להודו – שווה להמתין ולעקוב אחר ההתפתחויות.

 

אנו ב-Hodu.co.il  כמובן להמשיך לעדכן בהתפתחויות ונעדכן כאשר הרפורמה תעלה לאוויר – ונוכל לקנות לעצמנו וויזות בזול!

 

ולאלו מכם שכבר מסודרים על וויזה – נתראה בהודו…

 

 

דני אברהמי הוא יועץ, מרצה ומארגן טיולים להודו. מקים הפורטל hodu.co.il

 

 

 

 

 

https://hodu.co.il/sites/default/files/uploaded_files/images/image010(4).jpg

ויזה 'במקום' בשדה התעופה הבינ"ל בקרלה. צילום: צוות האתר

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *