Categories
ללא קטגוריה

חגיגות העצמאות בהודו בצל הקורונה

עורכת תוכן: סיגל קריב

הרבה מאפיינים משותפים לתקומה הלאומית בהודו ובישראל. שנינו קיבלנו עצמאות מהבריטים, עבור שנינו הייתה עצמאות זו רוויה בלא מעט מלחמות ועימותים סביב החלוקה שביצעו הבריטים בשטח המשוחר -ר ואחותנו הגדולה מבין הקולוניות הבריטיות המשוחררות בוגרת מאיתנו רק ב-9 חודשים. כמו אצלנו, גם בהודו יום העצמאות הוא יום בעל משמעות עמוקה ונחשב לחג לאומי מרכזי. הרוח ההודית, כמו תמיד, מחברת בין הרוח הלאומית ובין ההתמסרות הרוחנית אל הקדושה ובמובנים רבים, יום העצמאות הוא פסטיבל של צבע ושמחה.

גם בהודו יום העצמאות הוא יום בעל משמעות עמוקה ונחשב לחג לאומי מרכזי

עצמאות בכל מובן המילה

חגיגות העצמאות טעונות במשמעות רבה עבור העם ההודי. שחרורם מהכיבוש הבריטי לא הגיע בקלות. היה זה גנדי שהשכיל להבין כי על מנת לחולל שינוי, העצמאות צריכה להתחיל מבחירתו של כל אדם להשתחרר. כך החלה תנועת המחאה הלא-אלימה שהנהיג, אשר פעלה על מנת להסיר כל תלות במשטר הבריטי – ממסע המלח המפורסם, שערך על מנת לייצר מלח ממי הים כדי להסיר את התלות במלח המיובא – ועד לטוויית בגדיו במו ידיו כדי למחות על התלות בטקסטיל הבריטי. זוהי הסיבה שבמרכזו של הדגל ההודי נמצא גלגל הטווייה, סמל אי התלות. זוהי גם הסיבה ששתיית אלכוהול, מאפיין נוסף של התלות בבריטים, אסור עד היום ביום העצמאות ההודי. החגיגות מסמלות את העמידה אל מול הדיכוי, החופש מאלימות וחירותה של הרוח האנושית. למרבה הצער, משברי השנה האחרונה הציבו לא מעט אתגרים בפני מארגני הפסטיבל השנתי.

במרכזו של הדגל ההודי נמצא גלגל הטווייה, סמל אי התלות

האירוע המרכזי

הטקס המרכזי לציון יום העצמאות נערך בניו דלהי, במבצר האדום. שם נפתח שער להורי והדגל ההודי מונף מעל למבצר. מחומות המבצר, עומד ראש הממשלה ונושא נאום חגיגי. ברחבי העיר ובהודו כולה, נערכים מופעים של ריקוד ושירה ומאות מיליונים יוצאים לחגוג במופע ססגוני רב חושי של צבע, ריחות ושמחה שרק התרבות ההודית יכולה לה. עקב משבר הקורונה, ההתקהלויות ההמוניות נאסרו.

כדי להיערך בהתאם, שיגרה הממשלה ההודית לשלטונות כל המדינות בהודו הודעה כי יש לערוך את חגיגות העצמאות “באופן התואם את המצב”.

ב-15 באוגוסט, עלה נרנדרה מודי אל חומות המבצר האדום ולאחר הנפת הדגל נשא נאום מתוקשר בפני האומה בה חיזק את רוחם של האזרחים וחזר שוב ושוב על המחויבות לערבות הדדית על מנת להיאבק במשבר הקורונה ולשמור על ההנחיות. על מנת לקיים את טקס הנפת הדגל והמסדר הרשמי, גויסו 350 חיילים ושוטרים שהוכנסו לבידוד מבעוד מועד בהשגחה קפדנית, כדי להבטיח שיגיעו בריאים ומוגנים אל הטקס.

עצמאות בהודו בימים ללא קורונה (2014)

מופעי תזמורות של כוחות הביטחון

בשלל ערים בכל רחבי הודו, התקבצו רבים מהמרפסות כדי לצפות בתהלוכות תזמורות כוחות הביטחון ההודיים. תזמורות מכבי האש, המשטרה, הצי והצבא יצאו במחוזות השונים אל הרחובות על מנת לחגוג את יום העצמאות והופיעו במשך שעה ברחובות העיר.

תהלוכת תזמורות כוחות הביטחון ההודיים

הכרה בינלאומית

ממשלות מדינות רבות בירכו את הודו באופן רשמי לרגל יום העצמאות ה-74 שלה וביניהן רוסיה, ישראל וארה”ב, אשר הגדילה לעשות על ידי הנפת הדגל ההודי בכיכר טיימס במנהטן לרגל החגיגות.

חגיגות מצומצמות

מאחר ובתי הספר סגורים בהודו עקב המשבר ולאור כל הגבלות הריחוק, לא נעשו חגיגות בבתי הספר או על ידי רשויות מקומיות. יום העצמאות השנה, נאלץ להיות צנוע ושקט יותר, בחיק המשפחה, עם קולנוע פטריוטי, העפת עפיפונים מגגות הבתים וצפייה בטקס בטלוויזיה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *