Categories
ללא קטגוריה

לקעקע או לא לקעקע? זו השאלה

חלקם מחליטים זאת באותו הרגע וחלקם חושבים על זה שנים, אך כולם יוצאים מרוצים ואנו שואלים אותם מדוע? תופעת הקעקועים בהודו מכה בכל הכוח!  יצאנו לסקר.

מאת: דנה ששו

לחזור מהודו עם קעקוע זה דבר די נפוץ, אז מה בה גורם לרבים וטובים לרוץ ולעשות זאת? האם זו ההשראה? השחרור? המחיר? או פשוט הרחבה של  המושג "לעוף על הטיול שלך"? יצאנו לסקר את התופעה ותפסנו לשיחה את תומר שוהם (22) ועידן עזיזיאן  (23) מראשון לציון שלא מכירים אחד את השני, אך שותפים לתופעת ההתקעקעות ואת ג'יי ראנה- המקעקע המפורסם מקאסול. תומר עשה את הקעקוע התשיעי במספר בנובמבר האחרון ב- Skull Fashion Studio באודייפור ועידן עשה את קעקוע מס' 2 ב- Om Tattoo שבמנאלי, ביוני האחרון.

אז למה בהודו? זה היה מתוכנן?

תומר: "בשבילי זו היתה החלטה של הרגע. פגשתי שם מקעקע בשם ג'ו ג'ו שטייל עם הרבה ישראלים בקאסול וממש אוהב אותנו. דיברתי איתו ופשוט התחברתי. אני גם אוהב את הרעיון שיהיו לי קעקועים מכל מיני מקומות שטיילתי בהם בעולם ומאמנים שונים."

 

"בשבילי זו היתה החלטה של הרגע" הקעקוע של תומר

 

עידן: " הגעתי להודו אחרי שהייתי בתאילנד ושם הקעקועים חוגגים. בכל פינה יש מכון קעקועים וכל בן אדם שני מקועקע בחצי גוף, אז כשהגעתי להודו כבר לא עמדתי בזה והחלטתי לעשות אחד. חוץ מזה זה יופי של מזכרת מהטיול."

 

"זה יופי של מזכרת מהטיול", הקעקוע של עידן

 

אתם ממליצים לעשות קעקוע בהודו? רבים פוחדים מההגיינה

תומר: "אני ממליץ שכל אחד יעשה מה שטוב לו ושיהיה מודע לסיכונים. צריך לבדוק טוב אם המקום נקי ואם המקעקע יודע מה הוא עושה, אם לא פשוט לקום וללכת. שמעתי סיפורים אז כן צריך להיזהר."

האם יש בקעקוע שלכם סממנים הודיים?

תומר: "בטח, עשיתי קעקוע של גאנש. הוא האל האהוב עלי ואני אוהב מאוד את מה שמייצג- הגנה ועזרה."

עידן: "האמת שהוא יותר מושפע מקעקוע הראשון שלי מאשר מהודו."

 

מתקעקע בOm Tattoo במנאלי. עידן עזיזיאן

 

האם נתקלתם בסיבוכים עם הקעקוע? זיהום או כל דבר אחר?

תומר: "כן. בערך שבועיים אחרי שעשיתי את הקעקוע רכבתי על אופנוע האנפילד שלי עם מכנס קצר ונכוויתי. זו הייתה כוויה די קשה וממש פחדתי שהיא תהרוס לי את הקעקוע, אבל אחרי כמה שבועות כשהפצע החלים, הקעקוע נשאר שלם ועכשיו בקושי רואים שהייתה שם כוויה."

יש מגבלות בלהתקעקע בהודו? אחרי הכל רוצים לטייל ולא תמיד קל לשמור על ההגיינה בטיול

תומר: "אני חושב שזה יכול להגביל במקצת אבל סאב קוץ' מילגה, הכל אפשרי. בהודו יש הרבה פתרונות יצירתיים גם. אני למשל הלכתי לתופר שתפר לי מין כיסוי בד לרגל כך גם כשהייתי עם מכנס קצר הקעקוע היה מכוסה ומוגן מהשמש והלכלוך. בנוסף היה לי בתיק ג'ל אלכוהולי לחיטוי הידיים ומשחה לקעקוע ככה שלא משנה איפה שהלכתי תמיד דאגתי לנקות אותו."

עידן: "כמובן שלעשות קעקוע זה סוג של מוגבלות בטיול אבל לא להרבה זמן.לא תמיד עושים טרקים ולפעמים אפשר להיתקע קצת במקומות אז זה לא חייב להפריע יותר מדי."

 

"בשבילי לקעקע זה כמו מדיטציה"                

ג'יי ראנה התחיל לקעקע לפני 6 שנים, כאשר לפני זה הוא היה מצייר בכל מקום שנקרה בדרכו, לדבריו. הוא בן 27 מצפון הודו, ובבעלותו סטודיו לקעקועים בקאסול.

איך התחלת לקעקע?

"תמיד אהבתי אמנות ולמדתי אמנות בודהיסטית ומודרנית. יש לי הרבה חברים שהם אמנים מדהימים והעניקו לי השראה וכך הגעתי לתחום. למדתי אצל מורה שווייצרי במשך 6 חודשים ועכשיו יש לי סטודיו בקאסול עם תלמידים משלי."

 

"תמיד אהבתי אמנות". ג'יי ראנה בזמן פעולה

 

האם יוצא לך לטייל ברחבי הודו ולעשות קעקועים? באילו מקומות עבדת?

"במשך 4 שנים טיילתי ברחבי הודו עם תרמיל ובו ערכת הקעקועים שלי. עבדתי בגואה, פושקר, דלהי, היידראבאד, אמריצר, צ'אנדיגר, שימלה ועוד. אני עדיין מטייל ועובד ברחבי הודו  כל שנה כמעט, כאשר קר בצפון ואין תיירים. כרגע אני נמצא ברישיקש אותה אני אוהב, היא מאוד רוחנית ומעניקה לי השראה."

מה ההבדלים בין המקומות בהודו? מה המקום המועדף עליך לעבוד בו?

"כל מקום בהודו שונה ויש לו קסם משלו אבל קאסול זה בהחלט המקום האהוב עלי לעבוד בו. אני עובד המון בגואה ואוהב אותה גם. "

איזה קעקועים אתה הכי אוהב לעשות?

"בשבילי לקעקע זה כמו מדיטציה לכן אני מאוד אוהב לעשות קעקועים רוחניים- סמלים למיניהם ומנדלות היוצרות אצלי רוגע ושקט"

 

אוהב לקעקע סמלים ומנדלות. ג'יי ראנה

 

מה אתה חושב על התיירים הישראלים שבאים לעשות קעקועים? מה הקעקועים הנפוצים ביותר בקרבם?

"רוב הישראלים שפגשתי ידידותיים מאוד ואני עובד איתם הרבה. הם זורמים עם רעיונות וסומכים עלי, דבר שחשוב מאוד כאשר עובדים עם מקעקע. הקעקועים הכי פופולריים אצלם זה לרוב מנדלות, אלים למיניהם כמו גאנש ושיווה והרבה טרייבלים"

קרה לך פעם מקרה שקעקוע לא הלך טוב והלקוח לא היה מרוצה?

"פעם אחת זה קרה אבל דיברנו והחלטנו שננסה לעבוד עליו עוד פעם. נפגשנו פעם נוספת, המשכנו ותיקנו ואז הכל היה בסדר. זה הדבר הטוב בקעקועים- תמיד אפשר לשפר, לשנות ולתקן."

יש לך סיפור מעניין שאתה זוכר על ישראלים שבאו לעשות אצלך קעקוע?

"כן, לפני כשלוש שנים נכנס לסטודיו שלי בקאסול זוג ישראלים. הם היו "על משהו" בטוח, אני לא יודע בדיוק על מה. הם אמרו ששניהם רוצים שיווה זהה ושאצייר את זה ישר עליהם בלי הכנה. בהתחלה קצת חששתי כי קעקוע בשבילי זה משהו שצריך לחשוב עליו ברצינות ולהיות מודעים לעובדה שזה תמידי על הגוף. אבל למרות שהם נראו כאילו לקחו משהו, הם היו מודעים למצבם והסבירו לי שהם תמיד רצו לעשות זאת פשוט לא היה להם את האומץ. בסוף הסכמתי כי הרגשתי שזה הרצון האמיתי שלהם ועשיתי את שתי הקעקועים באותו רגע. למחרת הם נעלמו ומעולם לא ראיתי אותם שוב."

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *