Categories
ללא קטגוריה

הוי ארצי, מולדתי

"דע מאין באת ולאן אתה הולך" היא לא סתם עוד אמרה עבור המשפחה המיוחדת הזאת שיצאה לתור את ארץ מוצאם- הודו. עקבנו אחריהם במשך שבועיים, אכולי קנאה, וגילינו משפחה ישראלית בנוסח מסאלה ולא מעט רוח שטות.

ארבעה קוצ'ינים עולים על מטוס. זו יכולה להיות התחלה של בדיחה אבל זה מה שקרה כשדני (71), הדס (59), סיגל (45) ושושו (41) החליטו שהם יוצאים למסע שורשים בהודו. רק כדי לעשות לכם סדר: דני, יליד קוצ'ין, רוצה כבר הרבה זמן לבקר שוב בהודו ומחליט לטוס אליה יחד עם בנותיו שושו וסיגל. גיסתו הדס (אחותה של ענת- אשתו המנוחה של דני) שומעת על התכנית וקופצת מיד על ההזדמנות, כיוון שבתה שיר (22) נמצאת בטיול תרמילאים בהודו והן רוצות להיפגש. ביחד הם פונים לייעוץ מקצועי בבניית הטיול ויוצאים למסע עוצמתי בן שבועיים, שסופו במפגש מרגש במיוחד בשכונת היהודים בקוצ'ין.

 

איחוד מרגש עם המולדת. מימין לשמאל: דני, הדס, סיגל, שיר ושושו

 

מה הוביל אתכם לטוס להודו?

סיגל: "במשנה כתוב 'דע מאין באת ולאן אתה הולך'. באנו מהודו ולשם צריך לחזור! קוצ'ין מדהימה והיה מרגש לראות מאיפה ההורים שלנו באו ולנסות להבין למה." שושו מסבירה, "הרעיון לטיול נולד אצלנו מטיול קודם שעשינו לקפריסין- אבא, סיגל ואני. אבא מאד רצה לחזור לקוצ׳ין עיר הולדתו ולראות את הבית ואת בית הכנסת ובהמשך גם הדס הצטרפה, בכדי לפגוש את שיר."

 

אהבה ממבט ראשון. שושו לוגסי וחבר חדש

 

מה הרגשתם בימים הראשונים? התחברתם ישר?

הדס: " הטיול עבורי היה חוויה בלתי רגילה. כששמעתי שהבנות מתכננות לנסוע קפצתי על ההזדמנות וישר דיברתי עם שיר שניפגש אחרי שלא התראינו כחצי שנה. המפגש היה ממש מרגש. חוץ מזה, נהניתי מהטעמים והריחות שהודו מציעה. זה הזכיר לי את בית אמא שכבר איננה. וכמובן שהצבעוניות בכל מקום והרצון שיש ליהודים לארח- כבשו אותי."

שושו: " הטיול היה ממש מעניין בשבילי. בהתחלה הפער הזה בין מלון 5 כוכבים ובין הרחוב קצת עשה לי נקיפות מצפון. היו מראות מאוד קשים ברחוב אבל אתה לומד לחיות עם זה. הארץ הזו מדהימה ויפה."

 

מחוברות חזק. דודה ואחיינית בביקור במבצר האדום

 

מה הייתה תכנית הטיול?

הדס:" את התכנית בנינו עם מומחה להודו, שלגמרי בנה אותה תוך התחשבות בצרכים של כל אחד מאיתנו. לדני היה מאוד חשוב לראות את בית ילדותו ואת בית הכנסת ורצינו לשלב כמובן כמה שיותר חוויות. עכשיו אני כבר לא זוכרת את כל שמות המקומות אבל בגדול התחלנו בדלהי- שם גם חגגנו את ליל הסדר בבית חב"ד, המשכנו לאגרה, משם לראג'סטן וקינחנו בקוצ'ין- שלשמה באנו".

** ארגון טיולים אישיים להודו |  טיולי קבוצה להודו **

שיר מספרת בצחקוק: "ביום הראשון בדלהי בעיקר רדפתי אחרי הבנות והורדתי את מחירי הסוחרים, שעלו פי 4 למראה ההתלהבות בפניהן. אחרי ביקור בטאג', בג'ייפור ופושקר סוף סוף טסנו לקוצ'ין. העיר יפיפייה וחמה מאוד. אמא ודני התרגשו מאוד לשמוע את השפה עליה גדלו- משיחות של ילדים ועד קומדיות בטלוויזיה. חתכנו לשיט של יומיים באלפִּי ואת השבת עשינו בשכונת Jew Town. אמא ודני רצו לאכול סרדינים ברוטב עגבניות, מנה קוצ'ינית מושקעת, והשף של המלון הכין לפי בקשתם. את צאת פסח חגגנו עם נאן חמאה ודבש, במקום מופלטה. בקיצור היה הכל מהכל: טבע, תרבות, שופינג ומסורת".

 

איך אפשר בלי תמנות טאג'? שיר ואמא הדס

 

ספרו על מקום מסוים שממש "עשה לכם את זה"

 "כשהגענו לקוצ'ין, פגשנו את שרה כהן, חברתה היהודייה של אמי, ז"ל. זה היה רגע מאוד מרגש עבורי וכנראה גם עבורה" מספרת הדס. 

שושו דווקא התלהבה מבית הסירה באלפי: "השיט בבית העץ היה השוס של הטיול מבחינתי! אני פחות טיפוס של בתי מלון. הטבע עושה לי את זה הרבה יותר ומרוב התלהבות היה נראה לי לרגע שאהיה מסוגלת לגור שם. בסוף עבר לי.. גם את ליל הסדר בבית חב״ד ממש אהבתי. היינו בערך 100 אנשים והזוג המארח היה נפלא. היערכות מדהימה, אוכל כמו של בית ומפגש ישראלים בכל מיני נקודות זמן בחייהם ובשלל גילאים."

נפלא, נפלא אבל נגלה לכם שהבנות מסננות תחת השפה שהחום היה נורא ואילולא המזגן בבית הסירה הן לא היו שורדות את החוויה.

 

מתפאננים בסירה באלפי ומתפללים לבריזה רגעית

 

מה הטיול עשה לקשרים המשפחתיים?

הדס מספרת שהטיול גיבש אותם מאוד כמשפחה ואיחד אותם סביב מוקד משותף וגדוש מטען רגשי. על רקע פטירת אחותה, אימן של סיגל ושושו, הדס חשה צורך להוות להן משענת ואוזן קשבת בטיול הזה. היא מספרת, בדיעבד, שזה היה מאוד עוצמתי. לצד זה היא גם זכתה לראות את בתה אחרי כחצי שנה של טיול כך שהיה, לדבריה, מרגש במיוחד. שיר מהנהנת בהודעת ווטסאפ ומציינת שהיה לה די הזוי לטייל כתיירת אחרי תקופה ארוכה של תרמילאות אך שזאת הייתה לה חוויה מאוד מיוחדת.

המלצות, תובנות ומסרים לשאר המטיילים?

"בטיול הבא נראה לי שנבזבז פחות זמן על מקדשים ומקומות היסטוריים ונשים יותר דגש על לחוות את המקום והתרבות היום-יומית, לטייל ולהיות בין האנשים שחיים שם", אומרת שושו, "אבל בסך הכל היה ממש נהדר."

גם סיגל הייתה מתחברת יותר לעם: "הייתי מוותרת על מסעדות ה"יוקרה" ואוכלת יותר ברחוב. חוץ מזה, אני מאוד אוהבת פילים ובדיעבד, הייתי מוותרת על הרכיבה עליהם. זה ממש צער."

הדס: "המלצתי היא לא לנסוע להודו בלי ארגון של הטיול עם יועץ לפני כן." את הארגון שושו וסיגל מחזקות: "הארגון של דני אברהמי שתפר לנו את הטיול בהתאמה אישית היה מופתי. אנחנו חושבות שאם היינו מגיעים ולא היה מי שמדריך אותנו, כל הטיול היה מתבזבז על דרכים. בכל מקום חיכו לנו וקיבלו אותנו ברמת אירוח ממש נהדרת. מומלץ, מומלץ! גם היינו בליל הסדר ומכיוון שסיגל דתיה, הוא סידר לנו מלון מהמם במרחק הליכה מבית חב"ד ומלווה צמוד שבא איתנו ברגל.  אלו היו פרטים מאוד חשובים לנו. הליווי הצמוד היה מדהים. כאילו שהוא היה איתנו בכל רגע. תודה על חוויה מדהימה."

** ארגון טיולים אישיים להודו |  טיולי קבוצה להודו **

"גיבש אותנו מאוד כמשפחה"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *