Categories
ללא קטגוריה

מתכון לראס מאלאי (קינוח)

תום שוורץ (אחד הבעלים של ״ג׳ירה – אוכל הודי בירושלים״ - ואם תשאלו אותנו גם כתב מוכשר) מפנק אותנו הפעם במתכון לראסי מאלאי, קינוח בנגאלי מפורסם – אך כמובן, לא לפני שיספר לנו מאין הגיעה ההשראה להכין אותו

כתיבה: תום שוורץ | עריכה: סיגל קריב

תום שוורץ (אחד הבעלים של ״ג׳ירה – אוכל הודי בירושלים״ – ואם תשאלו אותנו גם כתב מוכשר) מפנק אותנו הפעם במתכון לראסי מאלאי, קינוח בנגאלי מפורסם – אך כמובן, לא לפני שיספר לנו מאין הגיעה ההשראה להכין אותו.

כולכתה:  עד שהגעתי אליה הייתי בטוח שאני חסין לקשיחות של הודו. כבר ישנתי במקומות הגרועים מכל וביליתי שעות בדרכים מקפצות ועקלקלות. אולי זו הייתה יהירות, או שכחה, אך הנחיתה בכלכתה קרקעה אותי לכאב והצפת החושים. ריקשות אדם הודפות אותי מכל עבר, מוניות צהובות דוהרות בכבישים שמאויימים מפני בניינים מרקיבים, מלאי טחב ואפר של עשן, כולן זיכרון לעיר שנשלטה בידיי צביון בריטי מובהק. רגליי דרכו על פרחים מרקיבים, כשבצידי האחד – חלק מהאנשים רוקחים לעצמם סמים ומעשנים לכדי עילפון –  ובצידי השני מסנוורים אותי פרחי המריגולד הכתומים, לאור השמש החודרת בין גגוני שוק הפרחים. כמה יופי וכמה כאב, וכל שרציתי הוא להתאזן ולהתקרקע. נכנסתי לדוכן המתוקים הקרוב וקניתי את הראס מאלאי.

הראס מאלאי הוא קינוח בנגאלי מפורסם, העשוי מגבן הודי (פאניר) שמכודרר לצורת דיסקיות, מבושל במי סוכר ומושרה בחלב העשוי ממי ורדים, שקדים, קשיו, הל וזעפרן. הקינוחים ההודים בכללותם, נשענים על החלב כחומר גלם בסיסי, אך הראס מאלאי הוא יותר מכולם תצוגת התכלית של חשיבות החלב בעולם המתוקים ההודי. הטעמים החזקים של התבלינים שבראס מאלאי מתאזנים במהירות עם מתיקות הסוכר ורכות החלב. הקינוח עושה את עבודתו נאמנה, מאפשר לך להסיט את מבטך מדוכן הממתקים, חזרה אל רחובות כלכתה, רק שעכשיו אתה מתמלא בהתפעלות מכל היופי שבכאב.

בתאבון!

ג’ירה בפעולה

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *