Categories
ללא קטגוריה

חדשות השבוע: חברת התעופה ״איר אינדיה״ בצרות

תקלה של חברת התעופה ״איר אינדיה״ שעיכבה כ-137 טיסות בניו דלהי, הצטרפה לרשימת הצרות של חברת התעופה, שנמצאת בחוב מצטבר של מיליארדי דולרים. מה מעכב את המשבר הזה מפתרון? ואיך זה קשור לבחירות?


כתיבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

 

ניו דלהי: הפסקה בת 5 שעות של תוכנת ה-check in של חברת התעופה ההודית, "אייר אינדיה" (Air India) שהתרחשה ביום שבת בבוקר (27.04.2019) יצרה "כדור שלג" וגרמה לעיכובן של 137 טיסות אשר חלקן נדחו אף להיום ( ראשון 28.04.2019). העיכוב הממוצע של הטיסות היה של 197 דקות (או במונחים רגילים, כשלוש שעות), כך דיווח דובר החברה.

 

 

התקלה מגיעה בתזמון שאינו מיטבי עבור החברה, בהתחשב במצבה הכלכלי ובכך שכותרות ברחבי העולם מעידות כי היא נמצאת על סף פשיטת רגל. החברה, נכון להיום, נמצאת בחוב מצטבר של מיליארדי דולרים.

יש לציין כי מדובר באחת מחברות התעופה ההודיות המוכרות ביותר. לחברה יש צי של כ-125 מטוסים והיא מפעילה טיסות לכ-94 יעדים שונים בעולם.

חברת "אייר אינדיה" מפעילה קו טיסות ישיר בין ישראל להודו ולמעשה מהווה מתחרה יחידה בישראל לטיסות אל-על הישירות למדינה. במידה ולא יימצא פתרון בזמן הקרוב למשבר אליו נקלעה החברה, ישראלים רבים עתידים למצוא את עצמם ללא אלטרנטיבה זולה לטיסות המקומיות, ויתכן שיאלצו להסתפק בטיסות קונקשיין בכדי להוזיל עלויות.

 

 

עיתון "אקונומיק טיימס" דיווח שהחברה אינה יכולה ללוות עוד כספים ממקורות בנקאיים, ולכן פנתה לממשלת הודו (בעלת המניות הגדולה ביותר שלה), בבקשה לקבל מימון חירום לפירעון חובותיה. נזכיר (בהתאם לכתבות שפורסמו בשבועות האחרונים), כי הודו נמצאת בעיצומה של מערכת בחירות ולכן הוחלט כי ההחלטה בנוגע למתן הלוואה לחברת התעופה תתקבל אך ורק עם כינונה של הממשלה החדשה, מה שמשאיר בנתים את "אייר אינדיה" אובדת עצות ומשותקת.

 

במונחים כלכליים, החוב של "אייר אינדיה' עומד כיום על כ-540 מיליארד רופי שהם כ-7.8 מיליארד דולר, כאשר אך לאחרונה מימנה ממשלת הודו כמחצית מהחוב (על סך 4.2 מיליארד דולר) במטרה לשקם את החברה ולהשיבה לפעילות סדירה. כיום החברה מנסה למכור את נכסיה ולבצע שינויים שיאפשרו לה להמשיך את פעילותה.

 

 יש לציין כי קריסתן של ענקיות תעופה בעולם אינה נדירה כבעבר. ג׳ט ארווייז כבר מצאה עצמה מחוץ למשחק ואילו אליטליה, הצליחה לחלץ עצמה מן הבוץ אליו נקלעה לעת עתה. לפיכך, קשה לנחש ולנבא מהו עתידה של ענקית התעופה ההודית.

 

אולי במקום להתבוסס בדיכאון החזרה לשגרה, שווה כבר להזמין את הטיסה הבאה שלכם להודו? רק שימו לב – לפני שתבצעו את הקנייה המיוחלת מחברת התעופה ההודית, שווה לבדוק אלטרנטיבות נוספות. ל״אייר אינדיה" נאחל חזרה לשגרה מוצלחת משלה!

Bon voyage!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *