Categories
ללא קטגוריה

מסעות הייגרים בארץ הקארמה

איריס (51) ואמיר (54) ייגר ממצפה אבי"ב חלמו הרבה זמן על טיול בהודו. יותר נכון לומר, שאמיר חלם והצליח לסחוף את איריס להיות שותפה לחלום. יש להם ארבעה ילדים בגילאי 15-24 והם מטיילים כבר הרבה שנים במזרח. לאחר שביקרו בסין, קמבודיה, לאוס ועוד, הם סוף סוף הגשימו את הטיול להודו

תפסנו את הזוג ייגר ביום בהיר אחד לשיחה צפופה, על החוויות שלהם מהודו. מהסיפורים ששמענו, גילינו שהם זוג צעיר ומגניב להפליא ואנחנו מביאים לכם כאן הצצה לטיול שהשניים האלו עשו. 

 

אז איך ומדוע החלטתם לטוס להודו?

איריס: "בשנים האחרונות נסענו די הרבה למזרח וביקרנו בהרבה ארצות. אמיר תמיד רצה לנסוע להודו, אך אני לעומתו, מאוד חששתי מהלכלוך והזוהמה. יום אחד החלטתי שהגיע הזמן והסכמתי לנסוע."  

אמיר: "האנשים, הנופים והתרבות משכו אותי. שנים רציתי וזה כל הזמן נדחה. בסוף יצא לפועל ואני שמח על כך".

 

"יום אחד החלטתי שהגיע הזמן והסכמתי לנסוע." 

 

מה אמרה הסביבה כשסיפרתם לה על הטיסה?

"האמת שהם רגילים שאנחנו נוסעים ליעדים לא שגרתיים אז לא הייתה פליאה. בחלק מהמקרים הייתה הרמת גבה אבל היו לנו גם חברים שהיו בהודו ולגמרי פרגנו."

איך היה המפגש הראשון עם הודו?

"אנשים מדברים על הפרות, על הריחות והזוהמה ולנו זה לא הפריע. נחתנו בדלהי וחיכה לנו נציג של חברת הנסיעות עם זר פרחים גדול. מיד עלינו לטיסה לאמריצר אז לא חטפנו את השוק הראשוני שכולם מדברים עליו. בכל מקום שהגענו, הייתה לנו מעטפת שלמה מטעם חברת הנסיעות אז לא כל כך חווינו הלם תרבות אלא בעיקר סקרנות. גם הנסיון עם המזרח עזר לא מעט.."

היכן ביקרתם?

"הטיול היה במגמת עלייה צפונה. התחלנו באמריצר, המשכנו לדראמסאלה, באהו-באנג'ר (לנו שם אצל משפחה הודית בצימר), מנאלי ונסיעה ללה דרך צוקהר (Tso Kar). סה"כ שלושה וחצי שבועות בצפון. מלה טסנו דרומה לראג'סטן. היינו באודייפור, פושקר וג'איפור. משם נסענו לביקור בטאג' מאהאל ודלהי ואז חזרנו הביתה. הספק יפה כשחושבים על זה"

 

איריס ואמיר על פיל בראג'סטן

 

איפה הכי נהנתם? 

איריס: "ידעתי שהשאלה הזו תגיע ולא הצלחתי למצוא תשובה חד משמעית. מאוד נהננו מהמפגש עם הודו. חוויה מיוחדת במינה. אהבנו מאוד את דרמסאלה וכמו כן להתארח אצל המשפחה בצימר בעמק באהו-באנג'ר. הם היו צעירים חביבים מאוד וזה היה היי-לייט משמעותי בטיול. עשינו איתם טרק מדהים בהרים בגובה 3500 מטר. מלבד המקומות, חשוב לי לומר שמאוד אהבנו את המפגש עם צעירים ישראלים אחרי צבא. הם היו עדינים, מנומסים וסקרנים. היה לי עונג לראות חבר'ה מדהימים מטיילים. הם היו איכותיים ויצאתי מהמפגשים איתם מאוד מלאה. הם לא רק מעשנים ג'ראס אז ההורים יכולים להירגע."

 

ואיך אפשר בלי תמונה בטאג'?

 

תשלחו את הילדים להודו?

"ברור! היינו לוקחים אותם איתנו אבל נרצה שהם ייסעו לבד ויחוו את החוויה המיוחדת הזו בעצמם."

אילו טיפים תתנו להם לפני הנסיעה?

איריס: "שינסו את הכל כולל הכל! אני מרגישה שפספסתי בדרמקוט את הסדנאות למשל אז הייתי ממליצה מאוד לכולם. אולי זה נשמע מוזר בהתחלה לשבת כל היום ולקשור קשרי מקרמה, אך אני ממש מתחרטת שלא עשיתי."

שומעים הרבה סיפורים ממטיילים על טוב הלב ההודי. איפה אתם הכי התחברתם להודים?

איריס: "כשחליתי במחלת גובה בלה, ירדנו לאחת המסעדות ברחוב. הרגשתי רע והיו שם מיטות רחבות בצורת ר' אז נשכבתי. הגיע מישהו ושאל אותי אם אני לא מרגישה טוב. לא סיימתי לענות וכבר התייצבה לידי רופאה הודית צעירה ויפיפיה. היא טיפלה בי היטב והייתה מקסימה. כשרציתי להודות לה היא רק ביקשה שאברך אותה. זה היה מאוד יפה בעיניי."

אמיר: "קטע מרגש נוסף היה במלון בלה בו שני מלצרים עטפו אותנו בדאגה וסיפרו לנו את סיפור חייהם. מה גם שהייתה שביתה באותו יום בכל האזור והרגשנו ממש טוב בחברתם. הסיפורים שלהם העבירו לנו הרבה זמן. הם דאגו שיהיה לנו טעים ונעים. בכלל, כל האינטראקציות עם ההודים היו טובות בזכות הארגון של הטיול."

 

קשוחים משהו..אמיר ואיריס בטרק בלה

 

היה משהו שבחיים לא חשבתם שתעשו ועשיתם בטיול?

איריס: "אני בחיים לא חשבתי שאני אוכל במסעדות כל כך מלוכלכות אבל קרה מקרה ונכנסנו לאיזה כוך במנאלי מעל השוק הטיבטי. למרות שהיה מלוכלך בצורה קיצונית, זה היה המומו הצמחוני הכי טעים שאכלתי! אה ואמיר לא חשב שיהיה לו קר בכלל ואיכשהו מצאנו אותו עם גרביים על הידיים.."

אז לסיכום, תחזרו להודו בעתיד?

"אנחנו חושבים שלא מבינים את הודו עד שמגיעים אליה. עכשיו ברור לנו שנחזור לפה. כבר יש לנו את המסלול מוכן בראש לטיול הבא. ממליצים לכולם לנסוע ולא לפסול בגלל דעות קדומות. הודו זו חוויה מיוחדת במינה ולא חוזרים באותו מצב שבו יצאת. משהו בשלווה דובק בך וחוזר איתך לארץ. בקיצור חוויה. הודו בהחלט מטלטלת אבל מעשירה מאוד. לא לחשוב פעמיים- פשוט לנסוע! ולקחת כדורי גובה 🙂

 

*איריס ואמיר תכננו את הטיול יחד עם דני אברהמי

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *