Categories
ללא קטגוריה

יום היוגה הבינלאומי

דניאלה גכטמן מספרת לנו על יום היוגה הבינלאומי (ומרובה המשתתפים!) שנחגג החודש ברחבי העולם וכמובן גם אצלנו בארץ וגם מזכירה לנו למה היוגה כל כך טובה לחיינו

ה -21 ליוני, היום הארוך בשנה, יום השוויון בין היום והלילה, החושך והאור, זמן של מרכוז ואיזון, הוא גם היום שמאז 2015 (כן, כן רק 3 שנים!) מצוין בו יום היוגה הבינלאומי בכל העולם, מפריז ועד דלהי.
זהו יום כל כך מדויק בעייני לחגוג את מה שהיוגה, ממקורה בהודו, הביאה לעולם

 

בתמונה: מודי ראש ממשלת הודו יוזם יום היוגה

בישראל, נחגג השנה יום היוגה הבינלאומי בשיתוף עם שגרירות הודו בכיכר רבין, בהפנינג יוגה מהנה בו הוצגה עבודת האמנות הגדולה בישראל,  של האמן  "Dream"  שכלל מאות חזונות לעתידה של ישראל אשר הודפסו על 1500 מזרוני יוגה אשר שימשו את היוגיסטים שהגיעו לתרגול הגדול בכיכר. היו שיעורים פתוחים שהעבירו מורים שונים משיטות וזרמים שונים: איינגאר, אשטנגה, יוגה לילדים, יוגה לנשים, ויניאסה, אקרו יוגה, שיבאננדה ועוד (אתם מוזמנים לקרוא כתבה אחרת שלי שפורסמה בנושא על זרמי היוגה השונים) וגם נאומים של השגריר ההודי, הקרנה של סרטון בו מדבר ראש ממשלת הודו על חשיבות היוגה בעולם 

 

היה אפילו נאום של נשיאנו המתוק, ריבלין, שדיבר על כמה טוב מביאה היוגה והוא אפילו סיים את נאומו בנאמסטה (חייבת לומר שזה היה סופר מקסים ומרגש בעייני! )

חגיגות יום היוגה הללו הן זמן מצוין לחלוק אתכם, קוראי אתר "הודו סי או איי אל", אתם, ששמעתם על יוגה ורואים יוגה בכל מיני צורות וגוונים, מדוע בעייני יוגה היא המתנה הגדולה ביותר שהודו סיפקה לנו – ושהיא הרבה מעבר למה שנוטים לשים עליו פוקוס במערב, בתרגול הפיזי. 

 

דניאלה בארוע יוגה. יוגה לגוף, לנפש ולנשמה

אז נכון שלתרגול הפיזי של יוגה ישנן "תופעות לוואי",  גופניות ונפשיות, נפלאות ורבות, כגון גמישות, חוזק, שליטה בגוף, בריאות, איזון, שיווי משקל, בטחון עצמי ועוד מלא דברים נהדרים שכאלה. אבל חוץ מזה, היוגה היא מתנה הרבה יותר גדולה מזה, יש לה את היכולת להביא איזון, שקט, שלווה, שליטה, בהירות, אהבה, חמלה, רכות, חוסן ועוד מתנות רבות. אז איך זה? הרי כולנו יודעים שהחיים כרוכים בסוג של אי נחת, שלרוב מרחף מעלינו כעננה לא ברורה. ניתן להפריח את אותה עננה בעזרת התבוננות עליה. המיינד שלנו, התודעה, הוא כמו אגם שלעתים קרובות יש בו רוחות חזקות (מחשבות), מה שגורם לאגם להיות עכור וסוער. היוגה מאפשרת לנו לשים לב לתנודות התודעה ואז אולי להפחיתן ואפילו לעצרן. לכן, יוגה יכולה לשמש ככלי להביא ידע, בהירות, הבנה -מה שנקרא בסנסקריט – "Vidya"

 

דניאלה גכטמן, יוגה תמיד מרגיעה אותנו – גם הפוך 

רצוי להשתמש בתרגול היוגה כדי להכניס ולהטמיע בעצמנו דפוסים חדשים, אחרים ממה שאנו רגילים: אז במקום להביא את התחרותיות, ההישגיות, הכבישה (נטיות מערביות חזקות) למזרון ולתרגול היוגה, יש לנסות להביא משהו חדש ומרענן : להתבונן, לבחון, לחקור את עצמנו. במקום ״להאכיל״ את הדפוסים הקבועים שלנו מהחיים ולהכניסן לתרגול היוגה, מתנת היוגה היא לעשות בדיוק ההפך- להביא את התובנות, ההבנות וההרגלים החדשים מתרגול היוגה אל חיי היומיום. אחרת, לא יתרחש שינוי או בהירות אלא רק נהיה (אולי) יפים וחזקים יותר. חשוב שהתרגול הפיזי יהיה כך, שכל תנוחה (אסאנה) תהיה נינוחה ונוחה ולשלב תרגולי מדיטציה ונשימות באופן קבוע. 

 

יום היוגה בדלהי, הודו

הדובדבן שבקצפת היא שיוגה (שבעצם משמעותה המילולית משמעה איחוד) מאפשרת לנו לראות שכולנו אחד. מאפשרת לנו להרגיש את האחדות עם האחרים ועם היקום, משום שהנפרדות וההבדלים שאנו רואים מאחרים או מהעולם, הם אלו שיוצרים את הסבל ואי הנחת. יוגה מאפשרת  לאהבה לפרוח ופשוט להיות.
תודה יוגה.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *