Categories
ללא קטגוריה

חדשות השבוע: הנה באה הרכבת

רכבת 18 ירדה מהפסים! על בנייתה של רכבת חדשנית, ארוע השקה וכמה אכזבות בדרך. מי היא אותה רכבת מסתורית ועל מה כל המהומה?

כתבה: שי צ׳רני | עורכת: סיגל קריב

 

ואנדה בהראט אקספרס היא הרכבת המהירה ביותר בכל הודו.  הרכבת הינה מיזם ממשלתי ובנייתה נמשכה כ-18 חודשים בעלות של כ-14 מיליון דולרים. מדובר בפרויקט הדגל של הממשל ההודי אשר מאס בהזמנת רכבות אירופאיות והחליט לבנות רכבות לעצמו תוך קיצוץ של 40% בעלויות. אולם, לאור מאורעות אמש, יש לשאול אם אולי החגיגה הייתה מוקדמת?

הרכבת המדוברת יצאה לדרכה הראשונה ביום שישי האחרון, ה-15 בפברואר 2019 בהשקה מתוקשרת במעמד ראש הממשלה מודי. אך יום אחד בלבד לאחר ההשקה, הרכבת "ירדה מהפסים".   

בנסיעת הבכורה של הרכבת מווראנסי לניו דלהי, נסעה הרכבת במהירות נמוכה מן המתוכנן. משרד התחבורה ההודי ייחס את התקלה לעדרי בקר, אשר הרסו בחלקים מסוימים את מסילת הרכבת. בפועל, לא נמצאו כל שרידים של הרס מה שמעלה תמיהה לגבי מוכנות הפרויקט ואיכותו. במהלך נסיעת הבכורה, נעצרה הרכבת כ-200 ק"מ מחוץ לניו דלהי ושבה לנסיעה רק כעבור שעתיים תמימות. לדאבונם של נוסעי הרכבת, בעיקר אנשים ממשל ועיתונאים, התקלה הבאה לא איחרה לבוא וכעבור 55 דקות נעצרה הרכבת בשנית. אנשי ממשל הודו טענו, כי מקור התקלה השנייה היה בבעיית תקשורת שהתגלתה בין הרכבת לבין תחנת הבסיס. ברכבת בוצעו תיקונים נדרשים והיא חזרה לנסיעה עד שהגיעה ליעדה, ניו דלהי, באיחור ניכר. יש לציין כי נוסעי הרכבת הועברו במהלך הנסיעה לרכבת אחרת על מנת להשלים את מסעם.

 

מקורות מדווחים כי הרכבת אינה מוכנה להשקה וכי היא אינה מסוגלת לנסוע במהירות העולה על 40 קמ"ש. יושבי הרכבת מספרים כי הרבה לפני שהרכבת נעצרה, היא השמיעה רעשים חזקים, עלה ממנה עשן כבד וכן בקרונות התפזר ריח דלק חריף.


לאחר אירוע ההשקה הרשמי הגיע סופ"ש קשה להודו, בו התרחש בפולוואמה פיגוע טרור (16.2.19). בצל האירועים הקשים, הממשלה החליטה לשמור על ההשקה של הנסיעה הראשונה בשקט, ללא חגיגות – אך בכל זאת להוציאה לדרך. הרכבת החדשה נותרה נטולת פרחים או כל קישוט אחר. כל האלמנטים החגיגיים חולקו בעצירות המתוכננות בתחנות בדרך.

"החגיגות הן מסר ברור שהטרור אינו יכול לעצור את התפתחותה של הודו" אמר יו"ר מועצת המנהלים של הרכבת.  בעוד הרכבת התגלגלה לאיטה מן התחנה, אמר שר התחבורה, פיאוש גויאל, כי ביציאתה של הרכבת המהירה ביותר במדינה לדרכה, הודו שולחת מסר ברור כי "אנשי הודו וכוחותיה אינם מפחדים מהטרור". 

הרכבת אמורה להתחיל את פעילותה המסחרית אתמול, 17.2.2019. לנו רק נותר לאחל לה שתמיד תישאר על המסלול ותיתן גז.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *