Categories
ללא קטגוריה

חדשות השבוע: נאום ראש הממשלה ההודי בעניין המאבק בעוני

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, נשא נאום בו הוא מעביר ביקורת על פעילות הקונגרס הקודם על כך שלא נעשה דבר על מנת למגר את העוני בהודו. אז מה הם כן עשו?

כתבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי טבע ביום שבת (2.3.19) את הסלוגן "Garibi Hatao" שמשמעותו – מיגור העוני. מדבר במטבע לשון אירוני במיוחד שכן מודי ציטט את דבריו של ראש הממשלה הקודם, אינדירה גנדי. מטרתו של מודי בתביעת המונח, הייתה להראות כי במהלך פעילות הקונגרס הקודם, דבר לא נעשה בשטח על מנת למגר את העוני בהודו.

 

 

במהלך הנאום שנשא ראש הממשלה מודי, בניו דלהי, אמר את הדברים הבאים: "הודו נאבקת בעוני. על אף שחברי הקונגרס הקודם צעקו את הסיסמה  'Garibi Hatao'(מיגור העוני) הם לא סיפקו כל כלים כיצד להשיגו ולא נקטו כל מאמץ כדי למגרו באמת."

עוד אמר מודי, כי בעוד הקונגרס צעק את הסיסמה, שום דבר לא נעשה דה-פקטו "חברי הקונגרס הלכו ממקום למקום וצעקו 'מיגור העוני, מיגור העוני'".

 

הודו נאבקת בעוני

בהתקפה על הקונגרס הקודם הוסיף מודי כי חברי הקונגרס היו מונעים אך ורק מאינטרסים אישיים ומאספירציות פוליטיות "כל אלה שלטו באומה במשך שנים רבות. חברי הקונגרס הקודם התעניינו בשני דברים בלבד: תפקידים ועסקאות".

ראש הממשלה אף הוסיף, כי תרבות הג'ובים והעסקאות פגעה במסע הפיתוח של המדינה. "האם אתם יודעים שהסובלים הגדולים ביותר של ההתנהלות, היו הג'אוואנים שלנו והקיסנים (החיילים והאיכרים)?", אמר ראש הממשלה.

נזכיר, שנרנדה מודי הוא ראש הממשלה ההודי מאז היבחרו באפריל 2014. מודי חבר מפלגת בהאראטיה ג'נאטה (BJP) המפלגה העממית ההודית. מודי מתואר כלאומן הודי והוא ידוע בשל מדיניותו הכלכלית – מדיניות אשר מאופיינת בשיעור גבוה של צמיחה כלכלית ובפתיחתה של הודו לעולם.

 

נרנדה מודי

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *