Categories
ללא קטגוריה

חגיגת חוגים בבגסו – דרמסלה

מה התרמילאים עושים בבגסו? בואו ותבינו יותר מדוע נשארים במקום הזה חודשים שלמים. בגסו, הכפר היותר מתויר של דרמסלה, מהווה סוג של מתנ"ס קהילתי –  והמטיילים נרשמים בהמוניהם למגוון הבלתי נתפס של החוגים המתקיימים באזור, כדי לחוות את הודו בפן קצת יותר מחייב ומעשיר. מסתבר שגם בהודו אפשר להכנס לאווירה רצינית של לימודים. הכנו עבורכם סקירה של מרבית החוגים - מטיילים מספרים על החוויה ונותנים המלצה אישית. כעת, כל שנותר לכם הוא רק לבחור

האווירה בבגסו שבדרמסלה מעולם לא הייתה כה משכילה. עשרות חוגים וסדנאות מועברים והמטיילים נרשמים ומעשירים את הידע שלהם במגוון תחומים. תוכלו למצוא באזור: 15 מרכזי יוגה, חוגי צורפות, בישול (מאכלים הודיים), גילוף בעץ, בניית דידג', טנטרה, ציור אינטואטיבי, מקרמה, ריקוד הודי, מסאז' – ובתחום המוזיקה (שכבר כתבתנו לכם מאמר רק עליו): חוג תיפוף על טאבלה, חליל הודי, סיטאר, שירה, הרמוניום (אורגן הודי) – ועוד…

לפניכם המלצות של מטיילים על חלק מהחוגים, הסבר מפורט אצל מי למדו, מה למדו, איך היה ללמוד, כמה שיעורים צריך, באיזו תדירות, מחירים – וכמובן, האם ממליצים. 

 

 

חוג בישול

שלו בן גיגי, בן 23 מנהריה. מטייל כבר שלושה חודשים: "למדתי חוג בישול באגסו אצל ריטה – מעל הג׳רמן בייקרי של בגסו. המורה מאוד אימהית ואוהבת, מפעילה אותך צוחקת איתך. למדנו לבשל מלאי קופטה (לביבת תפוא וגבינה עם רוטב מתוק – עם בצל ופירות יבשים), צ'פטי, אלו גובי (תפוא וכרובית ברוטב). בסוף ישבנו ואכלנו יחד את מה שהכנו. השיעור אורך שלוש שעות כולל הארוחה בסוף. השיעור עולה 400 רופי לבנאדם. הקבוצה בוחרת מה להכין לאכול ואפשר תמיד לבוא ללמוד עוד תבשילים. זו אחלה הזדמנות להציץ למטבח ההודי וגם הארוחה בסוף כיפית וכל ההוואי במהלך הבישול שווה את זה".

 

איתי ממודיעין, בן 22 מראשון לציון, מטייל 7 חודשים במזרח ואלון סיון, בן 22 מראשון לציון, מטייל חודשיים וחצי: "גם אנחנו למדנו לבשל אצל ריטה (המקורית) מעל הג'רמן בייקרי. אנחנו למדנו להכין פאניר באטר מסאלה, (גבינה מוקפצת בתיבול הודי), צ'פאטי ואת הבגסו קייק המפורסמת. הסדנא מאוד אישית, אירטה מקסימה וחייכנית, מכירה את כל השמות של הכריבים בעברית מה שמקל על הכתיבה. נהנו מאוד ותוך שעה כבר היה לנו אוכל הכי טעים על השולחן. הסדנא יחסית לא יקרה – 400 רופי ואתה מקבל 2 ארוחות. נחמד, טעים ומומלץ לבוא חצי רעבים"

 

"מומלץ לבוא חצי רעבים" איתי ואלון בחוג בישול אצל ריטה

 

 

קורס מסאג' אצל פסאנג

שיר קוממי בת 24 מתל אביב. מטיילת כבר חמישה חודשים: "עשיתי חוג מסאז' אצל המורה פאסנג, ממוקם מול חזי אינטרנט בבגסו. פסאנג הוא בחור טיבטי מקסים עם המון המון סבלנות וידע עשיר מאוד בתחום.

יש שלוש אופציות לעבור את הקורס: שלושה ימים-קורס מסאג' בסיסי,חמישה ימים- קורס בסיסי שמשלב רפלקסולוגיהשבוע- הקורס המלא.

כל שיעור אורך שעה וחצי כאשר התלמיד צריך להגיע עם מודל (מישהו להתאמן עליו).

כל שיעור מתחיל בהסבר קצר של פאסנג על האיזור שעובדים עליו בגוף באותו שיעור.

המודל שוכב על מיטת העיסוי ופאסנג מדגים את כל הטכניקה בצד אחד של הגוף ולאחר מכן התלמיד מעסה את הצד השני. אחרי כל שלב כותבים את הטכניקה במחברת (להביא מחברת מראש(

בשלב האחרון של השיעור התלמיד חוזר על כל מה שלמד כדי להתאמן ולהשריש את הטכניקה בידיים.

העלות של קורס לחמישה ימים היא 3500 רופי.

אני ממליצה על החוג כי פאסנג אדם מדהים ומעניין שתמיד יגיב בשמחה ובחיוך, הוא מקצועי מאוד ויש לו את כל הרצון להעניק לתלמידיו את כל הידע שלו, הסבלנות שלו אינה נגמרת".

 

 

קורס מסאז' אצל גיתה

ירדן סייג, בת 23 ממשגב מטיילת שנה: "קורס מסאז' שוודי-איוורבדי-עיסוי רקמות אצל גיתה וארון בבגסו ספא. הקורס ארך 3 ימים, כל יום למדנו ותרגלנו שעה וחצי. דבר ראשון- גיתה וארון זוג מקסים, חם, מצחיק ולבבי. השיעורים עברו בצחוקים ובכיף. גיתה העבירה לנו טכניקות עיסוי מעורבות ולמעשה לימדה אותנו עיסוי גוף מלא (רגליים, גב, פנים, צוואר, בטן, ידיים) הם מלמדים לפי שיטת עירבוב סגננות שהיא ובעלה הרכיבו. העלות היא  2000 רופי לקורס כולל אפשרות לצילום וידאו של החומר הנלמד בשיעור (מצויין בשביל לזכור את הטכניקות ואת עבודת האצבעות כמטפל) וכן גם חוברת המפרטת את שלבי הטיפול+איורים. אני ממליצה על הקורס למי שמעונין לקבל אחלה כלי בשביל לפנק את בן/בת הזוג, בני משפחה וחברים ולקבל ידע בסיסי (!) וטכני בטיפול בעיסוי". 

 

שיר קוממי מפנקת במסאז' בקורס אצל פסאנג

 

חוג צורפות – אסטיר

עמית וקסלר בת 23, מכוכב יאיר, מטיילת 5 וחצי חודשים: "למדתי צורפות אצל אסטיר (נמצא ברחוב הראשי בדרך למעלה, קצת אחרי הג'רמן בייקרי, מול הירקן). המורה מקסים וסבלני. היה מאוד מעניין ללמוד ממנו, הוא לוקח את הזמן גם עם מי שקשה לו. כדאי לקבוע שיעור אצלו יום- יומיים מראש. כל שיעור ארבע שעות, 400 רופי (לא כולל חומרים! אבנים, כסף וכאלה). לגבי כמה שיעורים צריך, זה אינדווידואלי, יש אנשים שיספיקו להכין 2 טבעות וצמיד בשיעור, ויש כאלה שרק עגילים. תלוי בדוגמא שבוחרים לעשות, גודל האבן וכדומה.  ממליצה בחום, זו תרפייה לנפש וכמובן תכשיטים חדשים לעצמך או מתנות!"

 

חוג צורפות  – אצל ראבי

שיר קוממי: "חוג צורפות אצל ראבי, ממוקם בבאגסו לפני הגשר. הקורס הוא שלושה שיעורים של שלוש שעות כל שיעור, בשיעור הראשון ראבי מסביר על כל סוגי החומרים שמשתמשים בהם, סוגי מתכות, והכלים שמשתמשים בהם להכנת התכשיטים, כל זה תוך כדי הדגמה של טכניקות שונות. במהלך השיעור מסתובב מדריך נוסף שעוזר לתלמידים כשהם מתקשיםהשיעור מתנהל בדרך כלל עם גג עד חמישה אנשים בו זמנית כדי שיהיה יותר יחס אישי,אחרי ההסבר מתחילים לעבוד, לכל תלמיד יש עמדה מסודרת עם כל המכשירים והחומרים הנדרשים.

התשלום על הקורס משתנה לפי העונה אבל נע בין 900-1200 לכל הקורס, כשהמחיר לא כולל חומרים. משתמשים בקורס בכסף אמיתי בלבד ויש את האופציה לעשות ציפוי של זהב.

בסוף השיעור שוקלים את העבודות ומשלמים לפי 65 רופי לגרם של כסף, יש אופציה לקנות אבנים וגם עליהן משלמים לפי גרם.

את תדירות השיעורים התלמיד קובע מראש עם המורה, אך אין אפשרות לעשות את השיעורים ברציפות באותו היום. אחרי סיום הקורס אפשר להוסיף שיעורים לפי הצורך… ולשלם עליהם בנפרד.

אני ממליצה על הקורס כי המורה מאוד מקצועי, בן למשפחה שמתעסקת בתכשיטים הרבה מאוד שנים, ואת הקורס הוא מנהל כבר חמש שנים. בהשוואה לקורסים אחרים הוא נחשב קורס יקר".

 

"זו תרפיה לנפש" עמית וקסלר(בתמונה העליונה), שלו בן גיגי ומאור (בתמונה התחתונה) בחוג צורפות יצירתי

 

 

חוג פויז

סתיויסט'ה, בת 26 מתל אביב: "עשיתי חוג פויז עם המורה SUNNY,, מורה אנרגטי בטירוף. השיעורים שלו מתקיימים  בין 11:00 ל- 19:00.  200 רופי לשיעור של שעה, עד 3 תלמידים בשיעור. בימי ראשון בערב הוא מארגן שיעור פוייז אש חינם לכל תלמידיו יחד, ומגיע קהל לצפות כי זה נהיה סוג של מופע. כרגע השיעורים מתקיימים בדרמסלה במרפסת של שורש (המסעדה הישראלית באפר באקסו, (מכין גם פוייז וסטיק). התלמידים מספרים שהמורה מקצועי מאוד ומלמד טוב. ממליצה לעשות שיעור אחד כל שלושה ימים אבל חייבים לתרגל אחרת אין טעם, כי הוא ממשיך הוא לא מבזבז זמן".

חוג מחול צפון הודו

שחר דדוש, בת 23, מתלמי אלעזר, מטיילת שישה חודשים: "חוג מחול צפון הודו קלאסי בבודה הול עם מאנג'ות, דוקטור למחול, מורה צעירה ומקצועית עם הרבה ניסיון. אפשר לעשות שיעור מיום ב' עד יום ו' בין השעות 12:00-15:00. שיעור בסיסי של שעה וחצי עולה 300 רופי. המחול הקלאסי ממש מגניב ושונה מכל מחול אחרץ אין צורך בידע קודם, היא מלמדת את הבסיס מהתחלה! מכיוון שהבסיס של המחול ההודי קצת מייגע, אני ממליצה לקחת שעה נוספת של קומבינציה. אני ממליצה לבוא לשבוע לפחות לשבוע ולקחת שיעור כל יום. אם מתחייבים מראש אפשר להסתדר איתה על השעות והמחיר".

 

חוג טנטרה

אופיר גורן, בת 22, מטבעון, מטיילת חודשיים: "עשיתי חוג טנטרה בבאגסו, עם שלושה חברים, שתי בנות ובן, ותלמידה שלו שהוא מלמד חודש. המורה היה מקסים, בהתחלה למדנו יוגה אצל שיבא והוא קישר אותנו לטנטרה. הוא במקצועו מלמד תלמידים להיות מורים לטנטרה. גם אחרי השיעור הוא היה מדבר איתנו ומזמין אותנו לאכול איתו ולהמשיך לדבר. הקורס היה מעניין מאוד, הוא הכיר לנו הרבה תחומים בטנטרה, בזמן מאוד קצר, חלק מהדברים חלחלו וחלק מהדברים פשוט צריך להשקיע יותר זמן ועומק בהם. הוא לימד אותנו איך לנשום כל יום נכון בבוקר כדי לא לחלות, לימד אותנו מדיטציית נשימות, איך להסתכל על העולם בצורה יותר הרמונית נטולת לחצים, רגשות…היה לנו שיעור כל יום בשש בערב ומספר השיעורים תלוי בך, בשהות שלך בבאגסו. בעיקרון הקורס יכול להימשך חמישה ימים, 200 רופי לשיעור. הקורס עדיין בתהליכי בנייה, אבל המורה מדהים ויש מה לשמוע".

 

חוג מקרמה – אצל שביר

שחר דדוש , בת 23 מתלמי אלעזר, מטיילת חצי שנה: "למדתי אצל שביר בבאגסו, יש מבחר גדול של חוטים, אבנים, חרוזים ושביר לגמרי מקצועי. שביר לבד בחנות אז הוא לא מתרכז רק בשיעור מה שהופך את הכל לממש איטי ובשביל להכין משהו מורכב צריך לפחות 5 שעות. שיעור של שלוש שעות עולה 300 רופי לא כולל חומרים".

חוג מקרמה – אצל ראג'י

אביב ואזאני, בת 23 מיבנה, מטיילת שלושה שבועות:"הגענו לחנות של ראג'י, בחרנו סוג תכשיט (שרשרת, צמיד או לולו), ומשם המשכנו לבחירת האבן וצבע החוטים.  כדי להכין את השרשרת ראגי משתמש בלוח מיוחד שאיתו הוא מתחיל להכין את המסגרת של האבן ומשם ממשיכים לעיצוב השרשרת יחד עם ראג'י. ישנם כל מיני סוגים של קשירות ועיצובים וראג'י עם הניסיון שלו מצליח לקלוט איזה רמת קושי הוא ניתן לך לעיצוב השרשרת.  תדירות השעורים היא לגמרי בחירה חופשית, אפשר לשבת איתו כמה שעות שרק נרצה, הוא מאוד אכפתי, סבלני ונדיב. ( מציע שתייה חמה\קרה או משהו קטן לאכול) אני עיצבתי צמיד לרגל שלקח לי שעתיים לסיים אותו, בנוסף עשיתי לולו לשיער שגם הוא בעיצוב מקרמה מאד מיוחד. עלות השיעור לשעה 150 רופי, אבל הוא ממש אחלה עם המחירים ואפשר להתמקח איתו.ממליצה בחום, נהניתי מאד והכי חשוב שאפשר לקנות חוטים ולהמשיך להכין מקרמה לבד ללא עזרת ראג'י".

 

"אפשר להמשיך להכין מקרמה גם ללא עזרת ראג'י" אביב ואזני וענבר עמרי בחוג מקרמה

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *