Categories
ללא קטגוריה

חדשות השבוע: סופת ציקלון בחוף המזרחי של הודו

שלשום, יום שבת (04.05.2019) נחתה סופת הציקלון "פאני" בחוף המזרחי של הודו ברמת עוצמה 5.  מחלקת ההנדסה ההודית טוענת כי זהו הציקלון "החמור ביותר" שהתרחש אי פעם במפרץ בנגאל


כתיבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

 

סופת ציקלון ״פאני״ פגעה בחוף של אודישה, אתמול בשעה 08:00 בבוקר. הסופה האימתנית הצליפה בחופיה היפהפיים של המדינה, רוקנה את הים ובעיקר השתוללה עם גשמים חזקים ומשבי רוח עזים שהגיעו עד 205 ק"מ (127 מייל) לשעה. דובר כוח התגובה הלאומי של אודישה ציין, כי כ -1.2 מיליון בני אדם פונו משטחים נמוכים באודישה ועברו לכ -4,000 מקלטים. נציבת הסיוע המיוחדת של אודישה, בישנופאדה סתי , מספרת כי התקשורת הופרעה באזורים מסוימים, אך לא דווח על מקרי מוות או נפגעים. פאני היא הסערה הקשה ביותר מאז 1999, כאשר באותה השנה סופת ציקלון אימתנית הרגה כ -10,000 איש והרסה חלקים גדולים מאודישה.

 

 

קרוב ל -800 אלף בני אדם במזרח הודו פונו ממסלולו של הציקלון, כאשר הם מלווים ברוחות חזקות שנחתו בעוצמה של 200 ק"מ לשעה ומטחי גשם שהצליפו לכל עבר. יחד עם גשמים כבדים במקומות, נחשף נחשול סוער של כ -1.5 מטר, אשר הציף ופגע בשטחים הנמוכים של אודישה, כך נמסר ממחלקת ההנדסה ההודית. פקיד ממשלתי במשרד הסיוע אמר כי 780,000 איש הועברו למקומות בטוחים ליותר מ-13 מחוזות של אודישה לפחות, עם 46 מיליון בני אדם, שיישאו את עיקר נזקי הסערה.

"אנחנו מצפים כי יותר ממיליון בני אדם יצאו מאזור הסכנה ב -12 השעות הקרובות", אמר בישנופדה סתי, נציב הסיוע של אודישה. כ -3,000 מקלטים בבתי ספר ומבני ממשלה הוקמו כדי להכיל יותר ממיליון בני אדם ויותר מ -100,000 מנות מזון יבש הוכנו מבעוד מועד לשימוש בעת צורך.

 

 

אנחנו נאחל לחברינו בחוף המזרחי של הודו כי ידעו ימים שקטים מאלו, ובינתיים שיכינו לעצמם כוס צ'אי טובה ושמיכה להתכסות בה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *