Categories
ללא קטגוריה

חדשות השבוע : בחירות 2019

לרגל הבחירות ביום שלישי – קצת על הבחירות מהצד של הודו. למרות שנראה כי מודי הצליח לקבל את אמון רוב תושבי הודו, עדיין אין לדעת מה יהיה. מה ישפיע על הבוחרים?


 

כתיבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

 

תקיפות אוויריות של הודו נגד מחנה טרור בפקיסטן, מכסת משרות חדשות ודוחות במזומן לחקלאים, העלו את הפופולריות של ראש הממשלה מודי בחזרה לרמות שיא, על פי סקר לפני הבחירות. הסקר מצא ש -43% אמרו כי יצביעו בשנית למודי כראש ממשלה. תוצאות הסקר מצביעות על עלייה של 7 נקודות האחוז מתוצאות הבחירות ב-2014,  כאשר קצת יותר משליש מתושבי הודו, רוצים במודי כמי שיוביל את המדינה. המחקר נערך על ידי  ״לוקניטי״ – סוכנות מחקר הממוקמת במרכז ניו דלהי. הסקר, שנערך ב-31.3.19, סקר 10,010 מרואיינים מ-19 מדינות שונות מתוך 29 המדינות ההודיות.

 

ההצבעה לראשות הממשלה בהודו, מתוכננת להתקיים בשבעה שלבים החל מה-11 באפריל ועד ה-19 במאי כאשר תוצאות הבחירות יפורסמו ב-30 במאי.

 

 

עם זאת, יש האומרים כי עדיף למודי עוד לא להוציא את כוסות השמפניה מהארון שכן תוצאות הסקרים אינן מתורגמות באופן ברור למנדטים.

מהסקר עולה כי "שלוש החלטות של ממשלת מודי אשר ננקטו בין ה -7 לינואר ועד ה-26 בפברואר, יכולות לשנות את מהלך הבחירות." ובמילים פשוטות – כל צעד יכול להוביל לירידה משמעותית בסקרים ובאחוזי ההצבעה למודי. ובשביל לתת מעט טיפים לפוליטיקאים הישראליים – מהן אותן החלטות הרות גורל?

ברבעון הראשון של 2019, החליטה ממשלת בראטייה ג'אנטה, בראשות המפלגה, להקצות 10% מכסות לקבוצות חלשות יותר בהודו. הממשלה התחייבה להעביר כספים לחשבונות בנק של חקלאים ולבצע תקיפות אוויריות בתוך פקיסטן, בעקבות פיגוע טרור בכוחות הביטחון הודו פולוואמה.

 

יש לציין, כי המשיבים על הסקר דווקא אמרו, כי ההחלטות הביטחוניות של מודי לא היו הגורם המכריע בהחלטתם להצביע לו, ודווקא העדיפו להתייחס לסוגיות מיגור האבטלה ופיתוח המדינה כסוגיות הליבה אשר הובילו אותם להחלטה.

 

 

עם זאת, "בהסתמך על נתונים אחרים של הסקר, יש לנו סיבה להאמין כי שלושת האירועים הכה צמודים זה לזה, ככל הנראה, היו בעלי השפעה מכרעת על העדפות הבוחרים ודעותיהם, אך ייתכן כי הדבר הינו בתת מודע", דווח על ידי הסוקרים ממכון לוקניטי.

 

לנו רק נותר לאחל כי הטוב ביותר יינצח, ולקוות שגם בארצנו הקטנטונת נחגוג כמו שצריך את "חג הדמוקרטיה" ונצא כולנו להצביע. למה? כי מי שמצביע – משפיע! 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *