Categories
ללא קטגוריה

הקלות בהוצאת ויזה להודו – מרץ 2013

במסגרת הרצון להקל את על הישראלים המבקשים לבקר בהודו,   מבצעת שגרירות הודו בישראל רפורמה בימים אלו לרווחת כל אלו המבקשים ויזה.     מר סמיר קומאר,  מזכיר ראשון וקונסול בשגרירות ואחראי לויזות,  מספר לאתר hodu.co.il בראיון בלעדי על השינויים המתרחשים ומזכיר לנו כי בהודו אוהבים אותנו ומעודדים את התיירות מישראל. בין היתר בוטלה תקופת הצינון של חודשיים שנדרשה בין ביקור אחד הארץ ותהליך הוצאת הויזה יתבצע באופן ישיר באחד מ-4 סניפי שירות של השגרירות שייפתחו ברחבי הארץ,  קל יותר, מהר יותר, וזול יותר.

 למי שזוכר,   עד שנת 2005,  החיים היו די קלים בהוצאת ויזה להודו:   ההוצאה יכלה להתבצע באופן ישיר ללא סוכן מתווך,  וישראלים רבים פקדו את בניין השגרירות ההודית בתל אביב.  כמו כן הויזות היו מסוג multiple וניתן היה לחדש אותן ללא צורך בתקופת צינון.    בשנים שמאז,  המשיכה הודו לנפק עשרות אלפי ויזות בשנה לישראלים בהצלחה,   דרך קבלני משנה,  אך כעת מבוצעת רפורמה מחדש, לאלו מאיתנו שרוצים שוב לעשות זאת באופן ישיר.  הדבר יבוצע ב-4 תחנות שירות מטעם שגרירות הודו שייפתחו ברחבי הארץ, ויתופעלו על ידי החברה הבינלאומית ש.מ. אשרות,  שהוסמכה על ידי שגרירות הודו לצורך העניין.   בנוסף,  כדי להקל על המעבר למערכת טפסי האונליין,  המקובלת בנציגויות הודו ברחבי העולם,  בוצעו שיפורים ניכרים כדי לבצע את התהליך באופן ידידותי המתאים לישראלים,  כולל הסברים בעברית.

 

ויזה להודו – אילוסטרציה
 
מר קומאר,  האם תוכל לספר לנו על 4 המרכזים החדשים שייפתחו?
בתאריך 10.3.13 ייפתח המרכז בתל אביב,  ובתאריך 9.4.13 ייפתחו 3 מרכזים נוספים בחיפה,  ירושלים ובאר שבע,  לרווחת ישראלים מכל רחבי הארץ.  כל זאת נעשה ללא תשלום נוסף,  בצורה ידידותית יותר למשתמש,  זולה יותר,  ובזמן קצר יותר.
 
כיצד מבוצע התהליך?
בכל אחד מארבעת המרכזים,   יהיו מסופי מחשב,  שמאפשרים את מילוי טפסי האונליין במקום, תוך כדי קבלת תמיכה מהנציגים במקום.     המרכזים תוכננו כך שגם מישהו ללא ידע מוקדם יכול להגיע עם דרכון, תמונות, והסכום לתשלום בלבד אל המרכז,  ובזמן קצר יחסית לבצע את כל התהליך.  אפשר לבוא גם רק עם דרכון ללא התמונות ולהצטלם במרכז תשלום נוסף. המילוי קל ופשוט והנציגים במקום תומכים בך עד שהוא מבוצע כהלכה.  בסיום המילוי – ההזנה ממוחשבת ובבאופן אוטומטי מקבל המגיש אישור לאימייל,   כמו גם קבלה במקום הכוללת את כל הפרטים הרלוונטים:  תאריך ההגשה, מספר דרכון, סוג הויזה וכולי.    קבלה זו היא מסמך רשמי שמופק אוטומטית,   ופותרת את אי הודאות שעלולה היתה להיוצר כאשר מתווכים שונים העבירו את הדרכון שלך מבלי שידעת אם הוא הוגש לשגרירות או לא.  
 
כמה זמן לוקח לבצע את התהליך?
התהליך יקח מקסימום 6 ימי עבודה,   מכל חלקי הארץ.   בסיום התהליך מקבל המגיש אימייל שבו הודעה כי דרכונו מוכן ומחכה לו לאיסוף במרכז.    ניתן לעקוב באינטרנט אחרי התהליך,  ובמקרים מסויימים שבהם נדרשת הגשת טפסים מסויימת (בדרך כלל לא בויזות תייר) או נדרש ראיון בשגרירות, מקבל המגיש הודעה ישירות לאימייל שלו.
 
מה לגבי תקופת הצינון בין ויזה לויזה?
תקופת הצינון של חודשיים מאז יציאתך האחרונה מהודו ועד אפשרות להנפקת ויזה חדשה,  בוטלה בימים אלו. הגבלה זו,  שלא היתה מכוונת לישראלים בלבד,  נבעה בין היתר משיקולי בטחון.  כפי שאתם יודעים, גם הודו מתמודדת עם איומי טרור,  בדומה לישראל.   רצינו לבוא לקראת הישראלים, ולכן הגבלה זו הוסרה בהמלצת שגרירות הודו בישראל שמכירה את הישראלים ורוצה לעזור להם לחוויה מיטבית בהודו.  יהיה ניתן להוציא ויזת תייר עד לתקופה של 6 חודשים,   גם מסוג multiple.   כאשר מסתיימת הויזה,  ניתן להגיש בקשה לויזת תייר חדשה ללא צורך בתקופת צינון,  אך כרגע לא בהודו עצמה,  אלא במדינה אחרת.  ניתן לצאת למדינות שכנות כגון נפאל או סרי לנקה ולעשות זאת משם.    נציגויות הודו במדינות אלו כמו גם בכל העולם מעודכנות במדיניות החדשה ואפשר לעשות זאת כבר החל מעכשיו.
 
 
האם מסובך למלא את הטפסים האלקטרונים?
אנו מודעים לעובדה שהשינוי שהכנסנו במהלך 2012 מטפסי נייר לטפסים אלקטרונים היה קשה לחלק מהאנשים,  כמו כל שינוי.  לכן בנינו מערכת חדשה וידידותית ביותר,  כולל הסברים בעברית באופן כללי, ולגבי כל אחד מהשדות שצריך למלא.  המילוי נעשה קל וצריך להימשך מספר דקות.   נציגי חברת ש.מ. אשרות הוסמכו על ידי השגרירות ומומחים במתן שירות לקהל מבקשי ויזה בכל העולם, ויוכלו לעזור במילוי הטפסים בתחנות.
 

חלק מעמדות המחשב החדשות – תחנת תל אביב

 
האם אפשר עדיין למלא באופן עצמאי את הטפסים?
אפשר למלא את הטפסים גם בבית על המחשב, ורק להגיע ולהגיש את הבקשה באחד מהמרכזים.  כמו כן אפשר להביא אל המרכז לפטופ ולעשות זאת שם שלא על אחד המסופים.  במקום יהיה wifi בחינם.
 
האם עדיין אפשר להשתמש בשירות סוכן נסיעות על מנת להוציא ויזה?
מטרת הסניפים החדשים היא לעודד ישראלים לבצע את הוצאת הויזה באופן ישיר, ובמחיר זול יותר.    ישראלים רבים ביקשו מאיתנו את השירות הזה.  מצד שני,  מי שעדיין רוצה להשתמש בשירות גורם מתווך יכול לעשות זאת ולשלוח מישהו מטעמו.
 
כמה תעלה הויזה?
המחיר לויזת תייר ירד כתוצאה מהרפורמה וההוצאה הכולל תהיה 223 ₪ בלבד נכון לעכשיו,  וזאת מכל מקום בארץ.  אין צורך לשלם עמלות נוספות למי שעושה זאת ישירות.   עד היום ההוצאה היתה לפחות 250₪,  מהם 200₪ התעריף לשגרירות הודו,  ולפחות 50₪ לקבלנים והסוכנים השונים שתיפעלו את הוצאת הויזה (לעיתים יותר, תלוי בסוכן).   המחיר הכולל ירד,  ומורכב מ-200₪ התעריף לשגרירות הודו,  ו-23₪ בלבד לחברת ש.מ. אשרות המתפעלת את התחנות.   לגבי סוגי ויזה אחרים – התעריפים שונים ויפורסמו.
 
לסיכום
ההקלות האלו נועדו לרווחת הישראלים.  אנו מודעים לכך שישראלים רבים מבקרים בהודו ואנחנו אוהבים את הישראלים.   לכן רצינו שהחוויה עבורם תהיה נוחה, קלה ונעימה,  כבר במהלך תהליך הוצאת הויזה עוד לפני הנסיעה עצמה.    שתהיה לכולם נסיעה נעימה.
 
 
פרטים נוספים אתם יכולים לקרוא במאמר ויזה להודו – כל מה שרציתם לדעת ואפילו קצת יותר  באתר שלנו.  נשמח לקבל ממכם הקוראים פידבקים על מנת שנוכל להעביר אותם לשגרירות הודו,  ולשפר את התהליכים והקשר.   כמו בהודו,  היו סובלניים עם ההודים,  ועיזרו להם למסד ולשפר את התהליכים החדשים.   מי שעבר את התהליך החדש – אתם מוזמנים לכתוב כאן את התגובות והרושם שלכם.
 
פרטי הסניפים:
 
סניף תל אביב:
רחוב דרוינוב 5, קומה 14
טלפון: 03-7626905
שעות פתיחה: א'-ה' : 9:00-17:00, שישי: 9:00-12:00
 
 
סניף ירושלים
רחוב הסורג 2, קומה 2
טלפון: 02-5829494
שעות פתיחה: שעות פתיחה: א'-ה' : 9:00-17:00, שישי: סגור
 
סניף באר שבע:
רחוב העצמאות 53
טלפון: 08-5888805
שעות פתיחה: שעות פתיחה: א'-ה' : 9:00-17:00, שישי: סגור
 
סניף חיפה:
רחוב העצמאות 104, קומה 1
טלפון: 04-6229060
שעות פתיחה: שעות פתיחה: א'-ה' : 10:00-15:00, שישי: סגור
 
 
צוות hodu.co.il
 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *