Categories
ללא קטגוריה

מלאנה: נא לא לגעת

ייתכן ושמעתם על הכפר המבודד שנמצא בעמק פארווטי וידוע בשל תושביו המיוחדים במינם- בני קאסטה מיוחדת, שאסור לזרים לגעת בהם או בבתיהם. ברי ווידר היה שם ומספר בדיוק מה קורה שם ומה עושים כשמוכר עם מבט מתנשא רוצה להביא לך עודף אבל לא יכול לגעת בך?

 

הכפר מלאנה בעמק פארווטי הוא מקום קסום אשר תושביו הם צאצאים למלכות קדומה. חלק מהם אף אומרים שהם צאצאים של אלכסנדר מוקדון אך אין לדעת את האמת, הסיפור האמיתי לא לגמרי ברור. אנשי המקום מאוד מיוחדים, אך לאו דווקא בקטע טוב. אפשר בהחלט להתעצבן מזה, אך עדיף לצחוק מזה, ואפשר פשוט לחוות את זה כחוויה אנתרופולוגית מעניינת.

 

זכר למלכות קדומה. מלאנה. (צילום: ברי ווידר)

 

אנשי המקום מחשיבים את עצמם לקאסטה מיוחדת- רמה במעלתה משאר ההודים ומשאר האנושות והיקום. זה לא משנה שהם חיים באחד החורים הכי פרימיטיביים בעולם ועד לפני מספר שנים אפילו לא היה להם כביש להגיע הביתה, הם מיוחדים. הם מתנשאים ומחשיבים את עצמם הרבה יותר מאיתנו- האנושות הכללית, הפשוטה.

עד לפני מספר שנים כדי להגיע למלאנה היה צריך ללכת מספר ימים בטרק ארוך בהרי ההימאליה, שכיום הוא שמור למיטיבי לכת שרוצים לטרק בהרים. כיום, בעקבות פרוייקט הפקת חשמל הידרודינמי, נסלל כביש המגיע כמעט עד לכפר. מהכביש צריך לחצות את הגשר וללכת בשביל תלול במעלה ההר כשעה.

 

מיוחדים, ולאו דווקא בקטע טוב (צילום: ברי ווידר)

 

בגלל קדושת התושבים, לתיירים (גם הודים שלא מבני המקום) אסור לגעת בהם ובבתים שלהם ואסור אפילו לדרוך במקומות מסוימים בכפר. אם תעברו על החוקים אתם צפויים לעונש- קנס של 5-10 רופי וגערה. המבטים המתנשאים שלהם יכולים להציק אבל שוב, כדאי לקחת את זה ברוח טובה ומצחיקה. הקטע הכי מצחיק הוא הדרך שבה קונים במכולת: אתה, התייר, עומד בחוץ, ואסור לך להיכנס פנימה. כמו כן אסור להושיט דברים ולהעביר דברים מיד ליד של המקומי, בעל הדם האדום יותר. לכך, תבקש ממנו מה שאתה צריך והוא יניח את המוצר על הדלפק. אבל לא. לא על הדלפק, כי גם לשם אסור לך להושיט את היד, אז הוא יניח את המוצר (השוקולד למאנץ' בדרך כלל) מחוץ לחנות, על המדרגה, ואתה תניח שם את הכסף. הוא יקח את הכסף ואתה תיקח את המאנץ' ותיפרדו כחברים.

 

 את הכסף יניחו לכם על המדרגה. (צילום: ברי ווידר)

 

הגסטהאוסים נמצאים בשולי הכפר במקומות שכנראה לא קדושים. הבתים במלאנה בנויים בצורה מיוחדת מקורות עץ ענקיות בשילוב אבן, ובכפר יש הרבה מקדשים עתיקים ויפים שאמנם אסור לתיירים להיכנס אך גם מבחוץ הם מרשימים. הפנים של אנשי הכפר יפים יותר מהאחרים באזור והאווירה בכפר מיוחדת. המקום בהחלט שווה ביקור.

 

 אי אפשר להיכנס למבנים (צילום: ברי ווידר)

 

אגב, אנשי המקום מתחתנים רק בינם לבין עצמם ובין תושבי הכפר ראשול שנמצא מעבר לרכס ההרים אז אם חשבתם על איזה פיק בבר המקומי, תשכחו מזה. ולא רק בגלל שאין שם בר…

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *