Categories
ללא קטגוריה

הלילה הזה כולו הודו ונפאל

מי חיכה לאליהו הנביא בקאסול? מי מצאה את האפיקומן בליל הסדר הגדול בעולם ומי היו מספיק אמיצות והחליטו לאכול מצות בדאבה בדלהי? קבלו סיכום של ליל הסדר האחרון מכמה מוקדים בתת היבשת

על ההגעה לקטמנדו מנמל כלכתא ועל ליל הסדר בקטמנדו נכתב כבר המון. השנה, הופך הנושא למעניין עוד יותר לאור השביתה של משרד החוץ ושגרירות ישראל בנפאל אשר עצרו את המכולה המפורסמת שהכילה ציוד ומוצרים לליל הסדר.

אמנם­­ זהו פסח ולא חנוכה אבל נס התרחש כאשר ממשלת נפאל התערבה וארבע שעות לפני הסדר (אחרי מאבק של יותר מחודש) הגיעה המכולה למחוזות בטוחים יותר- לליל הסדר הגדול ביותר בעולם! 

ליל הסדר בנפאל

על ליל הסדר שלה מספרת שירלי גאהן מחדרה: "האירוע היה מושקע ומתוקתק מהתתחלה ועד הסוף. הרב חזקי ניהל את הסדר בצורה מדהימה והצליח לגרום לכ-1,500 איש לקרוא את ההגדה כמו שצריך כשכל שולחן קורא בתורו. אחר כך התחילו שירים וריקודים והיה מאוד מרגש". את האפיקומן הנכסף שירלי לא הייתה צריכה למצוא. לדבריה: "האפיקומן מצא אותי לא אני אותו. זכיתי בהגרלה שנערכה במקום בקרב כל המשתתפים- בראפטינג!"

 

 

 

למרות הכול המכולה הגיעה בדיוק בזמן! ליל הסדר בקטמנדו

 

מנפאל אנחנו חוזרים להודו, בה נערך החג במספר מוקדים שונים כאשר קהל החוגגים משתתף לרוב באחד מן השניים: ליל סדר מסורתי בבית חב"ד או ליל סדר אלטרנטיבי.

ליל הסדר בדרמקוט

"אנחנו חגגנו בבית חב"ד בדרמקוט שבדרמסלה" מספרים הזוג טל ארז ואמיר פורת. "היה לנו נחמד ואפשר להגיד שהסדר התנהל בצורה קלילה וזורמת. הרב מנחם הריץ סטאנד אפ כל הערב". על עניין האוכל (החשוב לא פחות) מספר הזוג: "האוכל היה טוב אבל מאוד התאכזבנו לגלות שלא היה קניידלך".

 

איפה הקניידלך איפה?!

 

ליל הסדר בבאגסו

לא רחוק משם, בכפר הסמוך באגסו, נערך ליל סדר אלטרנטיבי במסעדה המפורסמת  "סקאי-פאי".  קובי קריגר מספר על ההכנות: "רצינו לעשות משהו קצת אחר אבל הקפדנו על הדברים החשובים כמו ההגדה ושירי החג. סידרנו שולחן חג מעוצב כמה שרק אפשר".

 

חוגגים אלטרנטיבי. קובי וחוגגת נוספת

 

 

כולם יודעים שפריטים מעוצבים לשולחן הם לא משהו שקל למצוא בדרמסללה

 

 

ליל הסדר בקאסול

במרחק 10 שעות בלבד (תלוי כמה לאט נוסע הנהג) נחגג ליל הסדר בקאסול, שנמצא בעמק פרוואטי המכושף. יכול להיות שאליהו הנביא הגיע לשם? עדי סוויסא לא ראתה אותו אבל היא כן יכולה היתה לספר קצת על מה שהתרחש: "את החג חגגתי בבית חב"ד .היינו בערך 200 אנשים וכל פעם מישהו אחר קרא קטע מההגדה. מי שממש התעלה על עצמו זכה בבקבוק יין!"

 

 

 

זוכים בבקבוקים. עדי (מימין) לקראת החג

 

ליל הסדר בדלהי

לקינוח, חשבתם שבאסה להתקע בדלהי בליל הסדר? סיוון פריימן, אחת ממשתתפות הסדר בבירה ההודית, חושבת דווקא אחרת: "דלהי מדליקה וגם ליל הסדר היה מדליק לא פחות. חגגנו בבית חב"ד שבמיין באזאר יחד עם עוד ישראלים. הסדר היה זורם ורואים את ההשקעה של אנשי המקום".

 

 

מימין: טל, גליה, נטע, סיוון ושירי יוצאות לחפש את האפיקומן ברחבי דלהי

 

סיוון ממשיכה: "ההודים במיין באזאר כל הזמן ברכו אותנו בחג שמח ואפשר להגיד שגם בדלהי הרגשנו את אוירת החג. אם לא יותר".

 

שיהיה לכולנו חג שמח ושלא נשכח שעכשיו אנחנו בני חורין. במיוחד במיוחד במיוחד כשאנחנו נמצאים בהודו! נתראה בפסח הבא ועד אז שמרו על עצמכם ועל החופש שלכם!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *