Categories
ללא קטגוריה

חיים בסרט (הודי)

לאחרונה החליט עידו גרוסמן, צלם וידאו מקצועי ומדריך טרפז מעופף בן 26 מתל אביב, שהוא חוזר למאמא אינדיה אחרי טעימונת לפני שנתיים. כבוגר לימודי קולנוע הוא יצא למסע הנוכחי טעון מוטיבציה, דרוך עם מצלמה, ולמרות שהאינטרנט איטי בהגזמה הוא גם מצליח להעלות את התיעודים שלו לאינטרנט. עצרנו לראיון קצר איתו לשמוע איך עושים דוקומנטרי בהודו.

 

"מנסה להרגיל את הצופים לקצב אחר של תיעוד"      צילום: Alizee Nebula

 

איך הגעת לרעיון של יומן מסע מצולם?

כבר בזמן הלימודים התחום של הצילום הדוקומנטרי משך אותי. בטיול הקודם שלי לכאן צילמתי הכל (!!) וזה היה אמור להיות פרוייקט סיום שנה ג'. לצערי הייתי חסר ניסיון והפרויקט נפל בשלב העריכה מסיבות שונות. שנה אחרי הניסיון הראשון של הדוקו-מסע שלי נסעתי עם המשפחה לגאורגיה לשבועיים. שוב החלטתי לתעד את הטיול, הפעם הייתי למוד ניסיון וידעתי מה לצלם וכמה. האינטימיות המשפחתית ביחד עם סיפורים והרפתקאות של מדינה זרה ויפייפיה יצרה פרוייקט מעניין, מצחיק ואינטימי. אחרי ההצלחה הזו, משהו בתוכי כבר ידע שאני רוצה לחזור להודו בשביל לעשות תיקון.

 

פיה ביער הפיות               צילום: עידו גרוסמן

 

מיהו קהל היעד שלך?

יומן המסע מיועד קודם כל בשבילי ובשביל המשפחה והחברים. לאט לאט אני מוצא את הכיוון שלי. אני לומד תוך כדי עשייה ומקווה לעניין כמה שיותר אנשים.

 

איך אתה עורך את הפרקים?

אני מטייל עם לפטופ ושתי מצלמות. הצילום קורה כל הזמן ב "real time" והעריכה קורת בדיעבד. כל בערך שבוע-שבועיים אני עוצר לכמה ימים באיזה כפר ועורך.

 

"ואיי זה קשוח ממש!"       צילום: עידו גרוסמן

 

אתה מעלה פרקים שיכולים להגיע לחצי שעה, איך אתה עושה את זה עם האינטרנט ההודי?

ואיי זה קשוח ממש! בפרק הראשון לקח לי שלושה ימים לפתור בעיות שונות ומגוונות עד שהצלחתי. עכשיו אחרי שכבר העליתי עוד שני פרקים, אני מכיר את הפרוצדורה וההעלאה לוקחת לי משהו כמו 12 שעות (אחרי שכיווצתי את הקובץ מ-20 ג'יגה ל-900 מגה). אני מתעורר בבוקר, שם את הפרק שיתחיל לעלות ולקראת הלילה חוגג ניצחון.

 

"הצילום קורה כל הזמן ב-real time"         צילום: עידו גרוסמן

 

מה התגובות על הפרקים?

"ארווווווווווווך!", לאנשים אין היום סבלנות לראות משהו שארוך יותר משלוש דקות. אז מצד אחד אני כל הזמן מנסה לתמצת ולקצר את הפרקים שלי, אבל בוא זמנית מנסה להרגיל את הצופים לקצב קצת אחר של תיעוד. זה לא סרטון שאמור להיות וויראלי. זה פרקים דוקומנטריים על הודו, וכמו שאתם בטח יודעים, להודו יש קצב משלה.

 

לסיום, בפרק של מנאלי- יש גשר תלוי שנראה שניסיתם לחצות אותו אבל התחרטתם, נראה לך שיבוא היום ותחצה אותו?

אתה יודע עוד כמה גשרים מחכים שאני אחצה אותם בהודו? לא מסתכלים אחורה. מחפשים את הגשר הבא.

 

"לא מסתכלים אחורה. מחפשים את הגשר הבא."     צילום: מוטי גרוסמן

 

הנה טעימה מאחד הסרטונים של עידו שצולם במנאלי בהופעה של אהוד בנאי. לעוד סרטונים היכנסו לעמוד הפייסבוק של עידוקו.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *