Categories
ללא קטגוריה

מי את שרלין צ’ופרה?

דוגמניות יפהפייות הודיות יש לרוב. למשל, מיס עולם לשעבר, אשיווריה ראי האגדית, היא שם דבר ליופי ההודי. אך אשיווריה, כמו כמעט כל הנשים ההודיות, שומרת על המסורת והיופי ההודי הקלאסי. לעומתה, שרלין צ'ופרה, לקחה את הדוגמנות למקום חדש ופרובוקטיבי שבועט במסורת ובצניעות ההודית, ועל הדרך הכעיסה עליה את כל תת היבשת. האם שרלין היא הכבשה השחורה של הודו או נציגתו של דור חדש, פתוח ומשוחרר יותר?

 

מי את שרלין צ’ופרה ולמה אנחנו ממש רוצים לדבר עליך
שרלין צ’ופרה היא דוגמנית הודית בת 28 שגרמה לא פעם ולא פעמיים לטיקה של הסבתות לקפוץ מהמקום. דוגמניות הודיות יש לרוב ובכל זאת מכל היופי הזה מה כל כך מיוחד בצ’ופרה ? הודו, כידוע, היא תת יבשת ענקית המאכלסת מספר נשים רב, הממ אם נתחיל לספור 1, 2, 3, 4… בקיצור, מלא נשים. אבל צ’ופרה היא ההודית היחידה שגרמה להודים לרתוח מזעם (יש שיגידו לרתוח בכלל), כאשר הפכה להודית הראשונה שהצטלמה למגזין האירוטי פלייבוי. יו הפנר בהחלט יכול לסמן לעצמו וי ברשימה של "דברים שעוד לא הספקתי לעשות בחיים".
 
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/31094_108560869190576_2550803_n.jpg
עפה על הטיול שלה. תמונה: טוויטר
 
צ’ופרה פרצה לתודעה ההודית  כשהשתתפה בתכנית הריאליטי המוכרת "האח הגדול" בגרסה ההודית וכשחקנית בסרטים הודים קטנים (אם תקראו יפה עד הסוף מצפה לכם לינק בסוף הכתבה. אל דאגה הדברים החשובים באמת נאמרים באנגלית).
מאז היא שומרת על מעמדה כסלב ודוגמנית בזכות שערוריות שהיא מצליחה לעורר ברחבי הודו ושלא נותנים להודים לשכוח ממנה.
 

בתאבון. תמונה: טוויטר

 
הודו השמרנית לא ממש יודעת איך לאכול את צ’ופרה שמעידה על עצמה כליברלית בכל הנוגע לסקס בכלל ולמיניות מתפרצת בפרט. היא לא מונעת מעצמה לפרסם תמונות חושפניות של מדי יום בחשבון הטוויטר הפופולרי שלה ולכתוב וידויים מיניים מושכים. אם בעבר הודו געשה ורעשה כאשר ריצ’רד גיר המסוקס נתן נשיקה עסיסית ופומבית לראי ומשטרת המוסר זעקה, אותה נשיקה מפורסמת ישנה היא כלום לעומת הסקנדלים של צ’ופרה.
 
דווקא את ילדותה היא העבירה  בסביבה שמרנית יחסית (אולי כאן טמונה הסיבה להתפרצות ולמרד) וגדלה עם אבא מוסלמי ואימא נוצרייה. רק בתקופת לימודיה בקולג’ היא הבינה שיש לה נתונים שאי אפשר להתעלם מהם. לאחר שזכתה בתחרות יופי מקומית, הדרך לעדשת המצלמה הייתה קצרה והדרך לתהילה היתה נטולת כל סארי.
 

גם יש לה אחלה אופי! תמונה: טוויטר
 
אפילו טוויטר נאלצו להסיר כמה תמונות שלדעתם היו קצת יותר מדי חושפניות.
חבל שמגזין פלייבוי אסור למכירה בהודו, אבל מי צריך את המגזין כשצ’ופרה מספקת מדי יום לעוקביה השונים מרחבי הודו והעולם תמונות עסיסיות ובחינם?
 
כרגע צ’ופרה מעצבנת אפילו עוד יותר את ההודים כשהיא מצטלמת לסרט בשם "קמא סוטרא". אל תתבלבלו, כבר קיים סרט כזה זה של הבמאית חביבת המדור, מירה נאיר, סרט שרחוק מלהיות פרובקטיבי (אף על פי שבשידורי הלילה של יס תמצאו אותו בקטגוריית ארוטיקה קלה) אבל יש לנו תחושה שאצל צ’ופרה הנושא יגיע צעד אחד קדימה.
 

מה היו אומרים האלים? תמונה: טוויטר
 
הסרט "קמא סוטרא" מצטלם הרחק מהודו, במקום מבטחים בלוס אנג’לס, כיאה לאלילת המין החדשה של הודו. מקום בו מעידה צ’ופרה כי היא זוכה להכרה גדולה יותר והערצה.
החרמות, עצומות וקריאות בוז נשמעות לעברה מכל עבר, מה שלא מונע ממנה להיות אחת הנשים ההודיות הפופולריות והמדוברות ביותר בתת היבשת. אולי לא היינו מתרגשים אילולא היה מדובר בהודו אבל כל בחורה שמוכנה לעשות הכול בשביל התהילה במקום כל כך שמרני, מעוררת בנו את הסקרנות.
 
צ’ופרה מצידה נלחמת על עקרונותיה ואומרת שאין כל רע בלהראות את הגוף שלך. עירום זאת אומנות ויש שיאמרו שעירום שמופיע באופן יומיומי בכל תמונה שעולה לטוויטר, זאת בהחלט אומנות הפרסום.
 
אבל אם נניח את הציניות שלנו בצד (וננגב את הריר מהפה), האם יכול להיות שהבחורה הזו מסמלת את השינוי התרבותי – חברתי שעובר על הודו בשנים האחרונות? האם המסורת הלוחצת היא זו שגורמת לביטויי מיניות להתפרץ החוצה? מה שבטוח, בין אם מדובר בסקס אפיל משוחרר ומתפרץ או בטעם רע וברדיפה אחר תשומת לב, קשה להיות אדישים כלפי התופעה. האם שרלין צ’ופרה ודוגמניות שכמותה מביאות בושה להודו השמרנית והצנועה או שמא גאווה של עידן חדש וליברלי יותר?
 
כפי שהבטחנו, האייטם על צ’ופרה:
 
 
יש לכם מה לומר בעד או נגד האישה והתופעה? אנחנו מחכים לשמוע את התגובות שלכם!
 
כתיבה: טל גטרייטמן
עריכה: הדר סתיו
 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *