Categories
ללא קטגוריה

הקצין ותעלומת הספרים הגנובים

קצין צבא לשעבר נעצר בגין גניבת 8 ספרים מספרייה בדלהי  - ונחשד בריגול. את הסיבה מדוע גנב את הספרים ובאילו ספרים מדובר – כנראה שלעולם לא נדע

כתיבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

קצין בצבא הודו לשעבר העונה לשם מוקש ארורה, נעצר על ידי משטרת דלהי באשמת גניבה וגם בחשד לריגול, כך חשפו מקורות משטרת דלהי אתמול (יום שבת 03.11.2019).

האיש בן ה-64 נלקח למעצר ביום שישי בערב כאשר "נתפס על חם" בניסיונו לגנוב ספרים ממרכז באזור דלהי. על פי מקורות משטרתיים, ארורה נתפס כאשר נכנס לספריה של מנקשאו, והזדהה בכניסה לספריה בתור אלוף משנה מכהן בצבא. הוא עזב את הספריה לאחר שגנב לכאורה 8 ספרים שונים. הספרייה הזעיקה את כוחות הביטחון והאיש נעצר באופן אירוני על ידי כוחות הצבא אשר העבירו אותו לכוחות המשטרה.

 

נתפס על חם בספרייה

המקורות המשטרתיים חושפים כי הם חושדים שארורה משמש כמרגל. בשנים האחרונות עבר להתגורר בקנדה ונחשד כבר בעבר בריגול עבור ארגונים זרים.

במהלך המעצר נחקר ארורה על ידי שירותי המודיעין של דלהי, יחידה מיוחדת ומסווגת. יש לציין כי נכון לכתיבת שורות אלו, הצהירה המשטרה כי ארורה לא הודה במעשים המיוחסים לו ואילו המשטרה לא הצליחה להוכיח כי שימש כמרגל.

"קשה לשחרר לאוויר אמירה מבוססת נכון לעכשיו. החשדות נבדקים על ידי כמה ארגונים וסוכנויות שונות. על אף החקירה המאומצת, שום דבר מוצק עוד לא התגלה נכון לעכשיו."

אמר סאמיר סריווסטווה, הקצין האחראי על החקירה מטעם משטרת דלהי.

מורקש ארורה, אשר מלבד היותו הודי במקור, מחזיק באזרחות כפולה – קנדית ואמריקנית, סיפר למשטרה כי הוא מתגורר באזור ואסאנט קונג בדלהי וכי הודח מהצבא בשל התנהגות לא ראויה. לא ברור מהי אותה התנהגות לא ראויה בגינה הודח, וכעת הדבר נבדק.

 

אותנו מעניין לדעת מה היה באותם הספרים אותם תכנן ארורה לגנוב…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *