Categories
ללא קטגוריה

מקבלים את ההולי בהודו

פסטיבל הצבעים, הולי, נחגג בלהט דתי ברחבי הודו. אנשים מרחו זה את זה בצבעי הקשת השונים והתענגו על החגיגות בהנאה. הנשיא רם נאת קובינד, ראש הממשלה נארנדרה מודי ונשיא הקונגרס, רהול גנדי, בירכו את האומה לרגל האירוע

כתיבה: שי צ׳רני | עריכה: סיגל קריב

 

"ברכה לאזרחים בהודו ובכל העולם לרגל האירוע המשמח של ההולי", צייץ רם נט קובינד.

 

הוא אף הוסיף, כי ייתכן וחג ההולי יהיה הגורם אשר עשוי להביא את השלום, שמחה ושגשוג לעולם ולכל אדם – באשר הוא. ברכה נוספת שנשלחה לאומה, הגיעה מהנשיא מודי אשר צייץ, כי " חג השמחה והעושר יחזק את צבע האחדות והרצון הטוב״.

ראול גנדי, צייץ אף הוא בתורו באומרו: "איחולי הולי שמח לכל אדם ולמשפחתו. אני מתפלל לאלוהים שפסטיבל ההולי יביא את הצבע לחייכם".

 

 

על אף הברכות החמות והלבביות שהתקבלו מכל מנהיגי הודו, "שר הבית", רג'נט סינג וראש הממשלה של ניו-דלהי, ארווינד קג'ירוואל לא חגגו את חג ההולי, בצל מתקפת הטרור בפלוואמה, כאות מחאה.

יש לציין, כי במהלך חגיגות ההולי, במקומות מסוימים ניתן היה לצפות באנשים השורפים את בובותיהם של חאפז סעיד ושל מסעוד אזהאר, פעילי טרור פקיסטנים, אשר אחראיים לפיגועי הטרור האחרונים אשר פקדו את המדינה.

במקביל, אנשים בירכו על גבורתם של כוחות הביטחון, אשר הצליחו לשמור על השקט בזמן החגיגות ברחבי פקיסטן. אותם האנשים נצפו בעודם מחזיקים שלטים וצועקים סיסמאות אנטי-פקיסטניות. כמו כן, יש לציין כי גם משטרת המילואים המרכזית (CRPF) לא חגגה את הפסטיבל השנה, לאות סולידריות והזדהות עם משפחות 40 השוטרים שנרצחו בפלוואמה.

למי שאינו בקיא בפרטים, ההולי(Holi)  הוא אחד הפסטיבלים המפורסמים והפופולריים ביותר בהודו, והוא נחוג יום אחרי ליל הירח המלא של חודש פהאלגונה (פברואר או מרץ) והוא מציין את סוף החורף,  כסמל לניצחון הטוב על הרע.

 

הפסטיבל ידוע בעיקר בשל התמונות הססגוניות שהוא מספק – תמונותיהם של החוגגים אשר מתרוצצים ברחובות וזורים זה על זה אבקה צבעונית הקרויה גלאל.

החנויות נסגרות לרגל הפסטיבל וכל הרחובות מתמלאים באנשים הודים ותיירים כאחד, ומתיזים את הגלאל בשילוב של מים על כל עובר ושב ללא הבדלי דת ומעמד.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *