Categories
ללא קטגוריה

מומבאי בחמש דקות

ראש ממשלת הודו, נארנדרה מודי, מתייחס לפרויקט בניית רכבת המטרו במומבאי שמיועד להסתיים ב-2024: ״עם השלמת הפרויקט יהיה ניתן להגיע לכל מקום בעיר תוך חמש דקות"

כתיבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

בסוף השבוע האחרון יצא ראש ממשלת הודו בהודעה מרגשת שעד שנת 2024 יוביל המטרו של העיר מומבאי כמות נוסעים כפי שמובלת בכל הרכבות המקומיות בכל המדינה!

אמנם היום רכבת המטרו מכסה רק 11 ק"מ, אך עד 2023 תגדל רשת המטרו ותכסה כ-325 ק"מ!!!

 

"עד שנת 2024 יוביל המטרו של העיר מומבאי כמות נוסעים כפי שמובלת בכל הרכבות המקומיות בכל המדינה"

 

בהודעה לתקשורת המקומית נכתב, כי מודי חנך את הפרויקט והניח אבן פינה ליסוד פרויקט המטרו במומבאי בהתאם לחזון אותו השיק בעבר, בעל הכותרת מעוררת ההשראה: "מומבאי בחמש דקות".

בהודעה לעיתונות נמסר כי "הפרויקט ייתן דחיפה לתשתיות התחבורה של העיר ויתרום לבטיחות הנוסעים בה. כמו כן, הפרויקט עשוי להיות בעל תרומה מכרעת לבטיחות הנוסעים בעיר ולספק נסיעות מהירות וטובות יותר לכל תושב ותושב."

בנוסף, ראש הממשלה השאפתן הצהיר כי קווי המטרו החדשים של מומבאי יעניקו לעיר מימד חדש ויקלו על חייהם של כלל התושבים והבאים בשעריה: "החיבור בין בנדרה לבין הכביש המהיר יקל על חיי העובדים ובעלי המקצועות. עם השלמת הפרויקט יהיה ניתן להגיע לכל מקום בעיר תוך חמש דקות."

 

"הפרויקט ייתן דחיפה לתשתיות התחבורה של העיר ויתרום לבטיחות הנוסעים בה"

 

מודי הצהיר גם, כי 10,000 מהנדסים ו-40,000 עובדים מיומנים יקבלו הזדמנויות עבודה ופרנסה כחלק מהפרויקט – מה שיהווה תרומה משמעותית לעיר ולתושבי האזור.

ובפרספקטיבה לישראל, כשאנו נמצאים בעיצומה של מערכת בחירות ושומעים יום יום על בעיות התחבורה אצלנו, קשה שלא לנשוא עיניים לאומה ששמה לעצמה כמטרה לקדם ולרשת את המדינה בתחבורה ציבורית יעילה ומפותחת. שאפו ענק מודי! ובקרוב אצלנו…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *