Categories
ללא קטגוריה

המסע אל הטבעונות

עדי ברק נסעה לחופשה בהודו וחזרה עם תובנות שגרמו לה להגשים חלום- לעבור להודו ולפתוח שם מסעדה טבעונית, יחד עם בן זוגה ההודי- ראג'. היא מספרת על הדרך בה גילתה את הטבעונות ועל ההתרגשות שבפתיחת מקום התואם לחזונה

השבוע סגרתי מעגל.

ב-2011 טיילתי לראשונה בהודו. הגעתי לכאן בלי תכנון מוקדם אחרי שכמעט קרסתי תחת עומס של עבודה במשרה מלאה, מבחנים, עבודות סמניריון של סוף תואר ועוד כל המסביב. הייתי צריכה מנוחה מהחיים. ברגע אחד התפטרתי מהעבודה, עשיתי חיסונים ותוך חודש הייתי על המטוס בדרך לדלהי.

 

"עשיתי חיסונים ותוך חודש הייתי על המטוס". עדי ברק ב-2011

 

כשהגעתי לפה, הייתי האדם הכי ציני בעולם, וכל קשר ביני לרוחניות היה מקרי בהחלט. במהלך הטיול משהו השתנה, השתחרר, מפלס הציניות ירד לאט לאט ובמקומו עלתה הסקרנות והפתיחות לדברים חדשים. חזרתי לארץ בתודעה שונה, התחלתי להיות קשובה יותר לסביבה ולסימנים שאני מקבלת ממנה. כחודש לאחר החזרה שכבתי ליד החתול שלי בזמן שישן, הוא חרחר קצת והחזה שלו עלה וירד ומפיו יצא אוויר. הוא נראה כמו מלאך. פתאום נפל האסימון: אין כל הבדל בין החתול שלי לפרות שראיתי וליטפתי במהלך הטיול. שניהם בעלי חיים, שניהם רוצים לחיות ולשניהם מגיעים חיים נטולי סבל וניצול. מאותו רגע לא יכולתי לאכול בשר יותר והתחיל אצלי תהליך של חקירה והתפתחות. משם הדרך לטבעונות הייתה קצרה ומהירה.

 

"כשהגעתי לפה כל קשר ביני לבין רוחניות היה מקרי בהחלט" 

 

מה שיפה בהתפתחות תודעתית זה שהיא לא חד מימדית. השינוי התודעתי שהוביל לטבעונות הביא עמו גם שאלות מהותיות- מהי משמעות החיים, מה התכלית שלנו פה וכמה שליטה יש לנו על מסלול חיינו וחיי הסובבים אותנו.

כעבור שנתיים וחצי התפטרתי מעבודה שהיתה מסודרת עם תנאים טובים ואופציה לקביעות, אך לא הסבה לי אושר או סיפוק. הפעם הייתי בדרכי להודו עם ראייה שונה לגמרי ממה שהייתה לי בטיול הראשון. זכרתי שהודו היא גן עדן לצמחונים ושבעצם בחודשיים שטיילתי בה הייתי צמחונית בכלל בלי להתכוון, מה שלא ידעתי והופתעתי לגלות במהלך הטיול השני זה כמה היא יכולה להיות מאתגרת לטבעונים.

 

"הודו יכולה להיות מאתגרת לטבעונים". פיצה עם גבינת קשיו במסעדת Blue Caterpillar של עדי

 

באמצע הטיול, בדיוק כשהתכוננתי להגיע לנפאל, גיליתי שהזנחה של כאב ברגל הביאה להחמרת המצב ולהפתעתי, רגע לפני שיצאתי לטרק, גיליתי שיש לי סדק בקרסול ועליי לחכות לפחות חודש לפני שאני יכולה לבצע איזושהי פעילות מאמצת. כך קרה שבמקרה הגעתי לקאג'ראהו, שם הכרתי את ראג' שמזה שנה וחצי הוא הבן זוג שלי.

 

"הגעתי במקרה לקאג'ראהו שם הכרתי את ראג'". עדי וראג' במסעדה שלהם

 

במהלך שלוש השנים האחרונות הטבעונות הייתה חלק מאוד חשוב בחיים שלי. תמיד השתדלתי להסביר ולהעלות את המודעות לסבל שבעלי החיים עוברים בתעשיות השונות ומבחינתי היותי טבעונית היה ועדיין חלק מרכזי בזהות שלי. למזלי זכיתי בבן זוג עם לב גדול ולמרות שזה מאוד לא מובן מאליו להיות הודי טבעוני, הוא עשה את השינוי ונהיה שותף להשקפת העולם שמבקשת לצמצם פגיעה מיותרת בכל יצור חי באשר הוא למינימום האפשרי.
לפני שבוע סגרתי מעגל, חזרתי לדראמסאלה, אחד המקומות שאין לי ספק שהשפיע על האדם שאני היום ובנוסף הגשמתי חלום- פתחתי מסעדה טבעונית!

 

"הגשמתי חלום". המסעדה הטבעונית בדארמסלה

 

כולי תקווה שנהיה בית לאנשים בכלל וטבעונים בפרט ושנצליח להפיץ את בשורת החמלה והאהבה לכל היצורים החיים.

 

*אסיים בציטוט בודהיסטי מפורסם:

"May all beings have happines and the cause of happines.

May they be free of suffering and the cause of suffering.

May they never be disassociated from the supreme happines which is without suffering."               

 

לדף הפייסבוק של המסעדה של עדי

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *