Categories
ללא קטגוריה

חדשות השבוע: סיפורה של החטופה

לאחר שניצלה מחוטפיה בפקיסטן, אוזמה אחמד, "הילדה של הודו" מתחילה מחדש


כתיבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

 

ניו דלהי: אוזמה אחמד, אשר כונתה על ידי שרת החוץ ההודית "הילדה של הודו" – כיוון שנחטפה בגיל 27  – משקמת את חייה. אוזמה נחטפה לפקיסטן, שם נאלצה להתחתן באיומי אקדח וחיה כאסירה באחד מהאזורים הנידחים במדינה. בתושייה יוצאת דופן, הצליחה אוזמה להיחלץ ולשוב לגבולות הודו.

סיפור חטיפתה של אוזמה החל, כאשר נסעה למלזיה על מנת ללמוד מנהל עסקים. את לימודיה היא מימנה לעצמה, תוך כדי גידולן של שתי בנותיה מבעלה הראשון. במלזיה התאהבה בטאיר עלי, בחור פקיסטני אשר גרם לה להאמין כי גם הוא משיב לה אהבה. אולם, מאחורי הקלעים, תיכנן טאיר עלי, תכנית שלמה לחטיפתה לפקיסטן במסווה אהבתם. עלי לקח את אוזמה לביקור בכפר שלו בפקיסטן ואילו אוזמה אשר בטחה בו לחלוטין, עיוורת מאהבה, כלל לא פקפקה במניעיו.

אוזמה מתארת במילותיה, כי מהרגע שכף רגלה דרך בכפר, החל הסיוט שלה. היא טוענת כי הבתים היו מוזרים וכך גם האנשים שהתגוררו שם. היא מיד הבינה שמשהו אינו כשורה.

כאשר הגיעה לכפר, גילתה כי טאיר עלי נשוי לאשה אחרת וכי יש לו ארבעה ילדים ושלמעשה הכל הייתה הונאה אחת גדולה. מרוסקת ושבורת לב היא ניסתה לברוח אך עלי לא איפשר לה. הוא תקף אותה מינית ולאחר מכן, בעזרת תושבי הכפר, הכריח אותה להתחתן עמו באיומי אקדח. לכודה בנישואים נוראיים, ניסתה אוזמה לברוח מספר רב של פעמים ללא הצלחה, עד שיום אחד התמזל מזלה ובתושייה רבה הצליחה לחמוק מהשבי ולהגיע לכביש ראשי המוביל להודו, שם מצאה את הצלתה.

חזרתה של אוזמה אף היא לוותה בקשיים כאשר נאלצה לנהל מאבק משפטי ולהוכיח שנישואיה לעלי נעשו בכפייה. אוזמה נותנת את כל הקרדיט של הצלתה לשרת החוץ ההודית, סושמה סווארג'י: "אלוהים שלח אותה אלי. היא אמרה לי מיד כי אני הילדה של הודו וכי היא תדאג לכל ואין לי דבר לחשוש ממנו. בזכותה אני בכלל עומדת על רגליי היום. היא הצילה אותי גם פיזית וגם נפשית."

 

תמונת אילוסטרציה

 

לאחר שנתיים רצופות קשיים וטראומה, נראה כי אוזמה החליטה לפתוח דף חדש בחייה ולהפוך את הכאב שלה למסע ריפוי. בשלב הראשון, פתחה אוזמה מכון יופי משלה בלב ליבה של דלהי הצפונית. מכון היופי קרוי על שמה של בתה הקטנה ביותר, פאלאק. במכון היופי מועסקות שתי נשים נוספות אשר אף הן ניצולות תקיפה מינית.

"זהו אמנם צעד קטן אך הוא קריטי עבורנו" הצהירה אוזמה. "אנו חיות כל יום עם הצלקות של עברנו, מה שהופך את חיינו לכואבים. הייתי צריכה להתגבר עבור הבנות שלי. כעת אין דרך חזרה מלבד צעידה קדימה."

 

אפילו לאחר מבצע ההצלה שלה מהשבי הפקיסטני ולאחר שפתחה את מכון היופי החדש שלה בדלהי, קשיה של אוזמה רחוקים מלהסתיים. כיום, היא מחפשת טיפול עבור הבנות שלה אשר נזקקות אף הן לטיפול פסיכולוגי, ומקווה שההכנסות ממכון היופי יאפשרו לה לממן אותו.

 

לאוזמה נאחל כי תמשיך את מסע השיקום שלה ושתמשיך לשמש מודל לחיקוי לנשים בעולם כולו. ולסושמה סווארג'י, שרת החוץ ההודית, נאחל הרבה הצלחה בבחירות הקרובות בהודו

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *