Categories
ללא קטגוריה

הזמנת כרטיס רכבת להודו דרך האינטרנט

פה מוסבר איך אפשר להזמין באינטרנט כרטיס רכבת להודו תוך תשלום בכרטיס אשראי ! בסיום תהליך הזמנה הודי ארוך ומייגע תקבלו ממש כבר את מספר המיטה שלכם בקרון ! ותוכלו להדפיס את זה ! מתאים לאנשים לפני טיסה להודו שרוצים לעוף מהר מדלהי למשל.. או גם למטיילים בהודו עצמה שיכולים לעשות זאת לבד ולא צריכים את הסוכן נסיעות !

הזמנת כרטיסים לרכבת בהודו מתבצעת דרך האתר הרשמי של חברת הרכבות ההודית.

 כתובת האתר:   http://www.indianrail.gov.in/

ההזמנה באתר ההודי,  יכולה להיות איטית ומייגעת..  לפעמים לוחצים על הכפתור ומחכים..  לפעמים קורה משהו ולפעמים לא…  לפעמים מחכים דקה,  בעיקר בשידור טפסים ואז פתאום זה נקלט..  לכו תדעו.  אבל – זה עובד !! בסוף תקבלו ממש מספר קרון שלכם עם מיטה והכל !   זה ממש כמו הודו – איטי אבל עובד.  ויכול להוציא אותנו מהסבלנות, בעיקר לפני שנסענו לשם בכלל אנחנו עוד לא הורדנו טורים. 

 

בכדי להזמין כרטיסים תידרשו ליכולת טכנית מסויימת,  ואולי רצוי שמישהו שמתמצא באינטרנט יהיה איתכם. 

 

 יש שלושה שלבים בהזמנת הכרטיס:

(a)  חיפוש הרכבות המתאימות לכם.

(b)   פתיחת שם משתמש וסיסמה עבור כל אחד מהנוסעים בנפרד – טעון בדיקה אני לא סגור על זה…

(c)  הזמנת הכרטיס לכל אחד מהנוסעים  (השלב הזה ניתן לביצוע רק בין השעות 0500-2330 בהודו שזה 0130-2000 בישראל – תלוי בתקופה – תבדקו…  די מבאס להגיע לשלב הזה ולא להיות יכולים להמשיך קדימה כי סגור…)  

 

 נעבור על השלבים בפירוט:  

 

(a)   כדי לחפש רכבות ממקום למקום יש ללחוץ מימין למעלה Train Running Information  ואז Find your train

או ישירות כנסו ללינק הבא: http://www.trainenquiry.com/TrainsBetwImpStation.aspx

יש לשים לב כי במקומות מסויימים יש מספר תחנות רכבת למשל בדלהי.  התחנה ליד המיין באזאר היא New Delhi Station – NDLS.   אבל אם רוצים להעמיק את החיפוש אפשר לחפש מספר פעמים לגבי תחנות שונות בדלהי.  אם כי עדיף לנסוע מהתחנה הזו הקרובה למיין באזאר במידה ויש רכבת מתאימה ויהיה מקום. 

לכל רכבת בהודו יש מספר בן 4 ספרות ויש לה גם שם !!  

אני עשיתי חיפוש למשל מדלהי להארידוור (ליד רישיקש) בתאריך כלשהוא בשעות לפני הצהריים המתאימות למישהו שנוחת בדלהי לפנות בוקר בסביבות 0500 עם טיסה של רויאל ג’ורדיניאן..  רק לשם הדוגמא…  אבל אפשר לחפש כמובן לכל זמן לכל יעד.  

 לגבי מה שחיפשתי מצאתי 2 רכבות מעניינות:

מתחנה: New Delhi Station – NDLS לתחנה:  HARIDWAR JN – HW, 

 train 4317 IND DDN EXPRESS 1150-1647  (יוצאת בשעה 1150 מגיעה בשעה 1647 – ממש לא נורא ! )

 train 8477  UKTAL EXPRESS  1430-2030  

 

(b)  שלב שני תהליך הרישום.   לחצו על הלינק   Internet Reservation למעלה משמאל – שורה שניה תגיעו לדף כניסה לחשבונכם ולחצו על new user click here to sign up מלאו את הטופס הארוך אין מה לעשות:  למלא פרטים כמו השם הכתובת ומספר הדרכון.  אפשר למלא את הארץ אבל שימו לב שבעיר והמדינה חייבים למלא ערים בהודו..  אז מלאו סתם משהו למשל עיר דלהי,  ומדינת דלהי,  גם צריך למלא מיקוד כלשהוא אבל לא 12345 אחרת זה לא יעבוד (!!) הם גדולים.  מומלץ גם לסמן "no" לכל הדברים ששואלים אם לשלוח לך. לבסוף לשלוח את הטופס ולקוות שהוא יקבל את זה…  במידה וקיבל תעברו לדף הבא לאשר את התנאים למטה בכפתור accept.

 

  (c) בשלב השלישי מבצעים את הזמנת הכרטיס.  פה עוד לא כתבתי אני צריך להוסיף.  האמת מישהו שעושה את זה בקרוב – אשמח אם תגידו לי – ואני אוסיף את ההסבר שלכם.  חשוב לי לדעת למשל האם באמת נוסעים נלווים צריכים לפתוח חשבון נפרד – או שאפשר להוסיף כמה מלווים למישהו יחיד שפתח חשבון.  ועוד הערות. 

 

 עד שאזמין כרטיס בעצמי בטח כמה אנשים פה יעשו את זה לפני…   אשמח מאוד לשמוע תגובות ועצות מאנשים למטה פה !  עשיתם את זה ?  איך הלך ? אשמח לשמוע גם איך הלך בתחנה עצמה ועל הרכבת.  האם הייתם צריכים להמיר את הכרטיס המודפס בכרטיס רגיל בדרך כלשהיא בתחנה ?  או שמיד עליתם על הרכבת עם הכרטיס המודפס לבד וזה הספיק.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *