Categories
ללא קטגוריה

חדש! – בקשת ויזה אלקטרונית

אנחנו במאה ה-21 וממשלת הודו מתקדמת בצעד מבורך מטפסי הויזה הישנים לממשק אינטרנטי חדשני. צוות הודו ילווה אתכם במילוי הטופס החדש ויעזור לכם להגיע לויזה המבוקשת.

--המאמר עודכן 13.9--

 

עברו לעדכון בנושא משך הטיפול בבקשה בשגרירות

בשבועות האחרונים חברינו בשגרירות הודו בישראל עבדו ללא הרף כדי להרים את מערכת הויזה החדשה, ובשעה טובה היא הושקה (אם כי עדיין במסגרת פיילוט בן שבוע-שבועיים לראות שהכל מתקתק). כרגע ניתן להגיע למערכת רק בשתי דרכים: דרך האתר של חברת ש.מ שירותי ויזה (אחד משני קבלני המשנה שעובדים עם שגרירות הודו, השני הוא חברת כספי) ודרך מאמר זה.

תהליך הוצאת הויזה ברובו כלל לא השתנה וגם העלות לא עודכנה, הדבר העיקרי שהשתנה עבורנו הוא טופס בקשת הויזה. למי שזוכר עד היום היינו צריכים למלא טופס בן שני עמודים עם מעט פרטים בסיסיים ולהגישו בצירוף שתי תמונות פספורט והדרכון שלנו (וכמובן לשלם על הויזה+דמי הטיפול). הטופס החדש למעשה הוא החלק היחיד שהשתנה בתהליך.

למעשה תהליך בקשת הויזה כרגע מורכב מהשלבים הבאים:

1. מילוי הטופס הממוחשב, הדפסתו, וחתימתו (אל תשכחו לחתום אחרי ההדפבה!)

2. הגשת הטופס בצירוף התמונות, הדרכון, והתשלום.

3. איסוף הדרכון עם הויזה בתוכו.

דבר חדש נוסף הוא שמעכשיו ניתן לעקוב אחר סטטוס הבקשה ולראות באינטרנט מתי הויזה מוכנה.

בעת מילוי הטופס כדאי לשים לב שכל הפרטים שאתם מוסרים מדוייקים ונכונים. כרגע שאלות רבות הן שאלות חובה ולא ניתן לדלג עליהן אפילו אם הן נתפסות על ידינו כחודרות לפרטיות, כמו למשל שאלת הדת, אך מי שרוצה להכנס להודו יצטרך לשחק לפי הכללים של ההודים.

בתחילת מילוי הטופס, מייד לאחר שתבחרו בשדה ה- INDIAN MISSION ב- ISRAEL-TEL AVIV תופיע לכם הודעה הכוללת את המספר התיק הזמני שלכם, מומלץ להעתיק את המספר הזה לקובץ וורד או פנקס-רשימות. בעזרת מספר זה תוכלו להמשיך למלא טופס שהפסקתם באמצע, ולבדוק מה מצב הויזה לאחר מכן.

ברמה הטכנית הטופס מורכב מכמה עמודים ושלבים כאשר בשלב החארון לאחר אימות הנתונים יתקבל קובץ PDF של הטופס המלא. את הקובץ מומלץ שתשמרו במחשבכם בנוסף להדפסתו. אם לא הצלחתם לפתוח את הקובץ מומלץ שתתקינו את הגרסא העדכנית ביותר של קורא המסמכים של חברת ADOBE הזמין בלינק הבא.

אם יש לכם הערות\תקלות בטופס נשמח אם תעבירו לנו את הפידבק ואנחנו במרוכז נעביר אותו לשגרירות. פשוט שלחו לנו מייל ל help@hodu.co.il

הטופס נגיש בכתובת הבאה: https://indianvisaonline.gov.in/visa

לרשותכם ערכנו וידאו המסביר באופן מפורט כיצד יש למלא את הטופס, הוידאו עובר על הטופס ומסביר נקודות חשובות בהן אולי תתקלו.

בהצלחה וטיול מהנה, מצוות הודו סי או אי אל 🙂

 

 


* מומלץ לצפות במסך מלא

 

 

 

תאריך עדכון: 13.9.2012
 
לכל מי שנוסע להודו בתקופה זו, ומודאג באשר להוצאת הויזה שלו להודו בזמן, דיברנו השבוע עם שגרירות הודו בתל אביב. בשגרירות מסרו לנו שהם עושים את כל המאמצים לספק את כל הבקשות לויזה בתקופה לחוצה זו של השנה. תקופה זו, כמדי שנה, היא תקופת השיא בבקשות ויזה להודו, בעיקר בשל תקופת החגים הנחשבת אטרקטיבית בקרב נוסעים לחו"ל בכלל, ולהודו בפרט. לשגרירות הודו הוגשו בשבועות האחרונים אלפי בקשות לויזה, והשגרירות עובדת מסביב לשעון, מעבר לשעות העבודה המקובלות יום יום, וגם בסופי השבוע, כדי להענות לכל הדרישות.
 
כל זאת קורה בתקופה להזכירכם, שבה עברה שגרירות הודו בישראל להנפקת ויזה בעזרת מסמכים אלקטרונים, סטנדרט המקובל בנציגויות הודו בכל העולם, ונועד להקל את ההבנה והמילוי של הטופס בסופו של דבר. תהליך זה חדש ויש להיעזר בסבלנות ולהתרגל אליו, כמו לכל דבר חדש. בשבוע שעבר וזה שלפניו, ארעו מספר תקלות טכניות עם הטפסים החדשים, בקרב סוכנויות מסוימות בארץ המספקות את בקשות הויזה לשגרירות. תקלות אלו תוקנו בינתיים.
 
מהשגרירות מבקשים למסור כי העיכובים הארוכים עבור אלו שנתקלו בהם לא התרחשו אצלם, מכיוון שהשגרירות מקפידה על החזרת הדרכונים תוך 5 ימי עבודה מהרגע שהם קיבלו אותם מהסוכן. ככל הנראה התקלות הטכניות בשל המעבר למערכת הטפסים האלקטרונית נפתרו בשבוע שעבר, והדרכונים המעוכבים במקרים אלו הוחזרו לבעליהם עם הויזות המוכנות.
 
במידה ואתם חוששים מעיכובים, בעת הגשת ויזה, מומלץ לבדוק עם הסוכן שלכם, באיזה תאריך בדיוק מועברות הויזות לשגרירות. במידה והדרכון לא חוזר לאחר 5 ימי עבודה ועוד בערך 2-3 ימי עבודה של העברות אל ומהשגרירות שהם סבירים, מצביע הדבר ככל הנראה על עיכוב אצל הסוכן. התקשרו לסוכנים שלכם ובצעו מעקב, בקשו מהם צפי ליציאת הויזה מהם לשגרירות וחזרתה מהשגרירות.
 
עוד מוסרים לנו מהשגרירות שנה טובה! וכי הם מקוים כי גם השנה עשרות אלפי הישראלים היוצאים להודו לתיירים יקבלו ויזת תייר בקלות ובשירות יעיל ככל הניתן, בזמן המתוכנן, ויצאו אל הטיול בהודו על פי המתוכנן, בהנאה, ובשלום.
 

רוב האנשים אותם שאלנו מקרב מטיילים וסוכני נסיעות, ממליצים על 14 יום מראש כזמן בטוח להגשת בקשה לויזה, ובתקופת החגים אולי קצת יותר. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *