Categories
ללא קטגוריה

הסרט שכבש את הודו והעולם מגיע לארץ!

חייזר נוחת ברג'אסטן, הודו, כדי ללמוד על החיים בכדור הארץ. מוכר לכם? דומה לפעם הראשונה שנחתנו בהודו, לא? הסרט שכבש את הודו והעולם, הסאטירה המוצלחת ביותר שידעה בוליווד בכיכובו של השחקן אמיר חאן מגיעה לארץ להקרנה חד פעמית! 

הסרט הרווחי ביותר של בוליווד

PK, חייזר מכוכב אחר, מגיע עירום כביום היוולדו לרג'אסטן ומיד נופל קורבן לתאוות בצע- המשדר-מקלט שלו שעוזר לו לשלוח אותות מעקב לספינת החלל נגנב וכעת עליו לשרוד בכדור הארץ, (יותר נכון בהודו) בכוחות עצמו.

עליו ללמוד את חוקי האנושות. הוא לומד את השפה מהמקור הכי לא צפוי (לא ניתן פה ספויילר..), לומד שלא כל נייר עם תמונה של גנדי הוא כסף ונופל לסיטואציות טריוויאליות אבל מצחיקות בטירוף.

במסע החיפוש אחר המשדר האבוד הוא פוגש אנשים טובים ורעים, החברה ההודית מתגלה בשיא מורכבותה וצבעוניותה. תרגישו לרגע שוב בהודו ואם לא הייתם, יבוא לכם לארוז מזוודה ולנסוע מיד!

 

PK (מימין). חבר מכוכב אחר
 

אלוהים, אללה, שיווה?

PK מגלה כי הרבה אנשים מאמינים שרק אלוהים יכול לעזור לו למצוא את המשדר שלו. הגורל לוקח אותו לדלהי ומכאן מתחיל מסע של זר בעיר שוקקת חיים, שמוביל אותו לשאול שאלות דתיות ומהותיות בעלות משמעות עמוקה. הוא מבקר מקדשים, מסגדים וכנסיות וקורא תיגר על כמה מהטקסים העתיקים ביותר של הדתות השולטות בחיי בני האדם בכדור הארץ בכלל ובהודו בפרט. הסרט הוא סאטירה על האלוהויות בדתות השונות וההאלהה האנושית. הוא מעלה שאלות מעוררות חשיבה במדינה בה הדת מושרשת עמוק מאוד בתודעה החברתית.

 

התלבושות של אמיר חאן לסרט נאספו מהציבור הרחב ולא נתפרו עבורו במיוחד

 

לקח את התפקיד בלי לקרוא תסריט

במאי הסרט, ראג'קומאר היראני, התראיין עם צאת הסרט: "'PK' היה הסרט היחיד שהחל מהרצון לומר משהו. אני לא יכול לומר מה הדבר הזה. האתגר היה איך לומר דבר רציני כזה באופן משעשע?…"

להיראני וחאן הייתה התנסות כה מוצלחת בסרט "3 אידיוטים" שחאן חתם על התפקיד בלי לקרוא את התסריט, כזאת מערכת היחסים שלו עם היראני.

אמיר חאן יודע בדיוק איך להעביר ביקורת חברתית כשהוא מעמיד בסימן שאלה מוסכמות ואמונות במסווה של סרט בוליוודי כשר למהדרין.

**לרכישת כרטיסים**

מונולג של PK מתוך הסרט:
"לאיזה אלוהים אני צריך להאמין? כולכם אומרים שיש אלוהים אחד. ואני אומר, לא.. ישנם שני אלים. האחד הוא זה שברא את כולנו, השני הוא זה שנוצר בידי אנשים כמוכם. איננו יודעים דבר על האל שיצר את כולנו, אבל האלוהים שהאנשים יצרו הוא בדיוק כמוך… שקרן, מתיימר לפעול, נותן הבטחות שווא, פוגש אנשים עשירים לפני כולם, מזניח את העניים, מאושר כאשר מהללים אותו… אנשים מפחדים אפילו לומר לו מילה. המסר שלי הוא פשוט מאוד, האל אשר ברא את כולנו, שימו את מבטחכם ואמונתכם בו ואילו את האל שבני האדם יצרו, האל הכפול, יש להרוס."

 

עירום בהודו??!  התמונה הזאת הובילה גורמים דתיים לפנות לבית המשפט בבקשה לאסור את הסרט

 

פּאן בשביל הפאן

הסרט יצא לאקרנים ב-2014, גרף 35 מיליון דולר בשבוע הראשון ו-130 מיליון דולר בכלל, הוא תוייג כסרט הרווחי ביותר שהוציאה בוליווד, אפילו כתבו עליו ב"הארץ", אבל רק עכשיו הוא קיבל תרגום עברי והוא מוכן שתצפו בו, בהקרנה חד פעמית.

אל דאגה, מתוכנן סרט המשך, אבל אם אתם ממש לא יכולים לחכות אתם יכולים להוריד את האפליקציה ולהיות PK! המטרה- לאסוף כמה שיותר פאן, כשהמכשולים כוללים משטרה, פרות, אוטובוסים, ריקשות,, רכבות, פקקים (וואו, שמישהו יתאר לנו את הודו יותר במדוייק..). נראה אם תצליחו להדביק את אמיר חאן שאכל על הסט 10,000 פאן! יש ימים שבהם לעס 100 ביום ולפני הצילומים אכל 10-15 ביום רק כדי לקבל את הצבע הנכון..

 אבל איפה מוקרן הסרט??

טוב ששאלתם. מירב יוסף לוי, צעירה ישראלית שנכבשה בקסמי התרבות ההודית, מצאה את הנוסחה המושלמת לאוהבי הז'אנר ההודי בישראל והיא הכינה לכם ערב תרבות מושלם. 

את פני הבאים מקדמת תפאורה הודית, דוכני מזון הודי ואיך לא- מסאלה צ'אי מסורתיהקופאיות לבושות בסארי צבעוני, הקהל מקבל טיקות והמתקפה הרב- חושית הזו של הצבעים, הריחות והטעמים, מגיעה לשיאה עם הקרנת הסרט PK מתורגם לעברית כמובןלפני הסרט הקהל זוכה להצצה אל תוך התרבות ההודית על נושא שעולה מההקרנה, הפעם תופיע מורני בריקוד רג'אסטני בליווי שני נגנים.

**לרכישת כרטיסים**

לפעמים ההפקה משתגעת. בעבר התקיים אפילו טקס חתונה הודי על הבמה

 

אל תטעו, 90% ממשתתפי האירוע בכלל לא הודי. מדובר בקהל מגוון מאוד, החל מחובבי הז'אנר שגדלו על הסרטים ההודים, דרך תרמילאים צעירים (כמונו) שחייבים להריח את הודו מדי פעם כדי להישאר שפויים, עובדים  זרים מהודו וגם סקרנים חדשים שנשבים בקסמיה של בוליווד כי היי, בוליווד זה כאן!

תנו לי קצת פרטים

כל זה יקרה בעוד שבוע בדיוק, ביום חמישי, 4.8.16, (שלא תגידו שלא אמרנו מראש!) באולם שרת בפתח תקווה, רח' חיים עוזר 25, בבניין העירייה. לפרטים נוספים: 052-3351629

זה הלינק לרכישת כרטיסים ותכנית האירוע (נשבעים שסיפרנו כמעט הכל) http://bit.ly/28XMhEv

ובגלל שאתם כאלה חמודים יש לנו גם טריילר קצר בשבילכם

 

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *