Categories
ללא קטגוריה

לנגן את מארלי בסיטאר

יואב פקטה (35), התחיל בהודו של לפני 13 שנה, רומן קסום ומעמיק עם הסיטאר, כלי מופלא שצליליו מכניסים בגופנו רוחניות ורוגע, בין אם נרצה או לא נרצה. יחד עם זוגתו הם יוצאים למסע בהודו, עוזבים את המרוץ והעומס בארץ -  ומתמסרים לחוויה ולקשיים שזה עשוי להביא.  על הדרך עם האני הפנימי, עם הזוגיות, עם המוזיקה - ויש גם סרטונים מטריפים הפעם, מספר לנו יואב על חיבורו עם האמן הדגול בוב מארלי, ואיך הגיע ללבצע גרסה ״סיטארית״ ומעולה! לאחד השירים שלו

כתיבה: יואב פקטה  | עריכה: סיגל קריב

 

 

בוב מארלי. אחד מגדולי הנביאים של זמנינו. כבר שנים הוא מקור להשראה בשבילי. אינסוף פעמים שרתי את שיריו בליל ירח מלא או סביב מדורה. על כן כשחשבתי איך אוכל לנצל את הנהר היפהפה שאני מבודד בוא בימים האלו כדי להעביר מסר של תקווה ושמחה זה היה טבעי בשבילי להעביר את ההשראה מבוב מארלי דרכי אליכם.

 

 

בימים אלו של חוסר ביטחון, של התכנסות ופיקפוק. רציתי להביא קול ברור, להזכיר לא רק לכם אלא גם לעצמי, שאין מה לדאוג, כל דבר קטן יהיה בסדר.

היו הרבה קולות שרצו להחזיר אותנו לישראל, במעלה שלהם התמיכה בהורים האהובים שלנו, אך בישראל מצבנו עכשיו היה עגום, מובטלים ובתוך כל הבלגנים. עכשיו אנחנו "תקועים״/מבודדים בריזורט יפהפה קרוב לרישיקש ממש מעל טפוון. כשיש ציפורים מצייצות מלוות את נגינת הסיטאר. פרחים יפהפיים ופרפרים והטבע שמשוויץ את חילופי העונות, שמש וגשמים כמו שהמונסון יודע לתת.

את השיר ראסטה מאן צאנט אני אוהב במיוחד. יש כל מיני דרכים לראות אותו במצב הנוכחי. אפשר לראות איך אנשים צמאי חופש, עובדים בלהפיל את בבילון – העולם המודרני ולכשיצליחו יעופו לציון – יעד רוחני וחופשי, אוטנומיה חדשה. חברה חדשה. או בקטן יותר – איך אני עכשיו מתרגל את העבודה הרוחנית שלי, את ההתפתחות האישית שלי, וכשבבילון עם כל הפוליטיקה והבעיות הכלכליות והחברתיות שלה, יקרסו לתוך עצמם ויתחלפו, אני אוכל בשקט לקנות כרטיס ולחזור לציון, הארץ שמדברים ושרים בה עברית, המקום בו המשפחות, החברים הקהילות שלנו אותם אנחנו אוהבים נמצאות.

 

 

באווירת הציפורים היפהפיות בינהן ציפור כתומה זוהרת אש שעברה פה כיומיים בדרכה להימלאיה .אני מאוד אוהב בשיר don't worry שבעצם זהו הדיבוב של ציוץ הציפורים באוזניו של בוב ועכשיו באוזניי שלי. ״3 ציפורים על מפתן הדלת שלי שרות שירים מתוקים של מלודיות טהורות ואמיתיות, אומרות- זה המסר שלי אליך: אל תדאג, משום דבר, כל דבר קטן יהיה סבבה״. 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *