Categories
ללא קטגוריה

הטיול של נג’ואן

בתרבות ממנה היא באה, טיולים ארוכים הם לא עניין שבשגרה, אבל היא עשתה את זה בהליכה והיא לא מתכוונת לעצור. קבלו את מטיילת השבוע הערביה הראשונה שלנו- נג'ואן נסר !

נג'ואן נסר, 28, מכפר יאסיף שבצפון, היא אחות במקצועה. היא עבדה 5 שנים במיון ובמחלקה הקרדיולוגית באיכילוב וב"המרכז הרפואי לגליל" עד שהחליטה לעזוב הכל ולהצטרף לחברתה גל סלמון, המטיילת בהודו. בימים אלה היא מקנחת מסע בן ארבעה חודשים בהודו- בחופי תאילנד.

רוב האנשים שפוגשים את נג'ואן מופתעים מכך שהיא ערביה. זאת משום שהיא "נראית" ישראלית לגמרי וגם נשמעת כך. על הכפר שלה היא מספרת: "מי שמכיר את הכפר בדרך כלל יגיד לי שאכל שם חומוס או קנה נרגילה, ולצערי בזה זה מסתכם וחבל, כי מגיעים משם אנשים מדהימים"

אז מאיפה הגיעה ההחלטה לעזוב הכל ולנסוע?

"בחברה הערבית תרבות הטיולים הארוכים אינה עומדת על הפרק כלל. מה שקורה בד"כ זה שמסיימים בי"ס, מחפשים עבודה זמנית או עושים שירות לאומי, אחר כך לימודים וחתונה..ומה שקורה זה שאת מחויבת כל הזמן למשהו. איפה הזמן איכות שלך עם עצמך? לראות עולם? לעבד את הדברים? זה נופל בין הכיסאות. במקרה שלי, אני הבנתי, שאם אני לא מנצלת את ההזדמנות עכשיו, האפשרות לטיול ארוך לא תחכה לנצח, אז החלטתי שאני מתפטרת ועושה את זה"

 

"האפשרות לטיול ארוך לא תחכה לנצח" נג'ואן וגל סלמון

 

את מרגישה קצת מבוגרת ביחס למטיילים אחרים?

"רוב הישראלים שאני פוגשת מן הסתם יותר צעירים ממני, אבל יש משהו מאוד בוגר בלטייל, אז אני מרגישה שיש הרבה עניינים משותפים לדבר עליהם"

מה הדבר הכי טוב שקרה לך בטיול?

"הדבר הכי טוב שעשיתי בהודו זה שעברתי הכשרה להיות מורה להאתה יוגה (hatha yoga),ברישיקש, בירת היוגה העולמית, וזה לא היה קל בכלל  🙂 "

 

מורה להאתה יוגה. צילום מתוך הקורס בו השתתפה

 

איך התגובות לעובדה שאת ערביה?

"לאנשים ממש מוזר ומפתיע לגלות שאני ערביה, בעיקר כי אני לא 'הטיפוס' שהם מצפים לראות, מה גם שאין לי מבטא. כשאני פותחת את הפה בארץ אנשים בד"כ מסתובבים ומתפלאים שאני ערביה, אז לראות אותי פה זה פי כמה. עם זאת, אני מקבלת הרבה פרגון על האומץ לעשות את זה, ללכת אחרי החלומות שלי, ולהתחיל מחדש. שואלים הרבה שאלות לגבי 'איך המשפחה מקבלת את זה..?' וואלה, המשפחה תמיד מקבלת ותומכת בהחלטותיי. הם סומכים עליי".

האם תרבות הטיולים במגזר הערבי נמצאת במגמת עליה או שזה עדיין נדיר לראות צעירים שקמים ונוסעים?

"לא יצא לי לפגוש מישהו ערבי בטיול. חוץ משיחות סקייפ, אין לי עם מי לדבר ערבית פה..זה ממש מוזר בהתחלה, אחר כך השפה הראשונה שלך הופכת לעברית,.. "and after some time" זה הופך לאנגלית. אני מכירה כמה אנשים שעשו את זה, אבל אפשר לספור אותם על שתי ידיים מקסימום.."

 

"לאנשים ממש מוזר ומפתיע לגלות שאני ערביה"

 

למה את הכי מתגעגעת בארץ?

"אני מתגעגעת למשפחה ולחבריי הטובים"

טיפ למטייל החדש בהודו?

"לא להיתקע. הודו יכולה להיות קסם, אבל גם טירוף.. אי אפשר למצוא הגיון בשום דבר במקום הזה, וזה ממש חשוב להיות מחובר ולהקשיב לעצמך, כשאתה מרגיש שזה הזמן ללכת, אז לקום וללכת!"

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *