Categories
ללא קטגוריה

חדשות השבוע: הודו חושפת את פקיסטן על צביעותה

הממשלה ההודית מאשימה את הממשל הפקיסטני בדו-פרצופיות – בהקשר לכך שמגנה על ארגון הטרור ג׳איש א-מוחמד - לצד הכרזתה על מסרים הפוכים לגמרי

כתבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

ניו דלהי: ממשלת הודו הגבירה את הלחץ על פקיסטן וקראה לה "צבועה" ביום שבת (9.3.2019). הקריאה הקשה, באה על רקע ההגנה שהעניקה ממשלת פקיסטן לארגון הטרור הפקיסטני, ג'איש א-מוחמד או בקיצורו, JeM, אשר אחראי לפיגועים רבים בשטחה של הודו – וביניהם גם הפיגוע שהתרחש ב-14.2.19 בפלוואמה השוכנת בקרבת קשמיר.

במהלך נאום שערך כ-45 דקות, האיצה ממשלת הודו בממשל הפקיסטני, להודות בצביעותו והתייחסה באופן פרטני לראש הממשלה הפקיסטני, אימרה קאן:  "פעל מעבר למילים ריקות מתוכן, קחו אחריות ופעולה ממשית נגד קבוצות הטרור".

 

 

הממשלה ההודית אף האשימה את הממשל הפקיסטני בדו-פרצופיות והדגישה שבעוד ששר החוץ הפקיסטני, אישר שמסעוד אזהאר נמצא בשטח פקיסטן, דובר הצבא הפקיסטני הכחיש זאת.

הממשלה ההודית אף הוסיפה ואמרה שנראה כאילו הממשלה הפקיסטנית מתנהלת כמו הדוברת האישית של ג'איש א-מוחמד.

חשוב לציין, כי הנשיא הקודם של פקיסטן, פרווז מושרף, הודה בראיון לאחרונה שג'איש א-מוחמד היה חייל של שירות המודיעין הפקיסטני ופעל נגד הודו במהלך שירותו.

למי שאינו מכיר, מסעוד אזאהר הינו טרוריסט פקיסטני ידוע לשמצה, מייסד ארגון הטרור ג'איש א-מוחמד, אשר אחראי לפיגועים רבים בשטח הודו – ביניהם הפיגוע בפלוואמה שבוצע לאחרונה. בשנת 1994,  נעצר בהודו על רקע פעילות טרוריסטית בשטחה וזאת לאחר שחדר אליה באמצעות תעודה מזויפת. בשנת 1995,  שישה תיירים זרים נחטפו בהודו וכחלק מדרישות הכופר התבקש שחרורו של אזאהר. על רקע העובדה שהתיירים לא נמצאו, ושחלקם נמצאו ללא רוח חיים, נותר אזאהר בכלא ההודי. בשנת 1999, נחטף מטוס של ״אינדיה איירליינס״, בקו שבין נפאל לניו-דלהי, וכחלק מדרישות הכופר התבקש שחרורו של אזאהר מהכלא ההודי. בסופו של יום, שוחרר אזאהר על רקע החטיפה  בהחלטת הממשלה ההודית, החלטה אשר זכתה לביקורות קשה ונוקבת לאורך השנים כ"כישלון דיפלומטי". מיד לאחר שחרורו של אזאהר מהכלא, הוא פנה באופן פומבי ל-10,000 ממאמיניו בקראצ'י ואמר: "הגעתי לכאן משום שזוהי חובתי לומר שלמוסלמים אסור לנוח עד שיהרסו כליל את הודו".

לנו נותר רק לקוות שהודו, אשר ידועה כארץ הרוגע והמדיטציה, תמשיך לשמור על תדמיתה הנעימה ושהשקט ישוב לשרור בשטחה.  

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *