Categories
ללא קטגוריה

כשסנטה קלאוס הגיע לדלהי

כתבתנו ציפתה למצוא בכריסטמס מרקט שהתקיים בדלהי קצת גלאמור ומינגלינג עירוני ובמקום זה מצאה את עצמה מוקפת ילדים צורחים, נשים עשירות ושוקולד בשווי 2,000 רופי שגם אותו לא יכלה להרשות לעצמה. מארי כריסטמס!

 

 

סנטה באבא קלאוס ג'י- כריסמסט מרקט בשגרירות גרמניה

"יאללה ויג'טה", אמרתי לחברתי המדליקה מדלהי, "יש אירוע מיוחד בעיר, שימי נעלי עקב, אני מורידה את מכנסי האלאדין שלי ואנחנו יוצאות לכריסטמס מרקט מטעם שגרירות גרמניה. קצת פאשן מה יש!". אז אם יש נוצרים בקהל או סתם כאלה שאוהבים לחגוג את חג המולד, תדעו שבכל שנה בחודש דצמבר מתקיים הכריסטמס מרקט מטעם שגרירות גרמניה. ויג'טה לא התרגשה במיוחד, בסך הכל גם ביום יום היא לא לובשת שרוואלים, קרוקס ומפזזת ברחובות קאסול. אבל לי, בחייאת ראבאק, יש תירוץ להתלבש הפעם קצת יותר מדוגם.

 

בעוד חמש  דקות המקום יתמלא ב-500 ילדים שיצווחו "אמא תקני לי!"

 

האמת שפאשן היה פה ושם, אבל הוא לא ממש היה אני אלא יותר של נשות שגירוריות שונות, לבושות במיטב בגדי המעצבים, אוחזות בעגלות. אם לרגע חשבנו שמדובר בכריסטמס מרקט – שבוע האופנה, אז טעינו בגדול. אמנם אפשר היה למצוא גם אופנה הודית ובינלאומית (דגש על הנציגות הישראלית, הבוטיק המופלא "באבלס") אבל גם הרבה ילדים קטנים שצורחים בקול "מאמי תקני לי!". אומרים שאין הרבה הבדל בין ילדים בהודו לילדים בארץ. כולם רוצים שיקנו להם. למרות שבארץ עדיין לא הגענו למצב שבו אנו רואים ילדים שמקבצים נדבות ומיד אחרי זה ילדים המקבצים רגשות אשם אצל ההורים.

 

 

"מה עם קצת יין חם?," ניסיתי להראות שאני מבינה בחג. "טל, ממש חם בשביל יין חם", אמרה לי ויג'טה תוך כדי שהיא הולכת לדוכן שמציע מסעות ברחבי הודו על אנפילד. והייתה לה סיבה טובה. אם לא אופנה אז לפחות קצת בחורים חמודים.

 

 

ויג'טה מבינה באנפילדים. ואני? הדבר היחידי שרכבתי עליו זה ריקשה. וככה מהר מאוד מצאתי את עצמי פוזלת מדוכן האנפילדים והבחורים החמודים לעבר דוכן השוקולדים. אבל אין לי 2,000 רופי לבזבז על שוקולד לכן התפשרתי על הטעימות של הגבינות והיין בדוכנים ממול.

"אוף אני כזאת לוזרית", חשבתי לעצמי תוך שאני מדדה בין אותם אנשים עשירים, יפים ומבינים באנפילדים. כמו ישראלית טובה הלכתי לנציגות הישראלית שלנו באירוע, "באבאלס" בוטיק, המוכרת לרובנו מהחנות שנמצאת במלון עג'אי ובמנאלי. לא כל אחד יכול להתקבל ולפתוח דוכן בכריסטמס מרקט ושמחתי שהם התקבלו. "ככה יהיה לי בפני מי להתלונן" חשבתי לעצמי, אבל גם בנציגות הישראלית מצאתי את עצמי מוקפת בהמון נשים מוצלחות אחרות שעטו על הבגדים, ופתאום נהיה תור.

 

הנציגות הישראלית שלנו.

חם, מלא ילדים, נשים שלבושות היטב, נשים שלבושות היטב ומעוררות קנאה, שני גברים חמודים בקהל, שוקולד בשווי 2,000 רופי ו… מה זה משנה כריסמטס מרקט, לנו בכלל יש הדלקת נרות בבית חב"ד.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *