Categories
ללא קטגוריה

הולי הולי! ים של צבעים

פסטיבל ההולי, אשר התקיים כשבוע לפני כתיבת שורות אלו, הביא עימו ערימות של תמונות מטריפות וצבעוניות, מה שהביא אותנו להכריז על תחרות תמונת ההולי המוצלחת ביותר!!! לכל תמונה יש מספר, כך שתוכלו להיות גם שופטים בעצמכם ולכתוב לנו איזה מספר התמונה הכי מוצלחת בעיניכם! אופיר קגן כתבה לנו כמה מילים על הפסטיבל וכמובן גם צירפה את התמונות המוצלחות שלה מהעניין. קבלו אלבום תמונות שישטוף לכם את העיניים באלפי צבעים

צבעי האושר

כתבה: אופיר קגן

(1) צילום: עוז וייס (בהמשך עוד תמונות שלו)

הולי הודי זו חוויה שקשה לתאר מהצד, וכמעט בלתי אפשרי להסביר במילים או בתמונות. מסיבת הולי היא מעבר לאבקות הצבע, מעבר להודים השיכורים שחוגגים אותה, מעבר למוזיקת הבוליווד בפול ווליום וברכת ה״ההפי הולי״ מכל אדם זר ברחוב. הולי הוא חג של שמחה מתפרצת, כנה ואמיתית. הולי הוא האושר בהתגלמות הפיזית שלו. אנשים רבים שדיברתי איתם, בעיקר בנות, חוו את ההולי כחוויה קשה או אפילו שלילית מאוד – מלאת הטרדות מיניות, אלימה ומצלקת. ההולי שלי לא היה כזה. ההולי שלי היה כולו סביבה שמחה, אושר, חגיגה.

את ההולי באנו לחגוג בבגדים לבנים, כדי שיראו עליהם את הצבעים בצורה הטובה ביותר. באמת שלא היינו צריכים, כי את הצבעים של ההולי קשה לפספס והם בכל מקום (כולל במקומות שאתם ממש לא רוצים שהם יהיו בהם…) כיסינו את המצלמה במלא ניילונים, אספנו את השיער, כיסינו את מה שאפשר ו…יאלה, לחגוג.

רוב הישראלים חוגגים את ההולי בפושקר, אבל אנחנו בחרנו לחגוג אותו בורינדואן. ורינדואן ואחותה מטורה, שתי ערים קטנטנות בהן נולד קרישנה, חוגגות הולי של שבוע בעוצמה משוגעת. ואכן היה משוגע – כשניסינו להדחס לתוך המקדש הקטן בו חגגו את הולי הפרחים, מסיבה מיוחדת לורינדואן, של פרחים וצבעים (ואחר כך באותו המקום חוגגים את המסיבות הנוספות). היה כל כך צפוף ומלא באנשים שהרגשתי איך האיברים שלי עוברים דירה לגוף של הבנאדם שעמד לפניי. הכל היה מלא בצבעים, בפרחים ובשאגות שמחה. גם במסיבות ההולי הבאות, הכל היה מלא באבקות צבע, מוזיקה ואהבה.

אנשים הלכו ברחוב ״ליטפו״ עם אבקות צבע את פנינו ובירכו ״הפי הולי!״ עם חיוך ענק.

הולי הוא כאמור, כל כך הרבה מעבר למה שהוא נראה.השמחה ההודית לא יודעת גבולות. נראה קצת שכל דבר בהודו נחווה בעוצמה אחרת ממקומות אחרים – השלווה כאן שלווה יותר, כשמגעיל – מגעיל יותר, והשמחה – השמחה כאן פשוט שמחה יותר. בכל חתונה או חג אפשר לראות את זה – ובכלל, שמתם לב שאם תחייכו לאנשים ברחוב הם יחייכו אליכם בחזרה? תנסו את זה. זה נפלא.

כשסיימנו לחגוג את ההולי, כולם סביבי שאלו אותי איך היה. עניתי להם – היה מדהים, טירוף, קשוח וגיהנום בו זמנית. ותכלס? זו הודו. הודו המדהימה, השמחה, הצבעונית, המסריחה, המגעילה והיפהפיה.

 אז איזה צבע יש לאושר?

התמונות של אופיר קגן:

(2)

(3)

(4)

(5)

(6)

 

התמונות של שירה בנסון:

 

(7)

(8)

(9)

 

התמונות של עוז וייס:

(10)

(11)

(12)

(13)

 

התמונות של נורית שלמון:

(14)

(15)

 

התמונה של בן ראש:

(16)

 

התמונה של ליהי כספי:

(17)

 

התמונה של מיטל תמר (שמטיילת עם משפחתה):

(18)

 

התמונה של מאיה קרפל:

(19)

 

 

התמונה של איתי קורון:

(20)

 

התמונות של זהר ארגמן:

(21)

(22)

(23)

 

(24)

 

התמונה של אייל לבקוביץ׳:

(25)

 

ספרו לנו מהי התמונה הנבחרת שלכם, כאן, בעמוד הפייסבוק שלנו, או למייל: cj@hodu.co.il
הולי שמח וצבעוני לכולם! 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *