Categories
ללא קטגוריה

חג דיוואלי שמח

השבוע חגגו ההודים את חג הדיוואלי, פסטיבל האורות. ראש הממשלה ההודי, נרנדרה מודי, הגיע  ביום ראשון (27.10.2019) למחוז רג'ורי כדי לחגוג את חג הדיוואלי עם כוחות הצבא השומרים על קו השליטה בקשמיר ובג'אמו

כתבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

ביקורו של ראש הממשלה ההודי, החל במקביל לחגיגות יום הרגלים. הביקור באזור לאות החגיגות מתקיים כאות ציון ותזכורת לנחיתתם של הכוחות ההודים הראשונים בג'אמו ובקשמיר בשנת 1947 , אשר הדפו בתעוזה את הפולשים לאזור בתמיכה פקיסטנית. נזכיר בשולי הדברים, כי עד היום מדובר בגבול אשר אינו שקט בהודו ואך לפני מספר חודשים תמימים, פונו מהאזור אזרחים ומטיילים בעקבות איומים ביטחוניים. הטרור הפקיסטני בקשמיר אינו חדש בהודו, ואף היווה את אחד מהנושאים הבוערים תחת המצע של מודי בבחירות האחרונות.

 

חג ה״דיוואלי״ הוא פסטיבל האורות ההינדי שנחגג בכל סתיו. מדובר באחד מהפסטיבלים הפופולריים ביותר להינדואיזם והוא נועד לסמל את "ניצחון האור על החושך, ניצחון הטוב על הרע והנאורות על הבורות". במהלך החגיגות, נהוג להאיר מקדשים ובתים. ההכנות והטקסים המעטרים את הפסטיבל, נמשכים בדרך כלל כחמישה ימים, כאשר שיאו מגיע ביום השלישי. המטיילים בהודו במהלך החגיגות, צפויים לראות את ההודים מנקים את בתיהם ובתי העסק שלהם ומקשטים אותם בנורות. ההודים המאמינים בדת ההינדו, נוהגים להתלבש במיטב בגדיהם ולהציע פוג'ה ללקשמי, אלת השגשוג והעושר, באמצעות הדלקת זיקוקים.

 

״ניצחון האור על החושך״

גורמים רשמיים דיווחו , כי מודי טס ישירות למפקדת חטיבת הצבא במחוז הגבול במטרה להיפגש ולהתחכך עם הכוחות שהוצבו לאורך הגבול. זוהי הפעם השלישית בה מבקר ראש הממשלה המכהן בג'אמו וקשמיר בכדי  לחגוג את החג עם כוחות הביטחון המוצבים במדינה, ולמעשה מדובר במסורת אותה החל כבר בשנת 2014, זמן קצר לאחר שנכנס לתפקיד.

מלבד ביקוריו בקשמיר וג'אמו, ביקר מודי באזורים "מסוכנים" נוספים, בהם פגש את כוחות הביטחון והעניק להם השראה והוקרת תודה. כך לדוגמה, בילה מודי בשנת 2014 גם בסיכאן באזור לדאק עם הג'אוואנים ואף ביקר בסרינגאר את קורבנות השיטפון. בשנת 2018, חגיגות הדיוואלי אשתקד, חגג מודי את הפסטיבל עם אנשי הצבא ואנשי ה-ITBP  בשטח הקפוא בסמוך לגבול הודו-סין באוטראקהאנד.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *