Categories
ללא קטגוריה

מבזק: פינוי בקשמיר

סטודנטים הודים ותיירים עוזבים את קשמיר בהוראת הממשלה ההודית

כתיבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

מאות סטודנטים ותיירים הודים בורחים מקשמיר, לאחר שהממשלה הורתה להם לצמצם את שהותם במקום. בתקופה זו של השנה, פוקדים את קשמיר תיירים דתיים רבים אשר מגיעים בכדי לבקר במערות הקדושות, למאמיני דת ההינדו בהרי ההימליה.

 

 

עם זאת, החגיגות ואווירת הקודש לא הצליחו להתגבר על הסכנה. הממשלה הבהירה כי הבסיס לאזהרותיה והוראותיה לעזוב את האזור, טמון בסכנות ביטחוניות.

במקביל, הכניסה הממשלה גופים ממשלתיים לאוניברסיטאות והמכללות בקשמיר והוציאו מהן מאות סטודנטים בעיר המרכזית סרינגאר.

על פי הצו, שהוצא ביום שישי האחרון: "הבקשה מבוססת על המצב הביטחוני השורר במדינה" ונובע  מ"עדכוני מודיעין עדכניים, המתריעים מפני איומי טרור ספציפיים וממוקדים." נראה כי המצב הביטחוני במדינה התדרדר יחד עם עלייה מאסיבית לרגל של מאמינים הינדיים להרי ההימאליה מטעמים דתיים. אך האיום חל על כלפי סטודנטים ותיירים כאחד, גם כאלו שאינם מזוהים מבחינה דתית.

בנוסף לצו, הודיעה הודו כי היא שולחת אלפי חיילים מטעמה לאזור, מה שכמובן הגביר את המתיחות הגבוהה בין כה וכה. נראה כי הידיעות וההתראות האחרונות מעוררות חשש רב בקשמיר.

 

 

המתיחות האמורה מצטרפת למתיחות נוספת באזור בעקבות הוראה חוקית שיצאה לאחרונה מניו דלהי אשר מאפשרת לראשונה מזה שנים להודים לקנות אדמות בקשמיר באזורים המוסלמים של המדינה.

אנו נוכל לאחל לסטודנטים והתיירים כי המצב הביטחוני יירגע במהרה וכי בקרוב יוכלו לשוב ולפקוד את הודו, על פני כל מדינותיה והריה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *