Categories
ללא קטגוריה

מיוזיק וואלה- להקת anna RF במלוא הכח

רועי סמילה, אור רווה ואופיר J.ROCK , וביחד- להקת anna RF חזרו להודו, "סוג של בית שני בשבילנו", אחרי טור של 12 הופעות בטורקיה וחודש וחצי של הופעות במינוס 30 מעלות ברוסיה. כרגע הם בארמבול, גואה, נהנים מהקוקוסים ולפניהם עוד 4 חודשים של יצירה ועבודה על אלבום חדש.  דיברנו עם אופיר מהלהקה על החזרה המרגשת להודו ועל התוכניות לזמן הקרוב

מאת: דנה ליטני

קצת רקע על הלהקה למי שפיספס:

לפני שלוש שנים עבר אופיר (28) לגור בגבעה קטנה ליד הישוב המדברי שחרות, שם פגש את רועי סמילה (34) (שהתגורר בשחרות 11 שנים וכבר אז היה מוזיקאי ידוע בעולם האתני). שנה לאחר המפגש עבר אופיר לשחרות וגר אצל רועי בבית, בלב המדבר. שם התחיל הרעיון של AnnaRF. השניים נהנו לנסות שילובים חדשים של מוזיקה עתיקה שרועי למד במשך שנים- מוזיקה מאזרבייג'אן, טורקיה, איראן, הודו, ומוזיקה מודרנית כמו רגאיי, טראנס ודאב. 

משם הסיפור התגלגל, ולאחר שנה של יצירה ויותר משנים עשר קליפים (ו-10 מיליון צפיות ביוטיוב), הם יצאו לסיבוב הופעות. "יצאנו לסיבוב ההופעות עוד לפני שיצרנו את ההופעה האלקטרונית, אבל כבר אחרי כמה מסעות בעולם. בכל מקום מצאנו מוזיקאים ואנשים שיעזרו לנו באפס תקציב להרים הפקה של וידאו קליפ והקלטות", סיפר  אופיר.

באחת ההופעות פגשו השניים את אור רווה, (DUBTAZER, (34, יוצא להקת סאביה. החיבור ביניהם היה מיידי וביחד הם התחילו לעבוד על ההופעה האלקטרונית המלאה. "מאז אנחנו מסתובבים בעולם ויוצרים במקומות הכי יפים על הפלנטה- קפדוקיה, אלפים, הימלאיה…נודדים עם אולפן ומלא ציוד להופעות – מצלמה ועמדת עריכה".

היום הם מנגנים בפסטיבלים מסביב לעולם- אוייטה ופייר בשוויץ, אינשיינט טראנס בליפציג, גרמניה ובאוזורה הקרוב בהונגריה. לא מזמן פנו אליהם MTV India וכרגע הם בשלבים אחרונים של חתימת חוזה על שידור הקליפים בערוץ.

 

מופיעים בפסטיבל זורבה (צילום: שיר פרימן)

 

אז הופעתם הרבה באירופה לאחרונה והקריירה הבינלאומית מתפתחת, למה ארבעה חודשים בהודו דווקא עכשיו?

"בשבילנו הודו זה בית, זה אחד המקומות היחידים שאנחנו ארבעה חודשים בשנה בו בלי לצאת.יש לנו מלא השראה מהמקום, מהאנשים, מהתרבויות ומהאוכל המשובח. באירופה עונת הפסטיבלים היא בקיץ, ועכשיו זה זמן מצוין בשבילנו לשבת ביחד בצל עצי הקוקוסים וליצור שירים חדשים ושיתופי פעולה מרתקים. נכון לעכשיו אנחנו עובדים על אלבום חדש, שלישי במספר, בסטודיו שהקמנו."

 

"בשבילנו הודו זה בית". חברי הלהקה (מימן: רועי סמילה, אופיר J.Rock ואור רווה)

 

מה המקום של ההשראה ההודית במוזיקה שלכם?

"בכל מקום שאנחנו מגיעים אליו אנחנו שואבים השראה מהתרבות המקומית – מהמוזיקה, מהטעמים והריחות. כמובן שהודו היא מקום ענק ברמה התרבותית ומבחינה מוזיקלית היא עמוקה ואין סופית. ניתן לשמוע הרבה כלים הודים מסורתיים בשירים שלנו – טאבלה, סיטאר, באנסורי ועוד. 

אחד הלהיטים שלנו הוא מיוזיק וואלה, שכולו נכתב והולחן בהודו וכמובן שמצולם בהודו. הקליפ הוא המסע שלנו מהדרום לצפון, מגואה דרך בומבאי ודלהי לדרמסלה".

 

מה התכניות שלכם לחודשים הקרובים, יש הופעות מתוכננות?

"בדיוק עכשיו אנחנו משיקים וידאו חדש, "אשיקי 2" , שהוא הלהיט ההודי של השנתיים האחרונות. הוידאו צולם גם כן בחופי גואה. אחרי הודו אנחנו ממשיכים לטור בטורקיה ואזרבייג׳אן, ומשם בחזרה לישראל לטור השקת האלבום החדש ולסדר הפסח עם המשפחות והחברים. אחרי ההשקה אנחנו ממשיכים לקיץ באירופה – פסטיבלים בגרמניה, שוויץ, סרדיניה, יוון, הונגריה – פסטיבל האוזורה ועוד רבים. כמובן שקליפים חדשים יצאו עם הדיסק החדש."

 

שואבים השראה מהתרבות המקומית. עם קוקוסים וכלי נגינה

 

יש לכם מסר לקוראים בארץ?

"אם הייתם בהודו ואם לא, אנחנו תמיד ממליצים לבוא לפה. הודו רחבה מאוד וכל אחד יכול למצוא לעצמו מקום לפי הבחירה האישית שלו וטעמו. הקדושה של וארנאסי, דרמסלה, פושקר, החופים טרופיים של הדרום. אם בא לכם חוויות חדשות וחברים מכל העולם, יש דברים שקורים רק בהודו. ההרפתקאה מתחילה בהחלטה להגיע לכאן – כל השאר לא צפוי ולא ניתן לתכנון…"

 

ועכשיו קצת מוזיקה.  "מיוזיק וואלה" / Anna RF

 

 

בימים אלה הלהקה עובדת על האלבום החדש וניתן לסייע להם במימון הפרוייקט.
 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *