Categories
ללא קטגוריה

ויזה להודו דרך סרי לנקה

נגמרת הויזה אבל לא מסוגלים להרפות מהודו? ליגל שלמה בחרה לנסוע לסרי לנקה כדי חדש את הויזה ואומרת שזו הבחירה הטובה ביותר שיכלה לקחת. היא מספרת לנו את התהליך במדויק 

הרבה מאיתנו הגענו לרגע הזה שאנחנו מבינים שאין ברירה, חייבים לחדש את הויזה, ואז ההתלבטות הגדולה- איפה נעשה את זה? נפאל, סרי לנקה, תאילנד? מתחילים קצת לקרוא באינטרנט ולשאול אנשים שעשו זאת כבר ובסופו של דבר נשארים מבולבלים מיותר מדי מידע ולחוצים בזמן. הרוב הגדול בוחר בנפאל ואז גם מטרקים קצת בזמן ההמתנה לויזה וישנם גם אנשים שבוחרים בסרי לנקה אך מגיעים לעיר הבירה קולומבו- עיר גדולה, מודרנית ויקרה בטירוף. אני בחרתי לחדש את הויזה בסרי לנקה- הבחירה הכי טובה שיכולתי לקחת.

 

ליגל לאחר חידוש הויזה במרכז לחידוש הויזה בקנדי, סרי לנקה

 

בעקבות המלצה של חבר הגעתי לעיר קנדי, כ-3 שעות נסיעה מקולומבו (לקולומבו מגיעים בטיסה של כשעתיים מצ'נאי), שם ירדתי בתחנת הרכבת ולקחתי טוקטוק לאינדיאה ויזה סנטר (200 רופי). חשוב לציין שהרכבות מקולומבו לקנדי הן בתדירות גבוהה מאוד. האינדיאה ויזה סנטר היה ריק מאנשים ונעזרתי בבחורה מקסימה שעובדת שם והסבירה לי לפרטי פרטים מה עלי לעשות.

אז מה דרוש ע"מ להוציא ויזה?

1. טפסים הנמצאים באינטרנט (הקישור מצורף למטה) אותם עליכם למלא ולהדפיס. קיימת גם אופציה בה אני בחרתי: ישנן חנויות הממוקמות ליד המרכז ויזה שם יושבים אנשים הממלאים לכם את הטופס במחשב תמורת 300 רופי.

2. שתי תמונות פספורט או לחילופין להצטלם שם בעלות של 250 רופי.

 3. צילום של הדרכון והויזה (או לצלם שם בעלות של 20 רופי לדף).

4. למלא דף נוסף אותו מבקשים מהפקידה, בעלות של 10 רופי. מלאו את הפרטים שלכם באותיות גדולות בלבד!

 

רוצה להגיע להודו בפסח הקרוב עם קבוצה לא שגרתית?

 

לאחר מכן פשוט יושבים וממתינים עד שיקראו לכם (לי זה לקח שלוש דקות). אתם מגישים הכל ומשלמים 5800 רופי (שימו לב שזה לא משנה לכמה זמן אתם רוצים את הויזה המחיר הוא אותו מחיר). ואתם מקבלים קבלה- תשמרו עליה! בה רשום התאריך בו אתם צריכים לחזור ולמסור את הדרכון (בדר"כ עד 10 ימים). משאירים שם את הדרכון בשעה 9 בבוקר ואוספים אותו באותו יום בארבע אחה"צ. שימו לב לשעות והשתדלו לא לאחר.

 

הויזה המחודשת של ליגל

 

 אני אישית ממליצה לטייל בימי ההמתנה- סרי לנקה מדהימה ואפשר להגיע כמעט לכל מקום הרכבת. קחו בחשבון שסרי לנקה יקרה קצת יחסית להודו אז תכינו את הכיס…

המלצות לטיולים שתוכלו לעשות בזמן הקצר:

Pinnawela Elephant Orphanage– בית המחסה פינאוולה לפילים יתומים (נסיעה של שעה-שעה וחצי בריקשה ממרכז קנדי). במקום מתגוררים עשרות פילים, מרביתם גורים יתומים או כאלה שננטשו. המבקרים יכולים ללוות את הפילים אשר נלקחים פעמיים ביום לרחצה בנהר.

 

בית המחסה פינאוולה לפילים נטושים. מבקרים יכולים ללוות את הפילים לרחצה בנהר.

 

Peradeniya Botanical Gardens– גנים בוטניים המציגים צמחייה טרופית מדהימה ומגוונת (כ20 דקות נסיעה בריקשה ממרכז קנדי)

– Dalda Maligawa מקדש השן. האתר המפורסם ביותר בעיר קנדי. במקדש שמורה אחת משיניו של בודהה מה שהופך אותו לאתר קדוש שמושך המוני מאמינים. כל יום בשעה 18:30 מתקיים טקס ובמהלכו ניתן לעבור על פני הקופסה בה שמורה השן.

חופים: מיריסה, אונה, וואטונה, היקאדווה חופים קסומים עם חול לבן ומים בצבע טורקיז.  ניתן להגיע בקלות מכל מקום ברכבת.

 
 

חוף מיריסה מזרחית לעיר גאלה

 

Adam's Peak בעיירת דלהאוז – העיירה בגובה 2,243 מטר והאגדה אומרת שזהו המקום הראשון בו אדם הניח את כף רגלו אחרי שגורש מגן עדן. המטפסים יוצאים לדרך בשעות הלילה על מנת להגיע לפסגה בזריחה. הנוף הוא מרהיב. אפשר להגיע מקנדי ברכבת, אוטובוס או ריקשה בעלות 2000 רופי.

 

קישורים לעזרה:

אתר הרכבות

אתר לחידוש טפסי ויזה

ויזה להודו- כל מה שרציתם לדעת

כתובת הויזה סנטר: William gopallawa mawatha, kandy

 

בהצלחה!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *