Categories
ללא קטגוריה

כפרים בפרוואטי: כל מה שצריך לדעת

איפה לא תוכלו לגעת במוכרים? איפה תמצאו קרחות יער יפהפיות? ואיפה תוכלו להשתכשך במעיינות חמים אל מול הרים מושלגים? קאסול מוקפת בכפרים רבים, ולמי שלא מכיר יכול להיות קשה להתמצא. בדיוק בשביל זה סידרנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על הכפרים בפרוואטי, ואל דאגה- מה שלא תספיקו יחכה לטיול הבא....

סביר להניח שעל הכפרים בפרוואטי שמעתם כבר מהחברים בבית- "לכו לראשול", "אסור לכם לוותר על קלגה"… מה זה אומר בכלל? החלטנו לעשות לכם קצת סדר בראש ולעזור לכם במיון הכפרים על פי ייחודם ועל פי מיקומם הגאוגרפי, וזה לא היה קל.

אז לפני שנתחיל עם הכפרים, בואו נתמקם על מפת האיזור:

קאסול– העיירה המפורסמת הנמצאת בלב עמק פרוואטי. בעיירה גסטהאוסים ומסעדות רבות והיא לרוב משמשת כנקודת המוצא של מטיילים לפני העלייה לכפרים. מטיילים רבים משאירים בגסטהאוס בקאסול את התיק הגדול ולוקחים איתם תיק קטן ומתחילים הסיבוב הכפרים.

 

קאסול היא נקודת המוצא לעלייה לכפרים. צילום: זיו פרי

 

וראשני- העיר ממנה יוצאים לכפרים רבים אליה ניתן להגיע במונית מקאסול או בלוקאל באס היישר מקאסול בנסיעה לא קשה של כשעה.

יאללה, מתחילים:

קיריגנגה: מעיינות חמים בפסגה

קיריגנגה הוא כפר שליו במיוחד הממוקם על הר שמשקיף לעמק. הנוף אגדי, אך צריך להרוויח אותו. העלייה אליו לוקחת כ-4 שעות ברגל. היא יכולה להיות מעט קשה אך הדרך ירוקה ומעניינת ואולי איזה קוף יצוץ מהצד ויצטרף למסע. בכפר יש מעיינות חמים ולמרות ששל הגברים הם תחת כיפת השמיים גם לנשים לא כדאי לוותר על הפינוק.

נבות לפידות (23) מהקריות בילה שם שבוע קסום במיוחד: "חיפשתי שקט וקיבלתי את מה שמצאתי. הנוף מטורף ולהגיע אחרי הטיפוס- זה בכלל כיף. שלווה מטורפת במעיינות החמים, לנקות את הראש, לרכז את המחשבות ואם מטפטף גשם זה בכלל תענוג. בכפר הזה נשארתי הכי הרבה, אהבתי את השקט והניתוק מקאסול. את כל מה שביקשתי לעצמי קיבלתי שם, בדרכים המוזרות של הודו."

גם עמית שוחט (27) מחולון היה בקיריגנגה: "המקום מטורף, אחד הכפרים שהכי נהנתי בו. לשבת במעיינות החמים מתחת לכוכבים ובין ההרים המושלגים זו חוויה מיוחד."

 

"לנקות את הראש ולרכז את המחשבות". המעיינות החמים בקיריגנגה

 
 
קטגלה: קרוב אך מרגיש רחוק

כפר במרחק של כשעת הליכה (קלילה למדי) מקאסול (טוב הכל תלוי בקצב ההליכה, אחרי הכל לאן אתם ממהרים?) הליכה ירוקה לצד הנהר, בשבילים צרים מוקפים בצמחי קנאביס. אפשר ללכת לטיול יומי מקאסול או לקחת תיק ולישון שם.

אביטל בסין (22) מחיפה מספרת :"קטגלה זה כמו המקום המושלם לברוח אליו מקאסול למי שמחפש קצת שקט. הליכה ממש יפה ונעימה והרבה מקום לטייל, והרעש מהנהר מדהים. אם ישנים בגסטהאוס טוב, אז זה כמו משפחה."

גם זיו פרי (23) מצור הדסה היתה שם גם: "הכפר שקט ויש מקום בשם 'דאריה' על הנהר עם חומוס ופלאפל מדהימים. כשיושבים שם רעש המים כה חזק עד שלא שומעים כלום חוץ ממנו."

 

"הליכה ירוקה לצד הנהר". בדרך לקטגלה

 

טוש: נוף לעצלנים

טוש הוא כפר גבוה בעל נוף רחב לעמק בו נמצאת קאסול. זהו כפר בינוני בגודלו וההגעה אליו קלה: מוראשני אפשר לקחת מונית עד לטוש בכביש שנסלל לפני כמה שנים. אפשר גם לעלות ברגל עלייה לא קשה מדי הלוקחת כ-3 שעות. קיימים גם מפלים יפים כ-20 דקות הליכה קלילה מהכפר.

עמית ראובני (23) משוהם מספר: "יש שם נוף מדהים והרבה ירוק מסביב. ישנו בגסטהאוס 'shiva moon'. כשהגענו בערב לא היה חשמל אז הדליקו לנו תנור חימום ונרות והיה ממש מגניב, בבוקר קמנו ורק אז נגלה לנו הנוף של ההימאליה."

זיו פרי מספרת: "טוש היא גן עדן עלי אדמות. ריח צלול של הרים ונוף שגם אחרי שנים בטח אי אפשר להתרגל אליו. אפשר פשוט לרבוץ עם ספר מול הנוף ולא צריך יותר מזה. גם בלילות האוירה כיפית, יושבים ומג'מג'מים מול הטנדורי."

 

"בבוקר קמנו ונגלה לנו נוף ההימלאיה". הנוף שעמית ראובני קם אליו בטוש 

 

קלגה: ההודו של פעם

כפר קטן וזה הקרוב ביותר לוראשני. חוצים את הגשר ועולים כ-20 דקות ברגל, עד שיתגלה בפניכם כפר שקט וצנוע בין שיחים מופלאים מכל עבר.

אלי אסייג (24) מירושלים היה שם ומספר: "חיים שם כמו פעם – אין הרבה בתים, ילדים משחקים ברחוב, המסעדות כמו במערב הפרוע מעץ ישן ומאובק. כשנכנסים למסעדה הם די בשוק כאילו לא היו אצלם שנים, מתחילים לנקות ולבשל לך מכל הלב. בחוץ ברחוב יש תהלוכה קבועה של קבוצת גברים חבושי כיפות בוכריות מדת כלשהי שהולכים עם תופים וחצוצרות וסוחבים סלים של אלים ומסיכות."

קארין סולימני (22) מראשון לציון ביקרה בקלגה גם היא: "האוירה בקלגה מדהימה והמקומיים מקסימים. האוכל ממש טוב והנוף מהמם."

 

"אוירה מדהימה והמקומיים מקסימים". שקיעה מהמרפסת של קרין בקלגה

 

פולגה: יער הפיות

מקאלגה תוכלו להמשיך בהליכה של כחצי שעה לפולגה– רדו מהכפר בשביל מפותל, חצו גשר מעל נחל ועלו לגבעה של פולגה. יער הפיות המפורסם נמצא כ-45 דקות הליכה מאחורי הכפר.

אביטל בסין (22) מחיפה היתה שם: "מקום נפלא, טיילנו בעיקר ביער. בדרך ליער עברנו דרך מפלים והגענו לקרחות יער מהממות. הטבע שם משוגע, יש מלא עצים שנראים כאילו הוציאו אתם מספר אגדות. הרבה עצים שנפלו וגדלו מעליהם חדשים, כל מיני גזעים עם חור באדמה ונדמה שעוד שניה קופץ משם שפן חמוד."

 

נראה כאילו הוציאו את העצים מספר אגדות." אביטל ביער הפיות

 

ראשול: לגעת בפסגה

כפר בינוני בגודלו, שלא מגיעים אליו מטיילים רבים. הוא נמצא כשלוש שעות עלייה (לא קלה) מקאסול ובמהלכה מתגלים הרי ההימלאיה המושלגים- אשר מוסתרים בדרך כלל. מראשול תוכלו לעלות עוד במעלה ההר ולחוות נוף מקיף עוד יותר של ההרים מסביב.

עמית ראובני: "בראשול הלכתי לגסטהאוס שנקרא-'dola' הגסטהאוס הכי מינימליסטי שראיתי כבר הרבה זמן. יש שם פשוט חדרים עם מיטה, מקלחת ושירותים בחוץ ומרפסת בה נמרחנו כמעט יום שלם. החלק האהוב עלי בראשול היה שאפשר להמשיך לטפס עד לכתף ההר, ומגיעים לפסגה שבדיוק מעל קאסול."

 

אם מטפסים במעלה ההר מגיעים לפסגה מעל קאסול." עמית ראובני בראשול

 

מלנה: משהו קצת אחר

כפר יוצא דופן משאר הכפרים, שכן תושבי הכפר שייכים לקאסטה מיוחדת לכן אסור לגעת בהם וההתנהלות בכפר מוזרה ומיוחדת. לאחרונה נסלל כביש שאמנם אינו מגיע עד הכפר עצמו אך בסופו נותר רק לעלות כשעה עד לכפר. אפשר גם לבחור בדרך קצת יותר מאתגרת ולטרק לשם כמה ימים בין ההרים. 

ברי ווידר (26) ממצפה רמון מספר: " המקום בהחלט שווה ביקור. הקטע הכי מצחיק הינו הדרך שבה קונים במכולת. אסור להיכנס פנימה אז עומדים בחוץ. כמו כן, אסור להושיט יד לדברים ולהעביר דברים מיד ליד. צריך לבקש מהמוכר מה שאתה צריך והוא יניח זאת על המדרגה מחוץ לחנות, שם גם מניחים את הכסף,  מפני שגם בדלפק אסור לגעת."

 

האנשים בכפר שייכים לקאסטה מיוחדת לכן אסור לגעת בהם. תושבים במלנה. צילום: ברי ווידר

.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *