Categories
ללא קטגוריה

הטרק המוסיקלי הראשון

איך הפכה צוואה מרגשת של אישה נפאלית למטייל ישראלי לפרוייקט מופלא?  על הטרק המוסיקלי הראשון העומד לצאת בשירה ונגינה בעוד מספר ימים בכדי לשמח ילדים בכפרים שנפגעו באסון בכתבתו של תום לנדאו (27), מטייל שאף הוא נשבה בקסמיו של פרוייקט "הבית הישראלי בנפאל".  כן,  גם אתם יכולים להשתתף!  

 

ב-24 לאפריל 2015, בערך ב-12 בצהריים, השקט התמידי בשמורת הלנגטנג היפייפיה הופר. רעש נוראי בקע מהאדמה בזמן שהכל רעד. אינספור מפולות סלעים ואדמה התרחשו במקביל. בקעים הופיעו באדמה, עצים נפלו, בתים קרסו כערימות קלפים. מאות מתושבי העמק הקסום ונמחקו ובכל רחבי נפאל נהרגו אלפי אנשים, אלפים נוספים נפצעו וחייהם של מיליוני בני אדם נהרסו בין רגע. מבין ענני האבק ניתן היה להבין ששום דבר כבר לא יהיה כמו שהיה.

8 חודשים לפני כן,  באוגוסט 2014 טייל הישראלי ערן יוגב יחד עם בנו בשמורת הלנטנג. במהלך הטרק נפצע ערן,  וקיבל טיפול מאחות מסורה – סונאם.  סונאם היתה האחות היחידה בעמק לנטנג והראתה את המסירות שלה כשהיתה שם בשבילו.  המפגש עם סונאם הוביל לידידות בינה לבין ערן והם קיימו שיחות ארוכות על החיים בעמק. במהלך שיחות אלו ביקשה סונאם מערן שיעזור לתושבים ויארגן ביקור מתנדבים המתמחים במקצועות הרפואה. זאת על מנת לסייע בעיקר לתושבים קשישים שאינם יכולים ללכת מהכפרים המרוחקים לבתי החולים בערים בנפאל.

 

ילדי אזור הלאנגטאנג. צילום: שי כרמלי

 

לאחר האסון בנפאל הגיעו לערן הבשורות הקשות – סונאם היתה אחד מהקורבנות הרבים של עמק לנטנג.  הכפר שלה נפגע במיוחד ממפולת שלגים וסלעים אימתנית שהגיעה מכיוון פסגת לנטנג.  המפולת כיסתה את כל הכפר ולא הותירה לסונאם ומאות מחבריה סיכוי.  בימים ובשבועות שלאחר מכן, נמשכו רעידות האדמה, וכשלושה שבועות לאחר רעידת האדמה הראשונה, הגיעה רעידה שניה ועוצמתית.

ערן,  מתוך מקום של אבל וצער, ומתוך תחושת שליחות כמו גם הבטחתו לסונאם – שהפכה לצוואה –  החליט לפעול למען תושבי האזור. הוא הקים את 'הבית הישראלי בנפאל' – עמותה ללא מטרות רווח, שעוזרת לתושבים לחזור למסלול החיים הנורמלי, עד כמה שניתן.

עמותת 'הבית הישראלי בנפאל' שמה לה כמטרה לסייע לבתי הספר במחוז רסוואה, בתי ספר שנפגעו קשה ברעש האדמה. המתנדבים פועלים בשמונה בתי ספר, שנמצאים בכפרים לאורך מסלול טרק מורשת הטאמנג ושמורת הלאנגטאנג. הפעילות כוללת העברת שיעורי העשרה לתלמידים באנגלית, גאוגרפיה, אומנות, איכות הסביבה, היגיינה ועוד. כמו כן, מעבירים המתנדבים פעילויות חברתיות ואתגריות עם התלמידים בטבע.
המשובים המתקבלים ממנהלי בתי הספר, המורים והתלמידים על פעילויות המתנדבים הם מצוינים, ולראיה, מספר בתי ספר שלא נכללו מלכתחילה בתוכנית העבודה של העמותה, ביקשו להצטרף לתוכנית.

 

שיעור גאוגרפיה בבית הספר הנפאלי. צילום: שי כרמלי

 

מתנדבי 'הבית הישראלי בנפאל' הם ברובם תרמילאים שמטיילים במזרח ובנפאל והחליטו להקדיש פרק זמן קצוב לטובת פעילות התנדבותית. תוכנית הפעילות מותאמת אישית לכל מתנדב ומתנדבת. המתנדבים עצמם, יחד עם צוות 'הבית הישראלי בנפאל', מתכננים את אופי ההתנדבות, באופן ההולם את מסלול הטיול ואת תחומי העניין והכישורים של המתנדבים.

הפעילות הקרובה של העמותה תהווה יציאה קצרה מהשגרה. החופשה בבתי הספר באזור גרמה להפסקה בפעילות השוטפת של 'הבית הישראלי בנפאל', אבל מעז יצא מתוק. ב-26 לנובמבר ייצא טרק מוזיקלי בטרק מורשת הטמאנג. הטרק נקרא כך, מכיוון שתושבי האזור הם בני הטמאנג, קבוצה אתנית אשר שורשיה בטיבט, ואנשיה עודם מחוברים ללבוש ולמסורות העתיקות שלהם.
המתנדבים שיצטרפו לטרק, יונהגו ע"י מדריך נפאלי המלווה בגיטרה, אשר יוביל אותם במשימתם הפשוטה – לעשות שמח בכפרים שלאורך הטרק. המתנדבים יעברו במשך עשרה ימים ב-14 כפרים ובשמונה בתי ספר באיזור.

רוצים לטייל באזור יפהפה ולפגוש אנשים מתרבות מרתקת? אוהבים לשיר, לנגן ולשמח אנשים הזקוקים לכך?

צרו קשר עם 'הבית הישראלי בנפאל', בעמוד הפייסבוק שלהם.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *