Categories
ללא קטגוריה

זה לא הגיל זה התרמיל

"יש הבדל בין לבד לבודד" טוען יוסי רכס שהחליט לנסוע ו"להיזרק" בהרים בהודו בגיל 68. דיברנו איתו על ההתבודדות המרתקת שהוא חווה ותהינו יחד איתו האם הגיל מהווה מגבלה או האם הוא באמת רק מספר? קבלו את מטייל השבוע שלנו!

יוסי רכס (68) ממתן החליט לפרוש לרגע מהפרישה ולנסוע להודו. הוא מטייל לבד ברישיקש וסביבתה אך בשונה ממרבית האנשים שמטיילים לבד- הוא באמת לבד. הוא מטייל ביערות, משחק עם קופים ונהנה מכל רגע. הוא נסע במטרה לחקור את הלבד , נמנע מקשר עם מטיילים אחרים ולכל היותר מברך אותם בברכת 'נמסטה' כשחולף על פניהם. 

 

מה אתה עושה בארץ?

"הייתי מנכ"ל של חברה ועבדתי בכל העולם, עם כל החבילה: חליפות, מחלקות עסקים ומלונות חמישה כוכבים. גם במומבאי הייתי כמה פעמים במסגרת העבודה. אני גרוש עם ילדים ונכדים. פרשתי לא מזמן ועכשיו אני עושה הרבה כלום ונהנה מזה: שר, רוקד ריקודי עם, מגדל דגי נוי ועצים טרופיים."

 

"בארץ אני עושה הרבה כלום ונהנה מזה". יוסי בחגיגות ההולי ברישיקש

 

למה דווקא להודו?

"נסעתי לחודש וחצי בתור מתנת יום הולדת לעצמי בהמלצה של חברה יקרה. רציתי להתנסות בלהיות לבד, לחבור לטבע, לחוש את השקט והודו נראתה לי המקום המקום לכל אלו. רציתי להיות זרוק במקום אחד ופחות לטייל. אני בעיקר ברישיקש ובהרים מסביבה ואפילו שרדתי אשראם."

איך אתה מגיב למטיילים אחרים?

"מוזר לטייל לבד אבל יש הבדל בין לבד לבודד. פוגשים מטיילים רבים במהלך הטיול, ביניהם הרבה ישראלים. אני נמנע מליצור קשר, לעיתים יש מגע קל אך באופן מבוקר. כשנתקלים במטיילים יש בחירה: לברך בנמסטה או לשתף וליצור שיחה. אני בוחר בנמסטה."

 

 

"רציתי להיות זרוק במקום אחד ופחות לטייל". מתענג על מיץ קני סוכר 

 

מה ההבדל בין להיות לבד בהודו לבין להיות לבד בארץ?

"אפשר להיות לבד בכל מקום אבל בארץ הרעשים מוכרים, הסביבה מוכרת, המחויבויות ידועות. בהודו התנאים גורמים לך לבדוק לבד אחר, זו התמודדות אחרת. ההפתעה הגדולה שלי היא שאחרי חודש אני לא מתגעגע לכלום. נחמד לי. מוזר לי."

אתה חושב שגיל יכול להוות מגבלה בטיול?

"אין מגבלה של גיל, גזע ומין  כדי להנות מהודו. כמובן שעדיף להיות בריא ובכושר. הסובלנות, הסבלנות וקבלת הזכות של כל יצור לחיות כעובדה בסיסית מקלה על השהייה כאן ומכייפת אותה."

 

 

"משחק עם קופים ומצלם ציפורים." באמצע טרק באזור

 

מה אתה הכי אוהב בהודו?

"הנופים של ההרים מסביב, מסלולי ההליכה, הטיול ביער, לאורך הנהר, הנחלים והמפלים, קסם העיר, יופי המקדשים, האוכל המתובל והטעים. לארוב ולצלם ציפורים בשדה. לשחק עם קופים. ראפטינג, טרקינג, מהצבעים, האנשים, הזרימה, הרעש והשקט. לא צריך יותר מזה."

יש לך טיפים למטיילים חדשים? ולמטיילים מבוגרים?

"אין הבדל בין מטייל צעיר למבוגר, הטיפ שלי לכולם זה פשוט להתמכר לכישוף ההודי. יש בהודו תנאים לחיות את הרגע כמופרד ופשוט. זה משכר וממכר.

המאמין ברעיון- מכור

היודע אותו- משוחרר

המממש אותו- מאושר."

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *