Categories
ללא קטגוריה

ירושלים – הולי סיטי

יוצאי הודו שבירושלים התקנאו בחבריהם הנמצאים בפושקר או ברישיקש, והחליטו לארגן הולי משלהם. החגיגות התקיימו בגן סאקר, והמפיקה כנרת לולו הורידה את הצבעים, וסיפרה לנו על ההולי בהולי סיטי

כתיבה: גילי זיגדון

(צילומים: עדי אריה, רעות טאליז, תומר מליחי וכנרת לולו)

בכל שנה נוסעים אלפי ישראלים להודו הקסומה, על מנת להתחבר, להתנתק, לחוות, ליהנות, לשכוח ולעיתים גם לצבור כוחות… כאשר הם חוזרים לארץ, לא משנה באיזה גיל ולשם איזה מסע יצאו, הם חוזרים עמוסי חוויות.

אחת החוויות הזכורות לכל מטייל בהודו, היא ההולי שנחגג השבוע. בחג זה מאמינים ההודים כי האלים שלהם אינם רואים דבר, ולכן הם יכולים להשתטות.  הם יוצאים לרחובות בהמוניהם, רוקדים בכל רחוב או סמטה בעיר לצלילי מוסיקה מקומית וטראנס,  שותים לשוכרה ומנהלים מלחמות צבעים ומים שלא מותירות אף פינה אפור. השנה, ולא במקרה, חגגו בישראל את חג פורים במקביל להולי ההודי.

כנרת לולו (26) וחבריה, שחוו את ההולי כשטיילו בהודו והתגעגעו לחוויה, החליטו השנה שאפשר להשתטות כפליים, ותוך כדי חגיגת התחפושות וניצחון העם היהודי על המן הרשע, חגגו את ההולי גם בבירת ישראל. הם יצרו איבנט בפייסבוק, בדקו איפה משיגים צבעים, פרסמו לכל החברים ויצאו לגן סאקר בירושלים. אז מי אמר הולי ולא קיבל?

"כשטיילתי, חגגתי את ההולי בנאפל", מספרת כנרת. "היה ממש מגניב, כי כולם בהולי שמחים ומרשים לעצמם להתלכלך, וחשבתי שיהיה מגניב לארגן הולי גם בארץ. התחלתי לראות בפייסבוק פוסטים של חבריי ההודים הקשורים להולי, אז כתבתי הודעה פרסמתי גם בקבוצות של מסיבת פורים בגן סאקר וקבעתי זמן שבו נפגש כל החברים. בהתחלה האנשים שזרמו היו החברים הקרובים שלי, שעזרו לי לארגן ולהפיץ את אירוע. לא ידעתי בכלל מאיפה להשיג צבעים, ובסוף חברה שלי מצאה חנות בתל אביב וקנינו לכבוד האירוע כמות שתספיק גם לאלו שיירצו להצטרף".

מה היה באירוע עצמו?

"אלה היו חגיגות ממש שונות מאלו שחוגגים בהודו, שם יש היערכות גדולה לחג וכולם חוגגים בגדול. קבענו בגן סאקר, וחששתי שזה לא ייצא לפועל או יזרום, אז בהתחלה התחלנו רק 'להשתעשע' עם הצבעים. בגלל שכולם היו מחופשים, אנשים פחות רצו להתלכלך, אז עברנו בין כל המסיבות בעיר, זרקנו צבע אחד על השני ואמרנו שאנחנו 'מפיצות את בשורהת ההולי'. לאט-לאט אנשים התחילו לזרום איתנו ולהימרח בצבעים. היו כאלו שחשבו שהתחפשנו להולי, היו גם שצעקו לעברנו happy holi! והיו כאלו שבכלל לא הבינו והיינו צריכים להסביר להם על מה כל המהומה… בסוף פגשנו גם הודים שגרים בארץ שביקשו תמונה עם חוגגי ההולי. היה ממש כיף, וגם אנשים סביבנו נהנו".

האם נזכה לזה גם בשנה הבאה?

"ברור שעושים הולי גם בשנה הבאה! מה שכיף בהולי הוא שאפשר לחגוג גם בקבוצות קטנות של חברים ומשפחה. אולי בשנה הבאה נעשה את זה יום לפני או אחרי פורים, כדי שאנשים לא יפחדו על התחפושת שלהם, אבל נראה איך יזרום. מה שבטוח – נעשה הולי בענק"!

מסר לאומה לסיום?

"תהיו קלילים בארץ למרות השגרה ותעשו לכם הודו בארץ"!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *